Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jordy_hierck

jordy_hierck

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 2 april 2012
  • 19:58

Hey iedereen,

Een tijdje geleden heb ik een post geplaatst met het probleem dat mijn telefoon vast zat in de vliegtuigmodus. Ik heb hier geen oplossing voor kunnen vinden en na lang uitstellen en mijn SIM in een andere telefoon gehad te hebben besloot ik dat het toch tijd werd voor een factory reset. Anders is het natuurlijk zonde van mijn internet, en dit was mijn enige hoop op herstel.

Goed, ik heb dus alles gebackupped en klikte de factory reset aan. Hierna wilde de telefoon niet meer compleet opstarten. Hij kwam telkens niet meer verder dan het oplichtende ‘S’ teken. daarna brak hij het af en begon het proces weer opnieuw. Bootloop dus, lijkt me. Ik heb dus besloten om mijn telefoon terug te flashen naar de standaard ROM via Odin. Dit ging allemaal prima, geen problemen tegengekomen.

Alleen, hij wil nog steeds niet opstarten! Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Nog een keer flashen? Ik heb geen idee meer. Alle tips zijn welkom!

Met vriendelijke groet,

Jordy

Bewerkt (24 april 2013 14:30)
jordy_hierck

jordy_hierck

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 2 april 2012
  • 22:54

Even een kleine update. Na wat gekloot heb ik hem uiteindelijk toch prima aangekregen, alles zit helemaal goed!
Beetje jammer is alleen dat hij geen bereik heeft. Standaard het ‘geen service’ teken in de rechterbovenhoek. Als ik in de CWM kom zie ik iets staan in de richting van /efs not found, unable to backup. Kan dit betekenen dat mijn IMEI er van door is?

Dit lijkt me alleen raar, want hij gaf dit al aan voordat ik hem weer door Odin haalde, en daarvoor heb ik zeker een jaar niet in de CWM gezeten. Kan hij gewoon uit het niets verwijderd worden?

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 3 april 2012
  • 09:29

Als je je efs map kwijt ben, dan kan het kloppen dat je geen bereik hebt . Heb je hier nog wel je back-up van ?

Hoe deze map spontaan verdwenen is, is mij een raadsel .

jordy_hierck

jordy_hierck

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 14:39

Nope, helaas niet. Ik heb hem toen ik de Lite'ning ROM erop flashte hem niet gebackupped, want het was me toen nog niet duidelijk dat het moest. Toen heb ik na een maandje of 2 dat toch wel gedaan, maar toen crashte m'n computer inclusief /efs map..

Het zal er wel op neerkomen dat m'n telefoon waardeloos is nu, of niet dan?
Als ik hem nu naar Samsung opstuur om dit te laten fixen, heeft iemand enig idee hoeveel ik dan kwijt zou zijn?

Bewerkt (24 april 2013 14:31)
Bodie

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 3 april 2012
  • 17:04

Volgens mij is dat niet te fixen, helaas.
Daarom ook altijd eerst even bij ‘Belangrijke topics’ kijken voordat je voor het eerst gaat flashen, want dat heet niet voor niks zo

jordy_hierck

jordy_hierck

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 17:07

Helemaal mee eens, maar in de tijd dat ik 'm flashte was het nog niet echt duidelijk dat je deze map moest backuppen
Kan ook zijn dat ik er overheen heb gelezen natuurlijk, maargoed. Punt blijft dat hij opeens verdween, dat is het hele rare, bij een flash zou ik het niet eens gek gevonden hebben.

Nouja, ik heb even gegoogled en op xda gekeken en daar zeggen ze allemaal dat ik even naar een Service Point moet gaan. Gelukje dat er een in de buurt zit, dus daar wip ik morgen even langs.

In ieder geval bedankt allemaal! En verlate tips zijn natuurlijk altijd nog welkom, haha

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 17:56

Flash even een stock ROM anders, via ODIN?

jordy_hierck

jordy_hierck

• Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 4 april 2012
  • 09:38

Dat heb ik al geprobeerd, werkte helaas niet. ik had wel alleen een .tar bestand, misschien dat dat wat uitmaakt?

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 5 april 2012
  • 18:36

Mmm nog een tip heb je de harde schijf van hè computer nog ? Wat je zou kunnen proberen, dat werkt bij mij vaak wel, is een andere garde schijf in je computer stoppen , daar windows op installeren , vervolgens, je gecrashte schijf als slave instellen en deze er bij in hè computer stoppen, dan kom je zeker nog bij je oude bestanden, dus ook bij je efs map . Mocht er alsnog geen bestanden gelezen kunnen worden, dan kan je met het programma, getdataback voor ntfs 100% je oude bestanden terug halen.

Bewerkt (24 april 2013 14:33)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.