Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Hoe root ik mijn SGS? En hoe krijg ik 'm naar 2.3.5 (zonder m'n data verlies)? (7)

MartijnK

MartijnK

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 13:47

Beste forumvrienden,

Deze vraag is vast al vele malen gesteld en beantwoord, maar kan zo gauw geen duidelijk antwoord vinden, dus stel ik de vraag nog maar een keer…

Hoe kan/moet ik mijn SGS rooten?

Vervolgvraag: hij draait nu op Gingerbread 2.3.3. Maar het liefst wil ik ‘m naar de hoogste Gingerbread-versie hebben (is dat 2.3.5? of is er ook 2.3.6?). Hoe krijg ik ’m geüpgrade zonder verlies van data/apps??

Bij voorbaat bedankt voor de hulp…

Martijn

Bewerkt (24 april 2013 13:47)
Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 1 december 2011
  • 13:53

Heb je hier ook wel is gekeken…

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-updated-index-belangrijke-topics.html

Vwb rooten dat gaat het makkelijkst via een custom Kernel. (Semaphore, SpeedMod) Stock 2.3.5. ROM kun je vinden via SamFirmware.com of wellicht via KIES upgraden en via een topic uit bovenstaande post kun je lezen hoe je deze moet installeren (zowel kernel als rom)

MartijnK

MartijnK

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 15:39

Begrijp ik goed dat als je een custom kernel installeert, je automatisch geroot bent? En is dat de enige manier? En zo'n custom kernel gaat goed samen met een stock ROM?

reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 15:46

ja zoon cunstom kernel gaat idd samen met je rom zorg wel ervoor dat je de juiste versie pakt die flash je gewoon in odin en je bent geroot

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 1 december 2011
  • 16:05

MartijnK;243494
Begrijp ik goed dat als je een custom kernel installeert, je automatisch geroot bent? En is dat de enige manier? En zo'n custom kernel gaat goed samen met een stock ROM?
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

Vanaf SpeedMod kernel staat alles netjes beschreven om je toestel geroot te krijgen. Je hebt idd wel Odin nodig , maar dat staat ook beschreven. Alles blijft op je toestel behouden. Wil je echt naar een hogere en snellere versie bv. 2.3.7, dan je vervolgens een andere Rom flashen middels CWM. Dan raak je overigens wel alles op je toestel kwijt. Maar je zult toch wel je agenda en conacten via een Gmail account hebben lopen ???. Als je heel veel apps erop hebt staan, is het wel even werk om die terug te zetten. Momenteel zijn heel veel gebruikers enthousiast over bv. Miui, maar dan Mint Berry. Met de laatste patch erop is die razendsnel.
MIUI MintBerry Edition 1.11.25 - We just do it better | OTA | Multi 9 Lang | RTL - xda-developers en het voordeel is dat veel OTA gaat.
Hier onder vind je de patch, die zeker aan te bevelen is, zodat je toestel vliegt.

Verder is er een speciaal Miui topic hier te vinden.
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/15184-how-miui-rom-galaxy-s.html

marocootje

marocootje

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 748
  • Reputatie 0
  • 1 december 2011
  • 16:06

Je kan ookhier even lezen en kijken

vvermeer

vvermeer

• Lid sinds 24 augustus 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 20:03

Is het ergens ook stap voor stap beschreven hoe ik het moet doen? En is er een mogelijkheid terug als het niet bevalt?

Bewerkt (24 april 2013 13:53)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.