Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
afgezien van het feit dat Kies #&*$(@#(*$ is, heb je wel de nieuwste versie van Kies erop staan?
zo ja, vergeet aub Kies en ga voor de manieren om buiten Kies te updaten. Het is tegenwoordig zo makkelijk en er zijn zoveel tutorials voor dat het 10 x makkelijker is om het op die manier te doen dan om de problemen van Kies te begrijpen en op te lossen
Makkelijkste oplossing: Rommen..
Eerste keer is ff een klus, maar daarna wordt alles makkelijker..
Je zult waarschijnlijk een niet Ned. firmware versie op het toestel hebben staan. Dit kun je zien door *#1234# te “bellen”.
Wat daar uit komt is afhankelijk of je een update krijgt of niet. Hier en op andere fora is dat regelmatig voorbij gekomen. Meestal
komt dit voor op toestellen, die via grijze import in Nederland zijn gekomen en via het Internet zijn aangeschaft. Uiteraard niet rechtstreeks via de provider.
Maar er is geen nood, want je kunt altijd flashen naar de nieuwste Ned. firmware. Wil je dat niet en er is nog garantie op je toestel, dan kun je via een servicepoint ff de laatste Ned. versie erop laten flashen.
Hallo, vergeef me mijn ‘newbie’ status. Deze zomer op de Antillen de SGS gekocht. Fantastisch toestel, helemaal verbaasd wat allemaal kan. Terug in NL Kies geinstalleerd en zie dat deze apparaatversie niet kan worden bijgewerkt. Ik zie dat er FROYO.XFJS2 en versie 2.2.1 opstaat en de huidige firmwareversie is: PDA:JS2/Phone:JPY/CSC:JS3(VIM). Nu lees ik dat de nieuwere versie (Gingerbread?) blijkbaar beter met de batterij omgaat. Dat vind ik wel belangrijk, verder bevalt het toestel me goed genoeg.Kunnen jullie bevestigen dat de batterij met de nieuwe firmware langer meegaat?
Het lijkt erop (bij talen) dat dit toestel meer op de Servische of Bulgaarse markt was gericht Dat zal wel de reden zijn dat Kies de firmware niet kan bijwerken. Het zelf flashen enzo vind ik nogal griezelig. Dus de opmerking van Embryo1 dat ik er de laatste NL versie bij een servicepoint kan laten opzetten klinkt goed. Maar waar zijn die servicepointen? Is er een bepaalde winkel waar ik naar toe kan? Ik stuur hem liever niet op. Alvast erg bedankt voor de reacties. (Ik woon op Texel, maar kom soms in Utrecht)
Op de onderstaande website kun je de Samsung Service Points vinden:
Servicecenter Locaties SAMSUNG
Veel succes!
embryo1;217195
Je zult waarschijnlijk een niet Ned. firmware versie op het toestel hebben staan. Dit kun je zien door *#1234# te “bellen”.
.
Gewoon ff je schoenen aantrekken en langs een servicepunt gaan, lijkt mij toch het makkelijkste. Of niet?
AndroïdeBob;218638Als jij je niet wilt verdiepen in het installeren van een Custom Rom/Kernel met alle voordelen van dien (langere batterijiduur, meer snelheid, beter beheer etc.) dan is dat inderdaad het makkelijkst. Vooropgesteld dat ze je willen helpen.
Gewoon ff langs een servicepunt gaan, lijkt mij toch het makkelijkste. Of niet?
Ja, precies. Ik vind het begrijpelijk dat er hiet op het forum ook mensen zijn, die zich daar liever niet aan wagen of niet voor interesseren. Als ze je niet willen helpen, zou ik dat heel stom vinden en waarschijnlijk ook een klacht bij Samsung indienen (ookal zou dat waarschijnlijk niets helpen).
Goedenavond,
Als ik mijn Galaxy aansluit op m'n PC en Kies open, zegt Kies dat de laatste firmware er op staat. De versie die er echter op staat is 2.2.1, dus niet de laatste.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en of hier iets aan te doen is? (behalve de manieren van updaten buiten Kies om)