Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

heegenees

heegenees

• Lid sinds 28 oktober 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 15:09

Hallo,

ik heb problemen met mijn achtergrond sinds ik heb geupdate naar nieuwste android versie (2.3.6).

Ik maak gebruik van launcher pro. Wanneer ik een niet standaard achtergrond (Gewoon een plaatje) gebruik moet ik een selectie maken. Als ik daar het hele plaatje selecteer wordt de achtergrond goed weergegeven.

Echter heb ik de functie ‘automatisch draaien’ van mijn display aanstaan. Als het scherm automatisch naar landscape mode gaat en weer terug in portrait gaat dan is opeens de hele achtergrond ingezoomd.

Wanneer ik launcher pro herlaad staat de achtergrond weer goed maar dit gebeurd zowel met als zonder launcher pro (dus ook als ik de standaard ‘startpagina’ heb geladen).

Enig idee hoe ik dit kan omzeilen? Tot nu toe is het alleen gelukt door automatisch draaien uit te schakelen maar dat wil ik niet omdat ik deze functie vaak gebruik voor o.a. internetpagina's.

Als standaard android achtergronden worden gebruikt treedt het probleem niet op en gaat het switchen tussen landscape and portrait mode zonder enig probleem.

Bewerkt (24 april 2013 14:12)
heegenees

heegenees

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2012
  • 08:30

Jammer dat niemand gereageerd heeft maar sluit dit topic maar, ik heb het zelf al uitgevonden.

Bewerkt (24 april 2013 14:13)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 februari 2012
  • 08:36

hoe heb je dit opgelost dan?

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 9 februari 2012
  • 12:57

Tja het is onwaarschijnlijk en het gebeurd niet vaak , maar het kan wel , 2 dagen dat hier niet veel activiteit is. Heel vervelend voor iemand die met een probleem zit die hij/zij het liefst meteen opgelost ziet, naar sinds is een beetje geduld , een schone zaak , gelukkig heb je het zelf op kunnen lossen. Wil je misschien vertellen hoe je dat gedaan heb? Voor de mensen die hetzelfde probleem (gaan) hebben.

tjilitjap

tjilitjap

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 4703
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2012
  • 13:07

Ik heb ook weleens soortgelijke problemen met het plaatsen van een achtergrond via de gallerij.

Als ik de wallpaper plaats met de app “wallpaper set&save”, dan lost dat bij mij altijd het probleem op.
De app is gratis te downloaden in de market.
Is verder wel ff uitvogelen hoe hij werkt, maar je hoeft hem ook niet dagelijks te gebruiken, tenzij je dagelijks van wallpaper verandert..

heegenees

heegenees

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 14:45

Ik heb het opgelost door in launcherpro naar settings: behavior settings / enable out rotation uitschakelen.
Door deze in android zelf aan te laten maar in dit scherm uit te schakelen zal je achtergrond niet meer naar landscape switchen. Browser etc zullen gewoon nog van orientatie wijzigen.

Bewerkt (24 april 2013 14:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren