Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Ik hoef alleen op Tethering te drukken, als de telefoon aan de PC is aangesloten via USB. Je moet even wachten, dan herkent de PC automatisch een nieuw WiFi-punt.
Tot morgen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik vond een gebruiksaanwijziging op dit forum die werkt zonder usb kabel en werkt na wat knutselwerk.
Dus het doel is bereikt…maar ben nog steeds benieuwd of het via usb ook werkt want dan wordt tevens mijn telefoon opgeladen.
Ehm werkt gewoon via usb toch
Nou had ik voor elkaar maar wanneer ik dan een voor het eggie mee wil werken blijkt hij het niet te doen.
Ik krijg wel verbinden via de laptop (verbonden) maar geen internettoegang.
Wat heb ik gedaan:
Instellingen –> draadloos en netwerk –> verbinden –> mobiel toegangspunt aangezet en vervolgens instell mobiel toegangspunt.
naam gegeven en wpa aangezet en wachtwoord ingegeven opslaan in de balk boven in krijg ik nu een icoontje met een blauw kleurtje.
op de laptop verbinding gemaakt met de ssid van de telefoon hij zegt verbonden te zijn maar als ik vervolgens wil internetten doet de laptop dit niet……
WAT DOE IK VERKEERD?
stitch;221907Vreemd. Ik stuur nu dit bericht op deze manier gethetherd. Staan de netwerkinstellingen op de computer goed? Ga naar netwerkcentrum, tik op adapterinstellingen wijzigen, dan rechtsklikken op draadloze netwerkverbinding (of vergelijkbaar), eigenschappen, zoek internet protocol versie vier op in de lijst, selecteer die en tik op eigenschappen en zorg dan dat er automatisch een ip adres laten toewijzen staat ingeschakeld.
Nou had ik voor elkaar maar wanneer ik dan een voor het eggie mee wil werken blijkt hij het niet te doen.
Ik krijg wel verbinden via de laptop (verbonden) maar geen internettoegang.
Wat heb ik gedaan:
Instellingen –> draadloos en netwerk –> verbinden –> mobiel toegangspunt aangezet en vervolgens instell mobiel toegangspunt.
naam gegeven en wpa aangezet en wachtwoord ingegeven opslaan in de balk boven in krijg ik nu een icoontje met een blauw kleurtje.
op de laptop verbinding gemaakt met de ssid van de telefoon hij zegt verbonden te zijn maar als ik vervolgens wil internetten doet de laptop dit niet……
WAT DOE IK VERKEERD?
ik gebruik altijd wireless tethering (via usb trekt mijn telefoon de accu leeg van mijn laptop=slecht voor accu laptop) in de trein, op de manier zoals hier boven beschreven staat, zonder problemen..
Ik denk ook dat je even je SSID en vooral je gebruikersnaam en wachtwoord moet instellen voordat het goed werkt.
Ik heb na het lezen van de reacties het allemaal nogmaals geprobeerd.
Na veel gedoe…heb ik het draaiende met dezelfde handleidingen en instellingen als gisteren.
Dus ga me niet vragen wat ik nu goed doe en gisteren fout deed…
Bedankt voor alle reacties.
Ik wil via mijn samsung kunnen internetten op mijn laptop.
Mijn samsung is een galaxy S met gingerbread 2.3.3.
Laptop uitgevoerd windows 7
Internet abo op tel via vodafone.
Volgende gedaan op mijn samsung:
Instellingen –> draadloos en netwerk –> verbinden (via usb kabel aangesloten op mijn laptop) usb-tethering aangezet.
Vervolgens pdanet gedownload en geinstalleerd. Ook op de pc client versie.
Maar ik heb geen idee wat ik verder moet doen.
In de Computeridee nr 19 staan een stuk geschreven over tethering icm android maar deze is geschreven op Froyo android en hebben ze het over draadbaar wifi maar dat kom ik in gingerbread niet meer tegen vandaar dat ik het geprobeerd heb met pdanet maar daar kom ik ook niet verder mee.
Iemand dit wel voor elkaar gekregen en die mij stap voor stap wil uitleggen wat ik moet doen?
Alvast bedankt