Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

hengellaar

hengellaar

  • Lid sinds 13 september 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • #1
  • 13 september 2011
  • 23:06

Goedenavond,

Als ik mijn Galaxy aansluit op m'n PC en Kies open, zegt Kies dat de laatste firmware er op staat. De versie die er echter op staat is 2.2.1, dus niet de laatste.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en of hier iets aan te doen is? (behalve de manieren van updaten buiten Kies om)

Bewerkt (13 september 2011 23:06)
mvenneker

mvenneker

  • Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • #2
  • 14 september 2011
  • 08:54

afgezien van het feit dat Kies #&*$(@#(*$ is, heb je wel de nieuwste versie van Kies erop staan?

zo ja, vergeet aub Kies en ga voor de manieren om buiten Kies te updaten. Het is tegenwoordig zo makkelijk en er zijn zoveel tutorials voor dat het 10 x makkelijker is om het op die manier te doen dan om de problemen van Kies te begrijpen en op te lossen

Bewerkt (14 september 2011 08:54)
SstennizZ

SstennizZ

  • Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • #3
  • 14 september 2011
  • 08:59

Makkelijkste oplossing: Rommen..
Eerste keer is ff een klus, maar daarna wordt alles makkelijker..

Bewerkt (14 september 2011 08:59)
embryo1

embryo1

  • Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • #4
  • 14 september 2011
  • 09:43

Je zult waarschijnlijk een niet Ned. firmware versie op het toestel hebben staan. Dit kun je zien door *#1234# te “bellen”.
Wat daar uit komt is afhankelijk of je een update krijgt of niet. Hier en op andere fora is dat regelmatig voorbij gekomen. Meestal
komt dit voor op toestellen, die via grijze import in Nederland zijn gekomen en via het Internet zijn aangeschaft. Uiteraard niet rechtstreeks via de provider.
Maar er is geen nood, want je kunt altijd flashen naar de nieuwste Ned. firmware. Wil je dat niet en er is nog garantie op je toestel, dan kun je via een servicepoint ff de laatste Ned. versie erop laten flashen.

Bewerkt (14 september 2011 09:43)
Jacq

Jacq

  • Lid sinds 15 september 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #5
  • 15 september 2011
  • 09:43

Hallo, vergeef me mijn ‘newbie’ status. Deze zomer op de Antillen de SGS gekocht. Fantastisch toestel, helemaal verbaasd wat allemaal kan. Terug in NL Kies geinstalleerd en zie dat deze apparaatversie niet kan worden bijgewerkt. Ik zie dat er FROYO.XFJS2 en versie 2.2.1 opstaat en de huidige firmwareversie is: PDA:JS2/Phone:JPY/CSC:JS3(VIM). Nu lees ik dat de nieuwere versie (Gingerbread?) blijkbaar beter met de batterij omgaat. Dat vind ik wel belangrijk, verder bevalt het toestel me goed genoeg.Kunnen jullie bevestigen dat de batterij met de nieuwe firmware langer meegaat?
Het lijkt erop (bij talen) dat dit toestel meer op de Servische of Bulgaarse markt was gericht Dat zal wel de reden zijn dat Kies de firmware niet kan bijwerken. Het zelf flashen enzo vind ik nogal griezelig. Dus de opmerking van Embryo1 dat ik er de laatste NL versie bij een servicepoint kan laten opzetten klinkt goed. Maar waar zijn die servicepointen? Is er een bepaalde winkel waar ik naar toe kan? Ik stuur hem liever niet op. Alvast erg bedankt voor de reacties. (Ik woon op Texel, maar kom soms in Utrecht)

Bewerkt (15 september 2011 09:43)
AndroïdeBob

AndroïdeBob

  • Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • #6
  • 15 september 2011
  • 10:19

Op de onderstaande website kun je de Samsung Service Points vinden:

Servicecenter Locaties SAMSUNG

Veel succes!

Bewerkt (15 september 2011 10:19)
hengellaar

hengellaar

  • Lid sinds 13 september 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • #7
  • 15 september 2011
  • 16:49

embryo1;217195
Je zult waarschijnlijk een niet Ned. firmware versie op het toestel hebben staan. Dit kun je zien door *#1234# te “bellen”.
.

Ik heb de telefoon destijds gewoon bij een T-mobile winkel gehaald, en heb 1 keer een update kunnen doen.

Als ik intoets wat jij aangeeft komt er dit te staan:

PDA: I9000BOJS5
PHONE: I9000XXJPY
CSC: I9000GTNLJS4
Build Info: 2011.02

De letters NL doet bij vermoeden dat het gewoon een nederlandse versie is.

Bewerkt (15 september 2011 16:49)
AndroïdeBob

AndroïdeBob

  • Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • #8
  • 19 september 2011
  • 12:33

Gewoon ff je schoenen aantrekken en langs een servicepunt gaan, lijkt mij toch het makkelijkste. Of niet?

Bewerkt (20 februari 2014 12:29)
JohandeJong

JohandeJong

  • Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • #9
  • 19 september 2011
  • 13:12

AndroïdeBob;218638
Gewoon ff langs een servicepunt gaan, lijkt mij toch het makkelijkste. Of niet?
Als jij je niet wilt verdiepen in het installeren van een Custom Rom/Kernel met alle voordelen van dien (langere batterijiduur, meer snelheid, beter beheer etc.) dan is dat inderdaad het makkelijkst. Vooropgesteld dat ze je willen helpen.

Bewerkt (19 september 2011 13:12)
AndroïdeBob

AndroïdeBob

  • Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • #10
  • 20 september 2011
  • 10:39

Ja, precies. Ik vind het begrijpelijk dat er hiet op het forum ook mensen zijn, die zich daar liever niet aan wagen of niet voor interesseren. Als ze je niet willen helpen, zou ik dat heel stom vinden en waarschijnlijk ook een klacht bij Samsung indienen (ookal zou dat waarschijnlijk niets helpen).

Bewerkt (20 september 2011 10:39)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.