Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

konewka

konewka

• Lid sinds 13 februari 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 19:17

Ik ben nieuw hier, en ik heb een probleem,

ik heb vandaag geprobeerd om mn samsung galaxy s te rooten met een stap-voor-stap gids. Ik heb Odin gestart, een of ander bestand geladen en toen bleef odin steken bij de “connection setup”. Na een half uur zonder actie heb ik odin gesloten (jaah.. dat had ik niet moeten doen) en de usb kabel uit mn computer gehaald.

Toen zat mn telefoon in de download modus, ik heb de power button ingehouden en toen kreeg ik het phone–oranje driehoek–computer icoon.

Ik kan nog in download modus, maar verder niets

Als ik mn telefoon nu meebreng naar een reparateur, ziet die dan dat ik geprobeerd heb te verbinden met odin? Is er nog enige legitieme manier (jaja, mooie paradox met het rooten) om mn telefoon uit dit ‘bsod’ te krijgen en hem gewoon normaal te laten werken?

Bedankt,
Konewka

Bewerkt (24 april 2013 14:14)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 13 februari 2012
  • 19:38

Toestel specifieke vraag, om die reden verplaatst naar Samsung Galaxy S

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 13 februari 2012
  • 20:13

Opnieuw proberen, je kunt in download, dus dat doe je.Je start op je pc Odin, en sluit alles van kies af (via taakbeheer), dan steek je de usb stekker in je foon en pc, Odin zegt “added” en dan ga je verder………..Niet met “een of ander bestand” maar met een rom die voor jouw telefoon is.Kijk daarvoor bij sammobile, even inloggen (account maken) en downloaden.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

konewka

konewka

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 20:42

Maar ik neem aan dat dit niet werkt als mijn toestel nog niet geroot is? Of zit dat standaard in het gedownloade bestand?

Richard60

Richard60

• Lid sinds 25 februari 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 20:54

Je kunt gewoon een rom van sammobile met odin er op zetten. B.v. eerst Hotfile.com: 1 klik file hosting: SU-i9000XXJVT.zip. Deze heeft de 4 benodigde bestanden. Daarna kun je updaten met de nieuwste officiele firmware Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJW1_I9000XENJV5_XEN.zip. Dat is alleen een pda bestand.
Daarna kun je rooten met b.v. CF-Root Download. Dat doe je ook met odin. Alleen als pda inladen. Zolang je in downloadmode kan komen gaat het allemaal lukken. En sta je in een andere oranje driehoek mode, dan haal je de batterij eruit en kun je de smartphone weer in downloadmode krijgen. Bij alleen pda bestanden geen repartition aanvinken. Lees de wiki of de idexpagina http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-updated-index-belangrijke-topics.html voor meer informatie over het gebruik van odin enz.

konewka

konewka

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2012
  • 22:46

Bedankt!
Nog ff een vraagje, de titel van die CF-Root Download bevat o.a. JVU staan. Ik vermoed dat dit naar de basebandversie i9000XXJVU verwijst. Werkt dit dan ook voor mijn toestel, dat op i9000XXJVT 2.3.6 draait?

Richard60

Richard60

• Lid sinds 25 februari 2011
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 19:25

Zeker. Als je de beschrijving van Chainfire leest, komt dat er niet zo op aan.

Bewerkt (24 april 2013 14:15)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren