Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dutwing

dutwing

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 13:01

Dit heet een nieuwe discussie starten, maar ik wil graag een vraag stellen.
Ik ben in het bezit van een Galaxy s die om de haverklap vastloopt, GPS die kilometers ver van de daadwerkelijke plek afzit en internet dat de informatie per fiets komt brengen.
Na gezoek op internet wilde ik darkyrom er op zetten.

Gelezen wat ik doen moest en bestanden gedownload.

Ik heb Allianceato die bij opstarten een foutmelding geeft en dan kan ik kiezen voor kill of continue en beide lossen niets op.
Superuser die aangeeft dat hij niet kan installeren.
Busybox die aangeeft dat het installeren niet goed gegaan is en dat ik een andere versie moet kiezen.
Maar welke ik ook kies, het installeren werkt niet.

Ik doe dus iets fout maar kom er niet achter wat.
Is er iemand die me een stukje op weg kan/wil helpen zodat ik in ieder geval de drie hierboven genoemde programma's kan gebruiken.

Met dank voor de te nemen moeite

Kees

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 31 mei 2012
  • 14:04

Ik zou je aanraden om gewoon even terug te gaan naar stock ROM en vanuit daar dan een nieuwe ROM flashen!

..dan raad ik je aan om simpelweg deze tutorial te volgen:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

..en dan deze bestanden te downloaden ipv de aangegeven links (die dood zijn)

Oorspronkelijk geplaatst door GirlKillu
nieuwe link is: Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJVH_-_I9000XENJV4.zip (ww: samfirmware.com)
Maar zoals dherre al zei is de 2.3.3 echt niet beter dan de 2.3.6. MuppetCore heeft wss de JVU geflasht ipv de JW1. JVU heeft idd wel bugs, maar JW1 niet.
Je kan beter de JW1 van dit topic flashen: Officiële XWJW1 met XEN CSC online (officiële release voor Nederland)
rechtstreekse download: Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJW1_I9000XENJV5_XEN.zip (ww: samfirmware.com)

voor de JW1 dien je eerst in recovery Wipe Data en Clear Cache te doen, dan enkel .tar onder PDA flashen (GEEN .pit en re-partition NIET aangevinkt) als hij opgestart is een volledige factory reset (backup voordien nemen dus indien gewenst)

Mocht je een uitgebreidere uitleg willen hebben zie hier:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jvu-voor-beginnelingen-noobs.html

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
dutwing

dutwing

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 06:40

FCCK,

het was even puzzelen maar het is gelukt,
Hij draait weer en ik heb vooralsnog de indruk dat hij sneller is.
Ik heb nog 1 probleem. Als ik de WIFI uitzet kan ik niet internetten via KPN.
Bellen en SMS-en gaat wel.

Met dank, Kees

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
wools

wools

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 07:48

dutwing;306387
FCCK,

het was even puzzelen maar het is gelukt,
Hij draait weer en ik heb vooralsnog de indruk dat hij sneller is.
Ik heb nog 1 probleem. Als ik de WIFI uitzet kan ik niet internetten via KPN.
Bellen en SMS-en gaat wel.

Met dank, Kees

dan moet je je apn instellingen instellen

dutwing

dutwing

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 08:07

Wools,

Even gezocht wat je bedoelde, maar ook dat is geregeld.
Doet het nu prima.

Bedankt voor je hulp.

Kees

dutwing

dutwing

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 12:41

Nog een aanvullende vraag,

Mijn zus heeft ook een galaxy S die allerlei kuren vertoont.
diverse icoontjes zijn niet meer te benaderen en ook de market kan ze niet meer benaderen.
Omdat ik mijn galaxy had geflashed wat redelijk makkelijk ging heb ik ook haar telefoon geflashed.
Deze start nu niet meer op en blijft steeds op zijn start scherm staan. daarmee bedoel ik het galaxy s scherm voor dat je je pincode opgeeft, niet de startpagina met icoontjes.
Nu lees ik dat het niet verstandig is om een telefoon met problemen te flashen maar dat kan ik nu niet meer terugdraaien.
Heeft iemand een link naar een site met een mogelijke oplossing?
ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar niets werkt.

