Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Amanoo

Amanoo

• Lid sinds 04 maart 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2012
  • 15:17

Beste mensen.
Ik heb net geprobeerd om te switchen van teamhacksung's ICS naar AOKP, maar dit is bij mij misgegaan. Ik probeerde simpelweg de zip te installeren met ClockWorkMod, maar dit is misgegaan. AOKP heeft het even gedaan, maar ik kon niet meer in recovery mode komen (blijkbaar had AOKP deze verwijderd of zo). Na een paar keer iets te ruw te rebooten is ook AOKP gestopt met werken en blijf ik nu hangen in een oneindige bootcyclus. Het enige waar ik nog wel in kan komen is Download mode. Nu snap ik alleen vrij weinig van Odin, en gaan alle tutorials ervan uit dat je update vanaf Gingerbread, dus ik weet niet zeker wat ik moet doen om weer CWM goed werkend te krijgen en een goed werkende AOKP (of mogelijk een andere ROM, maar naar wat ik zie lijkt me AOKP een van de beste ICS-ROMs op dit moment) te flashen. Ik heb ook weinig ervaring in Odin, dus dat werkt ook niet echt mee. Het liefst zou ik niet opnieuw alles formatteren en wat nu op het geheugen staat er ook op behouden (op mijn telefoon bevinden zich nog wat bestanden en Titanium Backups), maar indien het echt nodig is zij het maar zo.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Bewerkt (24 april 2013 14:20)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 4 maart 2012
  • 15:59

In mijn wiki hoe je CM9 moet flashen staat bij V&A een recovery.tar ergens waarmee je in odin een nieuwe kernel kunt flashen. Van daaruit kun je weer verder flashen.

Amanoo

Amanoo

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2012
  • 16:08

Wiki is uit de lucht.
EDIT: Lijkt erop dat ik van je artikel nu een versie heb gevonden die niet uit de lucht is. TIjd om die recovery dan eens te proberen.

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 4 maart 2012
  • 17:27

http://ics.samsung-updates.com/trouble/

hier bij Phone is in boot loop
can't get to Recovery (I9000)

Amanoo

Amanoo

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2012
  • 00:30

Ik heb nu een vage ClockWorkMod Recovery versie, maar ik kan er nog niets mee. Ik heb alleen nog die AOKP zip op mijn sd kaart, en die geeft nu “assert failed”, met daarachter heel veel getprops dingen. Naar wat ik eruit begrijp herkent hij mijn telefoon niet als een Galaxy S. Dat hele mounts and storage gedeelte daar snap ik niets van. Mount USB Storage geeft mijn pc in ieder geval geen toegang tot de SD van de telefoon. Ik kan er dus geen andere rom op plaatsen, en iedere tutorial lijkt hem vanuit clockworkmod te willen installeren, dus ik zit weer vast. Kan je niet met Odin er een rom op flashen?

EDIT: ik heb een andere clockworkmod er nu op die wel mij de sd kaart laat inlezen. Het assert failed probleem blijft echter, ook bij andere CM9 roms.

Bewerkt (24 april 2013 14:21)
Roberto_da_Silva

Roberto_da_Silva

• Lid sinds 07 maart 2012
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2012
  • 03:31

Het vreemde is dat ik precies deze fout rond 16.00 had (ook de 4e) en heb op een andere site gelezen dat er meer het zelfde probleem zaten.. allen de 4-3 gerapporteerd

alleen iedereen zat in een andere situatie. jij zei al dat je bezig was met flashen, de ander deed niks, ik zat op whasapp en was aant koken toen het gebeurde,
In het uur daarvoor starte hij uit zichzelf al een paar x op en dat vond ik al vreemd omdat dit eigenlijk nooit gebeurde.
alleen de laatste x bleef hij hangen, dus heb de accu eruit gehaald en na het eten nog eens geprobeerd.

helemaal niks….

