Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 16:17

Hallo,

Ik heb even een vraag. We hebben hier in huis 3 Android telefoons: een Galaxy S Plus en 2x een Galaxy S. Nu heb ik ze allemaal met Samsung Kies verbonden om te updaten. Mijn eigen telefoon (I9000) heb ik laatst geupdate naar Android 2.3.6 Value Pack. De Galaxy S Plus van m'n broertje komt niet verder dan 2.3.5 (nog met de grijze balk bovenin en het witte menu met zwarte letters) en de Galaxy S van m'n vader komt niet verder dan 2.3.3… Hoe kan dit? Vind het toch wel raar, aangezien mijn S al 2.3.6 met Value Pack heeft. Wel heeft m'n vader zijn S in Duitsland gekocht. Zou het daar aan liggen?

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 31 mei 2012
  • 23:01

Ja, je vader zal waarschijnlijk geen XEN in zijn CSC code hebben en jij wel.
Te vinden door middels het toetsenbord in te voeren: *#1234# .

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 1 juni 2012
  • 09:25

Je kan er dus ook een nederlandse XEN opzetten via Odin als je dit wenst.. Dan heb je de laatste officiele nederlandse firmware (2.3.6 JW5, die jij normaal ook zal hebben dan).

Hiervoor kan je http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html eens doorlezen. Deze uitleg legt uit hoe je met Odin kan werken. Je moet enkel de onderdelen: “download mode”, “de stappen” en “factory reset” doen

Enkel gaat dit wel om een oudere versie van android. Dus als je graag wenst te updaten dan zal ik hier even een nieuw stappenplan zetten zodat je de laatste JW5 erop kan zetten. Dit is iets anders omdat tegenwoordig te firmwares uit 1 bestand bestaan en niet uit 3 zoals in de tutorial is beschreven.

Neem eerst ook wel een backup van de zaken die je wenst bij te houden

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2012
  • 11:00

GirlKillu;306411
Je kan er dus ook een nederlandse XEN opzetten via Odin als je dit wenst.. Dan heb je de laatste officiele nederlandse firmware (2.3.6 JW5, die jij normaal ook zal hebben dan).

Hiervoor kan je http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html eens doorlezen. Deze uitleg legt uit hoe je met Odin kan werken. Je moet enkel de onderdelen: “download mode”, “de stappen” en “factory reset” doen

Enkel gaat dit wel om een oudere versie van android. Dus als je graag wenst te updaten dan zal ik hier even een nieuw stappenplan zetten zodat je de laatste JW5 erop kan zetten. Dit is iets anders omdat tegenwoordig te firmwares uit 1 bestand bestaan en niet uit 3 zoals in de tutorial is beschreven.

Neem eerst ook wel een backup van de zaken die je wenst bij te houden

Toevoeging dan moet je deze download link hebben om de volgende laatste Firmware van NL te downloaden:
PDA: I9000XWJW5
CSC: I9000XENJV6
Version: 2.3.6
Date: 2012-03-29

DownloadLink: Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN.zip

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 18:33

Ik heb even *#1234# ingetypt op m'n eigen telefoon, daar staat:

CSC: I9000KPNJV6

Bij die van m'n vader staat er:

PDA: I9000XWJVI
CSC: I9000DBTJV2

Beide anders dan XEN. Wat betekent dit? (sorry, ik zie hier termen voorbij komen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden)

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2012
  • 18:41

Koen - Galaxy S;306572
Ik heb even *#1234# ingetypt op m'n eigen telefoon, daar staat:

CSC: I9000KPNJV6

Bij die van m'n vader staat er:

PDA: I9000XWJVI
CSC: I9000DBTJV2

Beide anders dan XEN. Wat betekent dit? (sorry, ik zie hier termen voorbij komen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden)

Die 1e (vanjezelf) heeft laatste firmware van KPN en die 2e (van je pa) zal waarschijnlijk een of andere Duitse brand zijn waardoor die niet XEN is..

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 18:43

Oke. Ik heb even gegoogled op 'Firmware update I9000DBTJV2' en krijg allemaal Duitse sites, dus dat klopt.

Vond hier iets
I9000XWJW5 - - ODIN - Android-Hilfe.de

Misschien wel interessant?

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2012
  • 21:53

Ik weet niet welke provider je vader heeft. Maar als hij KPN heeft kun je deze downloaden bij SamMobile Firmware Page
Je moet dan wel een account aanmaken.
Heeft je vader een andere Ned. provider moet de andere firmware downloaden om te flashen
SamMobile Firmware Page

Je ziet dat daar de XEN code in staat.

Succes.

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 13:59

M'n vader heeft T-Mobile. Hij vond het toch niet zo'n goed idee om z'n telefoon te updaten, via een andere manier dan Kies. Hebben beide geen ervaring met Root en ROM en Odin, etc. (nog nooit van gehoord). Wij wisten niet beter dan dat er Android bestaatDus aangezien hij z'n telefoon echt altijd nodig heeft hebben we besloten om het maar zo te laten. Hij functioneert goed zei hij.

Wil zelf nog wel leren met Odin te gaan werken en een beetje te gaan proberen met root of ROM ofzo, maar vind het nog een beetje eng, aangezien ik nu nog geen flauw idee heb van wat het is en wat het doet.En aangezien ik ook graag m'n telefoon gebruik wil ik graag dat alles goed gaat

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 3 juni 2012
  • 14:44

de eerste stap naar Odin lijkt altijd eng.. maar dit is het zeker niet. Ik had het ook hoor. Maar je zult snel merken dat Odin gewoon het beste is. En Odin dient niet enkel om te rooten of roms erop te zetten, het kan even goed dienen als vervanging van Kies om officiele firmware updates uit te voeren.
Kies heeft gewoon soms zijn kuren, en voor zaken zoals je vader.. je hebt een gsm goedkoper gekocht in het buitenland maar daar updaten ze niet zo snel als nederland. Dan kan je dus via Odin de officiele nederlandse android erop zetten. Is net hetzelfde of je zou een nederlandse gsm updaten via Kies.
Je zal ook snel merken dat Odin updates zeer snel zullen gaan in tegenstelling tot de trage Kies.

De enige stappen die je zou moeten doen is:
- telefoon uit zetten
- telefoon in download modus zetten: doe je door Volume Down + Home + Power knoppen tegelijk indrukken. Als je telefoon aangaat laat je enkel de power knop los, na enkele seconden zal je een gele driehoek zien met download onder. dan mag je alle knoppen loslaten
- Odin starten op je computer (ik gebruik altijd Odin3 v1.83, maar andere versies werken ook)
- de gedownloade firmware (.tar bestand) selecteren onder PDA in odin (Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN.zip)
- Je telefoon dmv de USB-kabel verbinden met je computer (In Odin komt nu “Added!” te staan)
- op START klikken in Odin en wachten tot hij Completed/Finished zegt

Je telefoon zal zichzelf heropstarten, je mag de USB-kabel verwijderen. Nu heb je de laatste versie

Aan te raden om natuurlijk eerst een backup te maken van belangrijke zaken, want het is altijd best om na een grote update een volledige factory reset uit te voeren.

Aangezien je vader nu denkt om (nog) niet up te daten met Odin.. Maar jij hier wel eens van wilt proeven, denk ik dat na 1/2 keer met Odin te hebben gewerkt je snel je vader zal kunnen overtuigen en hij staat te popelen om die update te krijgenhèhè

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.