Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

stitch

stitch

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 22:08

Ik wil via mijn samsung kunnen internetten op mijn laptop.
Mijn samsung is een galaxy S met gingerbread 2.3.3.
Laptop uitgevoerd windows 7
Internet abo op tel via vodafone.

Volgende gedaan op mijn samsung:
Instellingen –> draadloos en netwerk –> verbinden (via usb kabel aangesloten op mijn laptop) usb-tethering aangezet.
Vervolgens pdanet gedownload en geinstalleerd. Ook op de pc client versie.

Maar ik heb geen idee wat ik verder moet doen.
In de Computeridee nr 19 staan een stuk geschreven over tethering icm android maar deze is geschreven op Froyo android en hebben ze het over draadbaar wifi maar dat kom ik in gingerbread niet meer tegen vandaar dat ik het geprobeerd heb met pdanet maar daar kom ik ook niet verder mee.

Iemand dit wel voor elkaar gekregen en die mij stap voor stap wil uitleggen wat ik moet doen?
Alvast bedankt

Bewerkt (19 september 2011 22:08)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 22:19

Ik hoef alleen op Tethering te drukken, als de telefoon aan de PC is aangesloten via USB. Je moet even wachten, dan herkent de PC automatisch een nieuw WiFi-punt.

Tot morgen.

Bewerkt (19 september 2011 22:19)
stitch

stitch

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 22:22

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik vond een gebruiksaanwijziging op dit forum die werkt zonder usb kabel en werkt na wat knutselwerk.

Dus het doel is bereikt…maar ben nog steeds benieuwd of het via usb ook werkt want dan wordt tevens mijn telefoon opgeladen.

Bewerkt (19 september 2011 22:22)
mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 22:37

Ehm werkt gewoon via usb toch

Bewerkt (19 september 2011 22:37)
stitch

stitch

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 28 september 2011
  • 23:32

Nou had ik voor elkaar maar wanneer ik dan een voor het eggie mee wil werken blijkt hij het niet te doen.
Ik krijg wel verbinden via de laptop (verbonden) maar geen internettoegang.
Wat heb ik gedaan:
Instellingen –> draadloos en netwerk –> verbinden –> mobiel toegangspunt aangezet en vervolgens instell mobiel toegangspunt.
naam gegeven en wpa aangezet en wachtwoord ingegeven opslaan in de balk boven in krijg ik nu een icoontje met een blauw kleurtje.
op de laptop verbinding gemaakt met de ssid van de telefoon hij zegt verbonden te zijn maar als ik vervolgens wil internetten doet de laptop dit niet……
WAT DOE IK VERKEERD?

Bewerkt (28 september 2011 23:32)
pelle.jansen

pelle.jansen

• Lid sinds 13 februari 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 29 september 2011
  • 11:23

stitch;221907
Nou had ik voor elkaar maar wanneer ik dan een voor het eggie mee wil werken blijkt hij het niet te doen.
Ik krijg wel verbinden via de laptop (verbonden) maar geen internettoegang.
Wat heb ik gedaan:
Instellingen –> draadloos en netwerk –> verbinden –> mobiel toegangspunt aangezet en vervolgens instell mobiel toegangspunt.
naam gegeven en wpa aangezet en wachtwoord ingegeven opslaan in de balk boven in krijg ik nu een icoontje met een blauw kleurtje.
op de laptop verbinding gemaakt met de ssid van de telefoon hij zegt verbonden te zijn maar als ik vervolgens wil internetten doet de laptop dit niet……
WAT DOE IK VERKEERD?
Vreemd. Ik stuur nu dit bericht op deze manier gethetherd. Staan de netwerkinstellingen op de computer goed? Ga naar netwerkcentrum, tik op adapterinstellingen wijzigen, dan rechtsklikken op draadloze netwerkverbinding (of vergelijkbaar), eigenschappen, zoek internet protocol versie vier op in de lijst, selecteer die en tik op eigenschappen en zorg dan dat er automatisch een ip adres laten toewijzen staat ingeschakeld.
Staat er in het netwerkcentrum dat hij wel een internetverbinding heeft? Anders kan het ook nog aan je browser liggen. Probeer ook eens de beveiliging uit te schakelen en het SSID te veranderen.

Bij mij is het icoontje bovenin ook groen:confused: weet niet of dit er wat mee te maken heeft.

Bewerkt (29 september 2011 11:23)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 september 2011
  • 13:04

ik gebruik altijd wireless tethering (via usb trekt mijn telefoon de accu leeg van mijn laptop=slecht voor accu laptop) in de trein, op de manier zoals hier boven beschreven staat, zonder problemen..

Ik denk ook dat je even je SSID en vooral je gebruikersnaam en wachtwoord moet instellen voordat het goed werkt.

Bewerkt (29 september 2011 13:04)
stitch

stitch

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 29 september 2011
  • 16:23

Ik heb na het lezen van de reacties het allemaal nogmaals geprobeerd.
Na veel gedoe…heb ik het draaiende met dezelfde handleidingen en instellingen als gisteren.
Dus ga me niet vragen wat ik nu goed doe en gisteren fout deed…

Bedankt voor alle reacties.

Bewerkt (29 september 2011 16:23)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.