Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
thnx Makker , ik ben nog steeds aan het lezen, het laatste wat ik wil is mijn phoon gebrickt hebben….ps mijn sgs zat al op 2.3.6 maar sinds gister een root (die van mn vrouw has 2.2 en sinds gister dank zij jou op 2.3.6 waar ze heel blij mee is )….thnx nogmaals…..zoals ik de tut. van ratje begrijp moet ik de ROM op de sd kaart zetten (intern of extern) alle stappen volgen en dan moet hij het gaan doen…en soms moet je 2 keer instaleren las ik????? mischien morgen maar eens gaan proberen…..en ff die dgp zoeken
carphunter;399104Hier kun je iets over DGP lezen en downloaden. DGP
…..en ff die dgp zoeken
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)
Je hebt gelijk mod…..ik heb nieuwe topic gestart…..
Makker;398803
Er zijn geen officiële firmwares van ICS of JB voor Galaxy S. Je zult er dan een custom firmware (via XDA misschien?) moeten uitzoeken. Hier op het forum staan er ook diverse en het is verstandig om te lezen wat voor problemen ze wel of niet hebben. Ik had op mijn Galaxy S indertijd een ICS van Dutch Ginger Power (DGP) opstaan en die was geweldig. Ik zit nu op de SGS2 en die heeft heel andere firmware en dus al een jaar geen ervaring meer met firmware voor de SGS.
Makker
(PS: ik heb nog wel een download voor zo'n DGP, maar die vind je vast ook wel hier op het forum)
Hoi Makker, of iemand anders . ik heb vandaag ics proberen te instaleren maar dat ging niet oke… ik kan nog wel in downloadmode en recovery mode komen maar moet eerst denk een goede rom hebben die ik op sd zet??? help , (pps ik heb new topic aangemaakt die heet 2.3.6 –>ics) daar staat probeem ook in….anders ben ik off topic….
Beste leden,
Ik wil graag ook mijn s1900 rooten,maar weet me god niet waar te beginnen.Heb het in het verleden een keer geprobeerd maar toen was de telefoon helemaal dood en moest terug gestuurd worden naar de fabriek.Heb nu gewoon gingerbread 2.3.6 erop staan maar merk dat ie traag wordt en soms valt ie gewoon uit of loopt vast.Mijn vraag is kan 1 van jullie mij aub helpen omdat ik echt een leek op dit gebied ben.
Alvast zeer bedankt.
In de eerste post van dit topic staat het stap voor stap beschreven, als je die volgt zoals het er staat kan je niks gebeuren
beste mensen,
heb alles gevolgd en gedaan maar,mijn telefoon blijft hangen op beginscherm.Heb alles al geprobeerd maar geraak er maar niet uit.Iemand die mij hierbij hulp kan verschaffen aub.
Beste carphunter, mijn advies is om eerst even helemaal vertrouwd te raken met de Gingerbread die je er nu op heb staan. Natuurlijk hoef je dit advies niet op te volgen, maar als je dingen fout doet, kan je toestel gebrickt raken en doet hij niets meer. Is ook wel weer te verhelpen natuurlijk bij de Galaxy S.
De HowTo van Het Ratje is prima en dan zit je met je toestel op cyanogenMod wat een heel andere soort firmware is dan de vele afgeleide stock roms van Samsung.
Lees veel hier op het forum, zodat je weet waar alles staat en nog belangrijker, wat alles doet.
De Dutch Ginger Power Rom's zijn afgeleid van de Samsung Stock en als die stock een soort Volkswagen is, is die DGP een soort Porche. Zeg maar, allebei lucht gekoeld
Makker
Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)
Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)