Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

thyza1

thyza1

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2012
  • 20:33

Beste AndroidWorld'ers,

Vooraf wil ik melden dat ik naar mijn weten overal gezocht heb, zowel dit forum als op XDA, google etc. Als ik iets over het hoofd heb gezien dan hoor ik het graag.

Een aantal weken terug is de power knop van mijn galaxy s i9000 ermee opgehouden. Van alles geprobeerd maar kreeg hem niet meer werkend. Naar de winkel geweest, opgestuurd naar samsung met als conclusie; waterschade, helaas pindakaas, kan niet gemaakt worden en heb nog een jaar abbo lopen waar ik niet onderuit kom.

De 3 button combo werkt uiteraard niet meer met de defecte power knop maar als ik wat goochel met de batterij, de volume , home knop en tegelijkertijd de telefoon aansluit met de usb kabel, komt hij in download mode. In recovery mode komen is daarentegen weer veel lastiger.

Dan nu mijn vraag. Flashen met odin gaat (nog) prima maar zodra de telefoon uitvalt krijg ik hem niet meer aan en moet ik weer opnieuw alles flashen met odin. Zeer onpraktisch.

Een manier om dit te omzeilen zou button mapping zijn waarbij ik bijvoorbeeld de volume toets kan laten fungeren als power knop. Ik heb er wel over gelezen maar nog geen concrete app o.i.d. gezien die dit doet.

Heeft er iemand suggesties en/of andere tips? Zou er enorm mee geholpen zijn.

Alvast bedankt.

Groet,
Thijs

Bewerkt (24 april 2013 14:26)
ThomasHeinen

ThomasHeinen

• Lid sinds 10 januari 2011
  • Berichten 188
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2012
  • 21:07

Ik wil je even een tip geven voor die waterschade (volumeknop als powerknop weet ik niks van), ik had tijden terug een Samsung met waterschade, en toen heb ik iets gevonden wat me heel erg geholpen heeft en later ook veel andere mensen. Leg je mobiel in een bak met rijst voor een paar dagen. Serieus, alles los erin, accu simkaart alles, misschien doet 'ie het dan weer. En nee, dit is geen grap haha, het werkt echt.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 21 maart 2012
  • 21:34

Als de elektronika reeds is aangetast dan zal een bak rijst echt niet meer helpen.

@thyza1: Je zou eens kunnen proberen of de Allwinner Mod (Allwinner Mod - Android) op de SGS1 geïnstalleerd kan worden en misschien ook nog te gebruiken. Nee, ik heb het zelf niet geprobeerd.

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2012
  • 21:38

Tja… Is weinig aan te doen als hij gewoon kapot is. Voor de momenten dat hij aan is, moet je NoMorePowah! (o.i.d.) gebruiken, heb je wel root nodig.

Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2012
  • 21:38

Waar je ook naar zou kunnen kijken is:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.nomoarpowah#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiZXUuY2hhaW5maXJlLm5vbW9hcnBvd2FoIl0.

Geen keymapping, maar zou wel moeten werken volgens mij om zonder de powerbutton je telefoon weer aan te krijgen..

thyza1

thyza1

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2012
  • 22:54

Heel erg bedankt voor de reacties, ik heb NoMorePowah geïnstalleerd. En het werkt! Beste tussenoplossing denk ik zo, wellicht dat er nog een button/key mapping app tevoorschijn komt. Hier kan ik in ieder geval mee vooruit. Nogmaals dank voor de snelle en behulpzame reacties!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren