Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Cooljay

Cooljay

• Lid sinds 26 maart 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 september 2011
  • 12:25

Hoi,

Ik krijg de laatste tijd regelmatig de melding dat het maximum aantal open vensters overschreden is.
Ik heb een Galaxy S met Gingerbread.
Telkens wanneer ik een app open heb, sluit ik af met de returnknop, rechtsonder. Ook mijn browser. Dat is toch goed?

Wat ik wel heb, is dat m.googlemail.com niet af te sluiten is. Hij laadt steeds weer op wanneer ik af wil sluiten en dan kan ik er alleen uit met de homeknop. Wellicht is dat het probleem.
Sinds een paar dagen merk ik op dat wanneer ik mijn browser af wilt sluiten, bv nu.nl, het systeem automatisch m.googlemail.com opstart en daar kom ik dus niet meer uit.
Heeft iemand dit ook en belangrijker, hoe los ik dit op?

Oja, sinds ik draai op Gingerbread, laat mijn taskmanager niet meer zien welke apps er open staan. Dit is altijd leeg.
Heel vervelend allemaal, want ook mijn batterij is leeg binnen een dag.

Wie is mijn licht in de duisternis?

Alvast bedankt!

Cooljay

Bewerkt (11 september 2011 12:25)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 10:00

Android regelt het programmabeheer zelf en zal zelf programmas afsluiten als er te weinig geheugen voorhanden is.

wat bedoel je met m.googlemail.com? je bedoelt gewoon je gmail applicatie dat die actief blijft? als je gmail op push hebt staan ( dat is standaard ) dan zal gmail idd altijd actief zijn ( wat trouwens helemaal geen probleem is )

sinds gingerbread is inderdaad het aantal zichtbare applicaties in taskmanager verminderd. programmas geforceerd afsluiten heeft btw helemaal geen zin want ze starten toch weer gewoon op, puur omdat ze nodig zijn of omdat de instellingen zo staan.

Bewerkt (12 september 2011 10:00)
Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 12 september 2011
  • 12:26

mvenneker;216491
programmas geforceerd afsluiten heeft btw helemaal geen zin want ze starten toch weer gewoon op, puur omdat ze nodig zijn of omdat de instellingen zo staan.

Hm, daar twijfel ik over… ik draai 2.3.3 en er zijn een aantal applicaties die niet “netjes” sluiten zoals de internet browser en contacten bijvoorbeeld. Contacten boeit me niet zo omdat ik er vanuit ga dat deze geen andere (betaalde) resources gebruiken als ze op de achtergrond actief zijn op deze manier. De internet browser die actief blijft op de achtergrond kan onnodig en ongewenst data verbruiken met alle (betalende) gevolgen van dien. het zal niet zo zijn dat je dan nu dat ie kapitalen verbruikt, maar toch. Dus dan vind ik een program monitor (standaard widget) die aangeeft dat er nog iets draait wat ik eigenlijk afgesloten heb toch wel makkelijk.

Nu geef jij aan dat er met 2.3.4 het aantal zichtbare applicaties verminderd is, dus een internet explorer die actief bijft op de achtergrond na afsluiten zie ik niet meer in de program monitor widget?

Bewerkt (12 september 2011 12:26)

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

mvenneker

mvenneker

• Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 13:25

hoezo betalend???

of ga je van data consuming uit ofzo. als een pagina in de browser is geladen blijft ie echt geen data genereren hoor.

en andere betalende content.. ehh geen idee waar je het over hebt

enne, je browser zie je nog wel bij actieve programmas staan

Bewerkt (12 september 2011 13:25)
Maurice1970

Maurice1970

• Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 12 september 2011
  • 14:24

mvenneker;216558
hoezo betalend???

of ga je van data consuming uit ofzo. als een pagina in de browser is geladen blijft ie echt geen data genereren hoor.

en andere betalende content.. ehh geen idee waar je het over hebt

enne, je browser zie je nog wel bij actieve programmas staan

Een dataverbinding kost nu eenmaal geld en als ik een pagina op mijn internet explorer laat openstaan (bewust of onbewust omdat ie niet netjes afsluit) die regelmatig een schermupdate doet dan kost dat geld, een schermupdate is toch ook data die je download?
Zoals ik al zei: het zullen geen kapitalen zijn, maar mijn dochter met haar prepaid betaald 2.50 euro per mb! Dus dan vind ik het zaak om dat in de gaten te houden, anders is ze binnen een dag door haar beltegoed heen.

Bewerkt (12 september 2011 14:24)

Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

mvenneker

mvenneker

• Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 15:38

standaard verversen webpagina's zichzelf niet in een browser, tenzij het een rss-feed of een live-ticker is of iets dergelijks.

ik snap je punt wel, en gebaseerd op 2,50 per mb moet je zeer zeker letten op dataverkeer maar is het voor je dochter niet veel goedkoper om een goedkoop data abonnement af te sluiten ipv een prepaid abbo? een mbtje is zo verslurpt namelijk..

Bewerkt (12 september 2011 15:38)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 16:10

Waarom zet je niet gewoon internet uit? Geen MB's meer, nog wel WiFi…

Bewerkt (12 september 2011 16:10)
Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 12 september 2011
  • 16:30

Inderdaad, zet gewoon je 3G verbinding uit. Maar wat ik sowieso niet snap eigenlijk, wat heb je aan een prepaid smartphone?

Bewerkt (12 september 2011 16:30)
Maurice1970

Maurice1970

• Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 12 september 2011
  • 20:22

Ik heb idd data buiten wifi nu uitgeschakeld om buitensporige kosten te voorkomen. Ik ben nog naar een goedkopere oplossing aan het zoeken waarbij er een bovengrens ingesteld kan worden qua kosten. Tot nu toe twee kunnen vinden. Hollandse nieuwe en simpel, dus ik moet nog even kijken wat ik doe.

Bewerkt (12 september 2011 20:22)

Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

mvenneker

mvenneker

• Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 22:40

Alleen al vanwege die @#@!!?! Reclame van simpel zou ik al weigeren om daar wat te kopen

Bewerkt (12 september 2011 22:40)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.