Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

MartijnK

MartijnK

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 10:46

Mijn SGS start niet meer op. Dat wil zeggen: hij start op tot de grote S in beeld komt (zonder begeleidend riedeltje, overigens), en blijft dan hangen. Af en toe trilt ‘ie even. Dat blijft ’ie doen, uren lang, maar opstarten ho maar.
Ben nu bezig om met behulp van info op dit forum (3 button combo werkt!) het toestel weer aan de praat te krijgen. Als het goed is heb ik dan zometeen weer een werkend toestel met Froyo 2.2. Mijn grote vraag is nu echter: WAAROM start mijn toestel opeens niet meer op? Ik heb echt nooit een update uitgevoerd, nooit een custom kernel of rom geïnstalleerd, nooit het toestel geflashed (wat ís dat?) of geroot (??). Het enige wat gisteren gebeurd is, is dat de batterij helemaal leeg was. Nadat ik het toestel aande oplader had gehangen wilde ik ‘m, terwijl ’ie aan het opladen was, alvast weer opstarten. En dat ging dus niet.
Ik wil echt heel graag weten wat de oorzaak is/zou kunnen zijn voordat ik bepaalde acties ga uitvoeren….
Plus: is de beschreven methode ([HowTo]Toestel weer werkend krijgen als deze niet meer opstart3 knoppen combo, odin) de beste/enige methode? of zijn er nog andere mogelijkheden?

Bewerkt (18 november 2011 10:46)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 18 november 2011
  • 10:53

Aals je deze link (HowTo volgt, heb geen geen Froyo, maar zelfs Gingerbread.

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

Als je stopt bij SpeedMod, heb je weer een offcieel NL toestel met de nieuwste NL versie qua software.

Bewerkt (18 november 2011 10:53)
MartijnK

MartijnK

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 11:00

@embryo1
Top! Ga ik doen!
Maar nu weet ik dus nog niet waarom mijn toestel opeens niet meer wil opstarten.. zou het toch prettiger vinden als ik daar een antwoord op had….

Bewerkt (18 november 2011 11:00)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 18 november 2011
  • 11:41

Kan allerlei oorzaken hebben. Misschien heb je recent een app. erop gezet. Rooten en flashen zijn allemaal begrippen, die misschien wat vreemd overkomen. Deed het bij mij in het begin ook, maar na veel lezen en sommige HowTo te volgen , werd het steeds duidelijker en erger nog erg leuk. Zo kun je dus zelf je toestel voorzien, van datgene, wat je zelf het beste en mooiste vindt.

Voor de begrippen en tutorials : Android Wiki
Belangrijke zaken kun je vinden : http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-updated-index-belangrijke-topics.html

Let wel op, dat een aantal onderwerpen, niet meer up to date zijn.
Je hebt straks Gingerbread, dus is het raadzaam je daar op te orienteren.

Veel succes.

Bewerkt (18 november 2011 11:41)
MartijnK

MartijnK

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 12:22

OK. Nog een vraag. Volgens mij klopt de link in de niet. Die leidt naar multiupload.com, waar ik een exe kan downloaden, geen zip-file. waar haal ik de bestanden voor Gingerbread (+Odin) vandaan?

Bewerkt (18 november 2011 12:22)
MartijnK

MartijnK

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 12:43

Laat maar, heb 'm al….

Bewerkt (18 november 2011 12:43)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.