Ik vind het geen ramp want stond verder niet veel boeiends meer op aangezien mijn g-nexus nu mijn hoofd tel is en de sgs met dus ook teamhacksungs build 16 een aflopend abbo had.

ben wel benieuwd hoe we dit oplossen. ik heb de volgende dingen al geprobeerd.

-bovenstaand met idd de fix tar.
-toen opnieuw geflashed (kreeg hetzelfde als jij alsof hij mijn tel niet als sgs herkend)
-ik heb er meerdere roms opstaan en die werken allemaal niet (build 13 tm 16)
-restore gedaan (werkt ook niet want hij zegt completed maar er ratelt niks voorbij zoals normaal en effect is 0)
-en nu ga ik eens verder want ik heb nog een optie. anders gewoon via odin maar weer terug flashen

Hoe heb je een recente Clockworkmod erop gekregen.
ik heb ook die groene v2.5.1.0 SOK ULFK versie
Al mijn bestanden lijken intact. want ik kan gewoon door alle mappen heen en alles vinden in principe.
vreemd

Amanoo

Amanoo

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2012
  • 11:38

Ik heb uiteindelijk ergens (weet niet meer waar) een degelijke clockworkmod gevonden en erop geflasht. Eentje die je toestaat bestanden naar de telefoon te zetten. Het was volgens mij wel een van de nieuwere. Toen had ik ook het probleem dat hij niet meer wist dat ik een galaxy s had, en dus niet meer de roms kon flashen omdat die daar eerst op checken. Oplossing hiervoor heeft wat simpel hackwerk nodig: open de zip van je rom, ga naar META-INF>com>google>android en pas het bestand updater-script aan met notepad++, gedit, of whatever je ook wil gebruiken. Microsoft notepad weergeeft bij mij geen enters, dus die zou ik niet doen.
De eerste paar regels checken of je device wel een galaxy s is. Er staat dan een assert(blablabla) bovenaan. Als je de hele assert methode weghaalt (ik zal onderaan mijn reactie de volledige code die je moet weghalen eens plakken) en dat aangepaste bestand opslaat in je zip bestand op de locatie die ik je net vertelde moet de rom weer flashbaar zijn. Ik weet niet of deze fix met alle roms kan. Het werkt in iedergeval met teamhackssung 16 en met AOKP, maar bij mij werkte AOKP vreselijk brak dus ik heb weer terug geflashed naar teamhacksung.

Een of andere tweakers.net gebruiker die ook hetzelfde probleem had gehad heeft me dit verteld.

Dit deel moet je dus weghalen:

assert(getprop("ro.product.device") == "galaxys" || getprop("ro.build.product") == "galaxys" ||        getprop("ro.product.device") == "galaxysmtd" || getprop("ro.build.product") == "galaxysmtd" || 
getprop("ro.product.device") == "GT-I9000" || getprop("ro.build.product") == "GT-I9000" ||
getprop("ro.product.device") == "GT-I9000M" || getprop("ro.build.product") == "GT-I9000M" ||
getprop("ro.product.device") == "GT-I9000T" || getprop("ro.build.product") == "GT-I9000T");

Ik heb nog niet een onaangepaste rom geflashed, dus ik heb geen idee of hij ooit nog als een galaxy s zal worden herkent of dat je elke keer je rom zal moeten kraken. Op zich kost dit kraken maar een minuutje.

Roberto_da_Silva

Roberto_da_Silva

• Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2012
  • 00:44

als je eens kijkt in je geschiedenis dan waar je die cwm gevonden hebt…
en ook even die tweakers pagina hierbij zet… want ik kan het zo niet vinden, er zijn wel 1000 pagina's
want ik kan dus nu idd geen bestanden overzetten.
Enkel flashen via odin..

gr

Roberto_da_Silva

Roberto_da_Silva

• Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2012
  • 14:44

tis al gelukt en ben niks kwijt

Heb niet de code hoeven te bewerken.
Heb een RE van darky geflashed en toen meteen weer cm build 17

alles werkt weer en had gewoon backups van alles.

gr

Bewerkt (24 april 2013 14:25)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren