Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AnnemiekB

AnnemiekB

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2012
  • 12:38

Hallo allemaal,

Voordat ik dit bericht plaatste, heb ik een flink aantal pagina's van dit subforum doorgewerkt om te kijken of er niet een vergelijkbaar topic bestond. Zover ik heb kunnen zien niet, mocht ik het toch over het hoofd hebben gezien, sorry!

Ik heb nu al ruim een jaar de Samsung Galaxy S, in principe tot volle tevredenheid, maar merk nu dat de telefoon trager begint te worden. Heel vervelend, want waar ik tot voorkort prima Google Maps voor navigatie kon gebruiken en Tweetcaster perfect werkte, lopen deze programma's nu constant vast…

* Ik denk niet dat het aan het opslaggeheugen ligt, ik heb intern 16 GB en een 16 GB extern kaartje. Daarnaast staat er naast zo'n 200 foto's en enkele muziekalbums verder niet zoveel op.
* Ik heb -zover ik weet- weinig widgets die in de achtergrond draaien

Als enorme leek heb ik het gevoel dat m'n telefoon her en der dichtgeslibt is met tempfiles etc, maar ik heb geen flauw idee hoe ik mijn telefoon zou kunnen “opschonen”. Wil iemand daar een eenvoudige how-to (voor dummies!) voor maken?

Ik weet dat er ook meer technische opties zijn om je telefoon sneller te maken, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Als hij gewoon functioneert op de manier dat hij deed toen ik 'm uit de doos haalde, ben ik al gelukkig

(Daarnaast begreep ik dat Google Maps tegenwoordig op de achtergrond blijft draaien, en daardoor je telefoon erg vertraagd, valt daar nog wat aan te doen?)

Heel erg bedankt in ieder geval.

Bewerkt (24 april 2013 14:21)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 5 maart 2012
  • 13:21

AnnemiekB;275425
Ik weet dat er ook meer technische opties zijn om je telefoon sneller te maken, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Als hij gewoon functioneert op de manier dat hij deed toen ik 'm uit de doos haalde, ben ik al gelukkig
Dan lijkt me een gewone factory reset op zijn plaats…
Factory reset uitvoeren; wat komt er bij kijken? - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Verder kan je eens kijken welke versie je hebt (instellingen - over toestel), en eventueel via Kies of Odin upgraden naar de laatste 2.3.6 JW1

pinkylady

pinkylady

• Lid sinds 03 maart 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2012
  • 17:45

Hoi AnnemiekB

eerste vraaf, heb je kennis van programmeren en daar bedoel ik bij, heb je de drivers van je telefoon op je computer zitten
Normaal moet je een bestandje downloaden en dan herkent ie je telefoon, als je SamsungKies draait en die herkent je
telefoon is het ook goed.

Tweede vraag, heb je al een taskkiller op je telefoon gezet, een goede is android assistant, met dit programma, wat overgens gratis
te verkrijgen is via market kan je ook ja cache geheugen een beetje legen. Ook kan je met deze app een tijd instellen zoja welke app
je om de zoveel tijd wilt afsluiten. Ik heb deze op 10moin staan of zo.

Derde vraag, als je het aandurft kan je ook een andere rom flashen, dit wilt zeggen dat je standaard besturingssysteem wordt vervangen door een andere (betere, snellere) dit is een koud kunstje mijn zusje kan het nog. Als je voor deze keuze wilt
gaan staat er genoeg info op dit forum hoe je dit moet doen. Kom je er geen wijs uit of vindt je het niet wil ik wel een
handleiding voor je schrijven en je verwijzen naar een leuke rom. Ik draai momenteel CyanogenMod 7.2 , dit is een zeer snelle
rom met heel veel ontwikkelingszooi als je graag ligt te prutsen met shell, scrips ed. Maar ook goed voor zo is te gebruiken.
Anders zijn er nog meerdere leuke roms hier op het forum. Laat me maar iets weten.

grtjs

AnnemiekB

AnnemiekB

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2012
  • 18:55

Bedankt voor de tips allebei!

Ik heb in ieder geval Android Assist geinstaleerd. Die helpt al iets, ik merk dat Tweetcaster er al veel minder door vastloopt. Alleen ik kan nergens de instelling vinden waarbij je aan kunt geven na hoeveel tijd een app afgesloten moet worden. Waar kijk ik er overheen?

Ik heb in het verleden wel m'n telefoon kunnen aansluiten op Samsung Kies (en zo geupdate) maar ik moet zeggen dat dat de laatste keer vrij moeizaam ging. Ga ik zeker nog even proberen, misschien helpt een update.

Rom flashen vind ik inderdaad wat ‘eng’Misschien kan het uiteindelijk niet anders en het zal allemaal wel meevallen, maar ergens ben ik toch bang dat het fout gaat. Mocht ik het toch gaan proberen, dan zal ik zeker de topics hier doorlezen!

BJB58

BJB58

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 485
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2012
  • 21:03

Hallo Annemiek,

Het flashen valt serieus erg mee , ik was er in het begin net zo bang voor.
Uiteindelijk hebben de mensen van het DGP team me geholpen en dat doen ze serieus op een hele fijne en geduldige manier , dus mocht je jezelf niet vertrouwen ( had ik ook hoor ) klop eens aan in de chatroom en je zult verstelt staan wat een fijne en snelle ROM je dan tot je beschikking kunt krijgen.Er is vast iemand die je stap voor stap zou willen begeleiden.

Ik zou zeggen neem de stap , en je krijgt er absoluut geen spijt van.

Huawei P9 origineel met NOVA premium launcher . Android 6.0

Galaxy S5
Rooted CM 13 android 6.0.1

Samsung Galaxy S3
Cyanogenmod 12 Rooted android version 5.0.2

Samsung Tablet 3 uit actie , rooted.

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 7 maart 2012
  • 09:19

Gewone taskkillers zijn toch dikke zever.. Daardoor gaat je telefoon echt niet sneller door lopen heb er zelf ook al meerdere getest vroeger, er zijn een paar die iets deftigs doen met je Ram, maar je kan van een boemeltrein geen tgv maken… Je kan evengoed de taakbeheer van samsung zelf gebruiken en af en toe de RAM eens clearen. Je telefoon gaat “traag” worden als je heel veel apps hebt en deze ook vaak eens opent, waardoor ze in je Ram komen te staan en je telefoon wat gaat laggen.

Als je je telefoon al meer dan een jaar hebt moet je gewoon eens een factory reset doen, is de beste oplossing. Verder kan ik aannemen dat je hem nog niet hebt geupdate naar 2.3.6? Dit zal je ook al een stuk vooruit helpen.
Als je voorgaande link van me leest kan je een backup nemen dmv My Backup en sms backup etc. en deze nadien terugzetten.

En als je echt een deftige telefoon wilt moet je enkel de Semaphore Kernel erop zetten, je hoeft niet een hele Rom erop te gooien die heel je uiterlijk gaat aanpassen.

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2012
  • 10:32

GirlKillu;275844
Gewone taskkillers zijn toch dikke zever.. Daardoor gaat je telefoon echt niet sneller door lopen heb er zelf ook al meerdere getest vroeger, er zijn een paar die iets deftigs doen met je Ram, maar je kan van een boemeltrein geen tgv maken… Je kan evengoed de taakbeheer van samsung zelf gebruiken en af en toe de RAM eens clearen. Je telefoon gaat “traag” worden als je heel veel apps hebt en deze ook vaak eens opent, waardoor ze in je Ram komen te staan en je telefoon wat gaat laggen.

Als je je telefoon al meer dan een jaar hebt moet je gewoon eens een factory reset doen, is de beste oplossing. Verder kan ik aannemen dat je hem nog niet hebt geupdate naar 2.3.6? Dit zal je ook al een stuk vooruit helpen.
Als je voorgaande link van me leest kan je een backup nemen dmv My Backup en sms backup etc. en deze nadien terugzetten.

En als je echt een deftige telefoon wilt moet je enkel de Semaphore Kernel erop zetten, je hoeft niet een hele Rom erop te gooien die heel je uiterlijk gaat aanpassen.

Ik merk het echt wel als ik met ZDBox m'n RAM clear en zo weer 170 MB vrij heb, i.p.v. 50 MB.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren