Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Adekkert

Adekkert

• Lid sinds 07 september 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 17:46

Hallo allemaal,

ik ben me nu al een tijdje in het flashen, rooten en verschillende ROM'S aan het verdiepen, maar het probleem is een beetje, dat hoe meer ik lees, hoe onduidelijker het voor me wordt?!
Dat terwijl ik redelijk handig ben met dat soort technische dingen…

Wat ik wil, is eigenlijk het volgende:

- Snellere SGS (LagFix??)
- Standaard SGS thema/uiterlijk/design (vind ik gewoon mooi en strak), SGSII mag ook, maar weet niet of dat mogelijk is??
- Nederlandse taal

Wat ik me ook afvraag, ik heb nu Gingerbread (2.3.3, XEN) Dat is de Nederlandse versie dacht ik, maar wat is het verschil met een andere versie, waarbij je de taal gewoon op NL zet?

Mooiste zou een stappenplan zijn, hoe ik precies te werk moet gaan, maar eerst maar eens kijken wat mogelijk is en wat ik daar voor nodig heb.

BVD!

Bewerkt (8 november 2011 17:46)
reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 17:52

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/15007-rom-jvt-gingerreal2-r1-1-5-best-gr-build-now-multi-dpi.html ik denk dat dit wel een mooie rom voor je is super snel en makelijk om er op te zetten en ik wil je nog wel helpen ook als je het moelijk vind :p

Bewerkt (8 november 2011 17:52)
wools

wools

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 18:15

Adekkert;236161
Hallo allemaal,

ik ben me nu al een tijdje in het flashen, rooten en verschillende ROM'S aan het verdiepen, maar het probleem is een beetje, dat hoe meer ik lees, hoe onduidelijker het voor me wordt?!
Dat terwijl ik redelijk handig ben met dat soort technische dingen…

Wat ik wil, is eigenlijk het volgende:

- Snellere SGS (LagFix??)
- Standaard SGS thema/uiterlijk/design (vind ik gewoon mooi en strak), SGSII mag ook, maar weet niet of dat mogelijk is??
- Nederlandse taal

Wat ik me ook afvraag, ik heb nu Gingerbread (2.3.3, XEN) Dat is de Nederlandse versie dacht ik, maar wat is het verschil met een andere versie, waarbij je de taal gewoon op NL zet?

Mooiste zou een stappenplan zijn, hoe ik precies te werk moet gaan, maar eerst maar eens kijken wat mogelijk is en wat ik daar voor nodig heb. BVD!
kijk hier maar eens altyd hulp zodra je het nodig hebt support eerste klas
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16522-rom-dutch-gingerpower-tjap-team-new-jvt-teamnl-blue-edition.html#post147962en

Bewerkt (8 november 2011 18:15)
beast

beast

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 640
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 18:27

GingerReal2 - R1.1.5 - The best GR build now with multi-dpi!

Zeker weten een van de beste JVT ROM. Heb vele geprobeerd en blijf maar trg komen op GR!!

Bewerkt (8 november 2011 18:27)
reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 18:37

trouwens vette hantekening en addekert veel succes met een rom uitkiezen

Bewerkt (8 november 2011 18:37)
Reinier68

Reinier68

• Lid sinds 21 maart 2011
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 18:54

ik zou ook voor gingerreal gaan, qua uiterlijk niet zo veel poespas als bij veel andere roms, en qua prestaties sowieso goed. in het topic staat ook heel duidelijk beschreven hoe je de rom erop zet, en als je hulp nodig hebt kun je het natuurlijk altijd vragen

Bewerkt (8 november 2011 18:54)
beast

beast

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 640
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 19:14

Reinier68;236186
ik zou ook voor gingerreal gaan, qua uiterlijk niet zo veel poespas als bij veel andere roms, en qua prestaties sowieso goed. in het topic staat ook heel duidelijk beschreven hoe je de rom erop zet, en als je hulp nodig hebt kun je het natuurlijk altijd vragen

Idd strakke rom (vind het uiterlijk persoonlijk professioneel) die prestatie gericht werkt. Op een ferrari ga je ook geen ballonnen en slingers hangen ja tenzij dat je nog speels bent

Bewerkt (8 november 2011 19:14)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 8 november 2011
  • 19:19

Zowel GingerReal als Dutch GingerPower zijn op dit moment roms die de moeite waard zijn waarbij mijn voorkeur uitgaat naar DGP Blue (mooi blauw gethemed).
Maar je zou er ook nog voor kunnen kiezen je huidige rom te behouden (omdat je dat het mooist vindt) en daarop een custom kernel te zetten waarmee je kunt rooten en lagfix kunt aanzetten.

Bewerkt (8 november 2011 19:19)
Adekkert

Adekkert

• Lid sinds 07 september 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 19:47

Bedankt voor de reacties!

@JohandeJonge, zoiets zat ik ook te denken, maar wist dus niet of dat kon. Ik zou dan alleen wel 2.3.5 downen van sammobileforums, maar ook daarbij weet ik weer niet of dat zomaar kan, omdat ik nu XEN versie heb en die er dus bij sam mobile niet bij staat?!

Anders lijkt GR me wel een mooie ROM. Inderdaad redelijk stock (afgaande op de paar screens die ik heb gezien).
En als de voordelen tov een officieele ROM echt de moeite waard zijn, dan neem ik het uiterlijk wel voor lief.

Wat zouden dan dus de voordelen zijn van GR tov official ROM?

Bewerkt (8 november 2011 19:47)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 8 november 2011
  • 20:08

Voordelen van een custom rom zijn, naast een theme dat je wel of niet aanspreekt, dat de maker daarvan vaak nog wat extra tweaks (meestal gericht op snelheid en/of batterijverbruik) heeft toegevoegd en soms nog wat extra's.
Eén van de meest aansprekende extra's vind ik de statusbar met mogelijkheid van 14 knoppen die in DGP wordt aangeboden. Die vind ik helemaal geweldig. En verder de persoonlijke begeleiding en eventueel persoonlijke aanpassingen die voor je gemaakt worden.
Maar aan jou de keuze, GR is ook niet verkeerd.

Dat je nu XEN hebt moet je je niets van aantrekken. Dat is de NL code die door Samsung wordt gebruikt voor het aanbieden van specifieke apps. De custom roms hebben meestal de code voor Europa. Die specifieke apps heb je waarschijnlijk geen behoefte aan en anders zijn ze in het circuit later altijd nog wel ergens te vinden.

Bewerkt (8 november 2011 20:08)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.