Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Hoe ik het (nu) doe (2), rom flashen en app's/instellingen terug zetten. (3)

pbecks1963

pbecks1963

• Lid sinds 03 januari 2011
  • Berichten 932
  • Reputatie 0
  • 4 april 2012
  • 09:30

Hallo luitjes,

[dit is geen instructie-verhaal, alleen maar de manier waarop ik nu mijn SGS voorzie van rom/settings]

(voor mijn gevoel) jaren geleden :p heb ik eens eenzelfde thread geschreven over de manier waarop ik mijn SGS voorzag van een nieuwe rom en mijn apps en instellingen dan terug zette. Toen was ik daar erg veel tijd mee kwijt (met flashen, etc..). Nu niet meer. Toen botste ik nog wel eens met Titanium Backup, nu niet meer (gebruik ik niet meer)

Enfin: voor de geïnteresseerden (hoe ik het nu doe)

1) Ik heb natuurlijk een nandroid backup op zowel mijn interne als ook mijn externe sd (en een backup daarvan op mijn dropbox en mijn pc, “better save then sorry”)

2) Ik heb ook een backup van mijn efs-folder op meerdere plekken. (nog steeds nodig in ICS?)

3) Ik heb Odin en FixRecovery.tar.md5, zie http://ics.samsung-updates.com/trouble/, (fantastische pagina!) op mijn pc's staan. Handig als mijn ics-sgs niet meer wil booten of in een bootloop terecht is gekomen, ik ben de maker ervan eeuwig dankbaar!

4) Ik heb meerdere roms-zip-files/kernels/modems/cleaning-files op mijn interne sd staan

5a) Voordat ik een rom flash, wipe ik de cache/dalvik cache en doe ik een factory reset

5b) Na de 1ste Flash kan je in een bootloop terecht komen. Batterij eruit/erin en weer naar de CWM. Weer flashen, gaat meestal de 2de keer wel goed dan.

6) Na flash & reboot herstel ik mijn google account (ik kies NIET voor het herstellen van apps!) en installeer ik 3 lokale apk's (root explorer, tasker en secure settings plugin) met de hand (tijdens en na de installatie van deze apk's zorg ik ervoor dat ik apk's mag installeren van onbekende bron en zorg ik ervoor dat “tasker” en “secure settings plugin” admin zijn van mijn sgs) Ook stel ik nu met de hand wat favoriete instellingen in bij “Systeeminstellingen”

7) In tasker heb ik een taak die (lokale) apk's kopieert naar /data/app. Bij de eerstvolgende reboot worden die app's dan geïnstalleerd. Ook vervangt die taak de gps.conf door “mijn” gps.conf en worden er notificatie/ringtones geluiden ingesteld. Ook zorgt deze taak ervoor dat sommige app's mijn user-instellingen krijgen die ik regelmatig automatisch laat opslaan door tasker (spelletjes “scores”/levels, tapatalk instellingen, etc..)

Ik ben zelf erg tevreden over de bovenstaande “methode”. Ben niet meer afhankelijk van Titanium Backup en weet ondertussen wat meer waar de instellingen staan van de app's en hoe ik zelf dit soort zaken kan regelen.

Just my 2 cents

Bewerkt (24 april 2013 14:31)

SGS3/SGS5plus/Tab4
fervent gebruiker van: Tasker & Kustom

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 april 2012
  • 09:37

Bedankt voor het delen! Alleen je titel beschrijft niet goed wat je wilt vertellen. Deze kun je aanpassen door je eerste bericht te bewerken –> ‘meer opties’

pbecks1963

pbecks1963

• Lid sinds 03 januari 2011
  • Berichten 932
  • Reputatie 0
  • 4 april 2012
  • 09:44

nanders;284532
Bedankt voor het delen! Alleen je titel beschrijft niet goed wat je wilt vertellen. Deze kun je aanpassen door je eerste bericht te bewerken –> ‘meer opties’

aangepast..

SGS3/SGS5plus/Tab4
fervent gebruiker van: Tasker & Kustom

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.