Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Stop forceren lukt niet bij mij.. Ik heb Advanced task killer. Hierin heb ik de auto kill functie gekozen. Wanneer mn scherm op zwart springt killt hij alle programma's. Maar applicaties zoals facebook, skype, viber, whatsapp en google maps worden automatish weer opgestart.. Ik heb ze honderd keer handmatig gekild maar blijkbaar helpt het niet:S
Ik las in een topic op dit forum dat de Advanced task killer vanaf android versie 2.3 niet meer nodig is.
Android regelt zelf welke programma's worden afgesloten (als ze een tijdje niet meer actief zijn).
Het kost dan meer processorkracht (en dus batterij) om die gekillde programma's weer normaal op te starten, dan de korte tijd dat ze normaal actief zijn.
Heb daarom die Advanced task killer verwijderd. Merk dat de batterijduur sindsdien erg is verbeterd.
hmm ik zal het ff proberen…. maar omdat er dan onnodig programma's open staan wordt het toestel dan automatisch niet trager? momenteel draai ik op 2.3.5
Android (volgens mij vanaf froyo) heeft zelf een goed beleid voor het afsluiten van apps. Wanneer het geheugen vol dreigt te raken worden er niet- gebruikte apps afgesloten. Hierdoor blijft er altijd geheugen vrij voor het soepel draaien van de telefoon.
Geen reden voor een extra autokiller dus…
Interessant en mooi geschreven artikel van Androidcentral.com (25-09-2011) over Android RAM en Task killers.
http://www.androidcentral.com/ram-what-it-how-its-used-and-why-you-shouldnt-care
Bottom Line: Tegenwoordig niet meer nodig.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar inmiddels de oplossing gevonden.
Ik vermoed dat je in Google Maps de Latitude optie hebt geactiveerd. Dit trekt je accu helemaal leeg.
Je kan het weer uit zetten op de volgende manier.
Ga naar Google Maps –> Druk op het icoontje links onderin je scherm –> ga dan naar instellingen (toets links van je home knop) en kies de eerste optie ‘'afmelden bij latitude’'.
Je accu zal nu weer een normale gebruiksduur hebben.
Gr. Xandor.