Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 25 augustus 2011
  • 12:00

Hoi allen,
ik draai al een tijd met plezier CM7, en dit forum draagt zeker bij aan dat plezier.

Korte vraag: Bij de custom modems/radios zie ik dat elk continent zijn eigen type radio's heeft. Ik ga binnenkort voor mijn werk naar de VS toe, moet ik dan een andere (voor de VS geschikte) modem flashen om mijn telefoon te kunnen gebruiken?

Met mijn ‘oude nokia’ kon ik gewoon bellen in continenten als australie, azie en zuid-amerika, maar misschien werkt dit anders met smart phones zoals de sgs.

bedankt alvast voor de info,
niels

Bewerkt (25 augustus 2011 12:00)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 augustus 2011
  • 15:48

Je kunt ff via de site van je provider kijken of dat echt nodig is. Als het goed is kun je gewoon bellen met je SGS. Zit je in de stad of ergens ver afgelegen ? Maar normaal kun je gewoon bellen met je toestel. Het kan natuurlijk dat je modem wat slechter reageert omdat het voor de Europese markt is ontwikkeld. Twijfel je, dan kun je een aantal CM7 radio/modem zips speciaal voor de VS op een Sd kaartje zetten, die je evt. bij problemen naar je Interne SD verplaatst en dan gewoon flasht.
Heb je ze niet nodig, heb je een extra kaartje, om je foto's op te zetten of wat filmpjes.

Radio Flashables for CM7 and MIUI - xda-developers
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1158783
http://www.galnetmiui.co.uk/content/forum/other-modems/other-modems/
Veel plezier overigens en succes met het zoeken naar het juiste modem (JL2 ??)

Bewerkt (25 augustus 2011 15:48)
nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 25 augustus 2011
  • 17:00

Bedankt voor de info, ik ga naar LA dus dat lijkt me groot genoeg :-). Ik zal de radio op mijn sd zetten voor het geval het niet werkt (een amerikaanse radio in nederland werkt nl niet).

Ik laat wel weten wat mijn ervaringen zijn.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (25 augustus 2011 17:00)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 19:11

Ik ben net een paar uur terug uit Amerika (onder andere naar la geweest) en alle modems werkte gewoon bij mij (jpx,jw2,jl2,jvk heb ik er opgehad).

Ik hoefde ook niks in te stellen om ze te laten werken ofzo

Bewerkt (25 augustus 2011 19:11)
nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 augustus 2011
  • 09:00

Kijk dat is nog eens goede informatie, thanks :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (26 augustus 2011 09:00)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 09:07

Logischerwijs zou je ook niets aan hoeven te passen.
Mensen die hun toestel helemaal origineel hebben en ook helemaal geen behoefte hebben om te flashen zouden dan nergens ter wereld hun toestel mee kunnen nemen…en dat lijkt mij een beetje raar

Bewerkt (26 augustus 2011 09:07)

Samsung Galaxy S8+

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 augustus 2011
  • 10:40

ja daar heb je een punt,

maar als ik nu een amerikaanse modem flash krijg ik geen signaal, vandaar dat ik het mezelf afvroeg.

Bewerkt (26 augustus 2011 10:40)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 10:51

nanders;211178
ja daar heb je een punt,

maar als ik nu een amerikaanse modem flash krijg ik geen signaal, vandaar dat ik het mezelf afvroeg.
Zou niet moeten mogen volgens mij, maar volgens mij is het ook mogelijk om baseband te kiezen (niet op cm7, maar stock firmware). Misschien dat het daardoor dan kan gaan werken.

In Amerika heb je namelijk triband nodig (SGS is quadband), nederland slechts dualband volgens mij. Maar het toestel van mijn vader, dat ook quadband is, kon ook ingesteld worden om alleen de frequenties te gebruiken die amerika heeft (en europa/nl niet gebruikt). Misschien dat er met een amerikaans modem iets soort gelijks gebeurd?

Zie: GSM frequency bands - Wikipedia, the free encyclopedia
. Dual-band phones can cover GSM networks in pairs such as 900 and 1800 MHz frequencies (Europe, Asia, Australia and Brazil) or 850 and 1900 (North America and Brazil). European tri-band phones typically cover the 900, 1800 and 1900 bands giving good coverage in Europe and allowing limited use in North America, while North American tri-band phones utilize 850, 1800 and 1900 for widespread North American service but limited worldwide use. A new addition has been the quad-band phone, also known as a world phone, supporting all four major GSM bands, allowing for global use (excluding non-GSM countries such as Japan).

Bewerkt (26 augustus 2011 10:51)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 26 augustus 2011
  • 16:21

In de USA heb je in principe 2 soorten netwerken: GSM en CDMA. Met een GSM (Europees) toestel kan je niet terecht op de CDMA netwerken en met een CDMA toestel kan je niet terecht op een GSM netwerk. Een andere ROM flashen is niet voldoende; er is echt andere hardware nodig. Maar de dekking van GSM is, zeker in LA, voor GSM net zo goed als voor CDMA.

Overigens zijn toestellen die beide standaards ondersteunen in ontwikkeling (de iPhone5 wordt met name genoemd maar dat is niet de enige).

Bewerkt (26 augustus 2011 16:21)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 26 augustus 2011
  • 16:23

In de USA heb je in principe 2 soorten netwerken: GSM en CDMA. Met een GSM (Europees) toestel kan je niet terecht op de CDMA netwerken en met een CDMA toestel kan je niet terecht op een GSM netwerk. Een andere ROM flashen is niet voldoende; er is echt andere hardware nodig. Maar de dekking van GSM is, zeker in LA, voor GSM net zo goed als voor CDMA.

Overigens zijn toestellen die beide standaards ondersteunen in ontwikkeling (de iPhone5 wordt met name genoemd maar dat is niet de enige). Mogelijk zijn er zelfs al een paar op de markt (had HTC vorig jaar niet zo iets al in test bij de FCC?).

Bewerkt (26 augustus 2011 16:23)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.