Met dank

kees

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 12 juni 2012
  • 12:54

dutwing;310082
Nog een aanvullende vraag,

Mijn zus heeft ook een galaxy S die allerlei kuren vertoont.
diverse icoontjes zijn niet meer te benaderen en ook de market kan ze niet meer benaderen.
Omdat ik mijn galaxy had geflashed wat redelijk makkelijk ging heb ik ook haar telefoon geflashed.
Deze start nu niet meer op en blijft steeds op zijn start scherm staan. daarmee bedoel ik het galaxy s scherm voor dat je je pincode opgeeft, niet de startpagina met icoontjes.
Nu lees ik dat het niet verstandig is om een telefoon met problemen te flashen maar dat kan ik nu niet meer terugdraaien.
Heeft iemand een link naar een site met een mogelijke oplossing?
ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar niets werkt.

Met dank

kees
Heb je de uitleg van FccK(mij) gevolgd?
Misschien is het leuker om de laatste rom te nemen. Hiervoor kan je meer uitleg hier vinden: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Om verder op je zus haar probleem te komen:
Kwam ze van een custom rom/ics? Heb je via odin de JVH of de JW1 met/zonder pit en re-partition gedaan?

Als ze een backup heeft genomen kan je het topic dat ik net aanhaalde even doorlezen om te updaten naa de laatste officiele JW5 maar met bijvullende informatie die ik hier beschrijf: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl-2.html#post308047
Dit zal wel je telefoon formateren.. maar lost de meeste problemen op.

dutwing

dutwing

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 23:29

GirlKillu;310085
Heb je de uitleg van FccK(mij) gevolgd?
Misschien is het leuker om de laatste rom te nemen. Hiervoor kan je meer uitleg hier vinden: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Om verder op je zus haar probleem te komen:
Kwam ze van een custom rom/ics? Heb je via odin de JVH of de JW1 met/zonder pit en re-partition gedaan?

Als ze een backup heeft genomen kan je het topic dat ik net aanhaalde even doorlezen om te updaten naa de laatste officiele JW5 maar met bijvullende informatie die ik hier beschrijf: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl-2.html#post308047
Dit zal wel je telefoon formateren.. maar lost de meeste problemen op.

GirlKillu

Ik heb gedaan wat je hebt aangegeven maar steeds als odin aangeeft dat het klaar is krijg ik een lijst met gele en rode meldingen. zie bijlage
Als ik dan opnieuw opstart blijft de telefoon steeds opstarten. steeds verschijnt de S die dan weer verdwijnt en weer opduikt

Ik ben het spoor nu even bijster.
Bij mijn telefoon ging het bijna in een keer en nu dit.
Deze telefoon was een standaard telefoon van KPN.

Met dank voor de te nemen moeite.

Kees

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 13 juni 2012
  • 08:58

Heb je de JW5 geflasht MET .pit en MET re-partition? Dit lijkt zowat op corrupt geheugen. Kan soms opgelost worden, soms niet. Soms helpt het om eerst een vrij oude rom zoals de JVH vanuit FccK zijn uitleg MET .pit en MET re-partition, dan in recovery data en cache wipen, als hij dan opstart is het opgelost en kan je opnieuw de JW5 flashen zonder .pit en zonder re-partition.

Een andere oplossing kan volgende zijn:
- download https://rapidshare.com/files/901760120/dbdata.rfs.tar
- start odin en zet dit bestand onder PDA
- laat alles staan zoals het was (dus geen pit, geen re-partition), zet telefoon in download mode en hang hem aan de computer, als odin added zegt, flashen maar.

Anders zoek ik nog even verder

dutwing

dutwing

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2012
  • 09:03

GirlKillu

Bedankt voor je snele reactie,

Ik zal het meteen proberen als ik uit mijn werk ben.
Ik hou je op de hoogte.
Bedankt voor je hulp.

Kees

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.