Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 14:53

Thanx!Ik wil zelf eigenlijk wel updaten naar Android 4.0.4. Gaat dat ook op deze manier? Of staat er ergens in een handleiding beschreven hoe dat in z'n werk gaat? (welke bestanden je moet downloaden en een stappenplan, etc.) Begin het al een beetje leuk te vinden

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
eedy14

eedy14

• Lid sinds 02 april 2011
  • Berichten 609
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 15:04

Koen - Galaxy S;307076
Thanx!Ik wil zelf eigenlijk wel updaten naar Android 4.0.4. Gaat dat ook op deze manier? Of staat er ergens in een handleiding beschreven hoe dat in z'n werk gaat? (welke bestanden je moet downloaden en een stappenplan, etc.) Begin het al een beetje leuk te vinden

https://www.evernote.com/shard/s207/sh/ee9d2376-40bd-472b-b444-5a456fbe76c4/445af1c6c38295a04c0c7c611b410eae

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 15:37

Heb even zitten lezen en m'n vaders telefoon updaten zoals GirlKillubeschreven heeft moet wel lukken denk ik.

Updaten naar ICS ga ik nog eens goed over nadenken….

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 4 juni 2012
  • 09:18

eedy14;307084
https://www.evernote.com/shard/s207/sh/ee9d2376-40bd-472b-b444-5a456fbe76c4/445af1c6c38295a04c0c7c611b410eae

Mooie uitleg. Enkel is het voor Koen niet nodig om stap 1 - 4 te doen.
Als je nog op een 2.3.3 of ouder zit misschien (al zou ik nooit de JVU flashen aangezien deze een van de slechtse roms is van samsung vond ik persoonlijk)
Maar Koen zit al op de laatste 2.3.6 JW5 dus moet hij hem enkel rooten.
Rooten deet ik altijd via Semaphore v2.7.4(Semaphore 2.7.4 (CF-Root + Voodoo Snd v10 + OC/UV + BLN) - xda-developers) omdat ik vroeger al kernels had, maar kan je ook via CF-root v4.4(J-P/S/Q-*,JV-1KBHIOPQRSTAUV,JVU,JW4 - su+bb+2e/CWM-rfs+ext4 - xda-developers) doen. Deze ondersteund JW4 en hoger.
Dan kan je CM9(CyanogenMod 9 for Samsung Galaxy S - xda-developers) flashen in recovery en nadien een andere Rom als je dat wenst.

Dus mocht je toch graag ICS hebben (en ik weet dat je het toch gaat proberen :p eenmaal dat gevoel zal je niet stoppen hehe)
Kan je de uitleg van eedy14 volgen halverwegen stap4. Download dus niet de CF-root uit zijn uitleg maar de laatste v4.4 uit het cf-root topic of nog beter de laatste Semaphore v2.7.4. en beiden dienen dus via Odin onder PDA geflasht te worden.

Zo kan je al eens kennis maken met CM9, hier zitten al wat tweaks in. Mocht je wat andere Roms willen testen kan je van hieruit alle andere ICS zonder problemen flashen. Dit gebeurd niet meer via Odin maar via recovery (dus nog makkelijker)

Veel plezier

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
senol

senol

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 20:14

GirlKillu;307071
de eerste stap naar Odin lijkt altijd eng.. maar dit is het zeker niet. Ik had het ook hoor. Maar je zult snel merken dat Odin gewoon het beste is. En Odin dient niet enkel om te rooten of roms erop te zetten, het kan even goed dienen als vervanging van Kies om officiele firmware updates uit te voeren.
Kies heeft gewoon soms zijn kuren, en voor zaken zoals je vader.. je hebt een gsm goedkoper gekocht in het buitenland maar daar updaten ze niet zo snel als nederland. Dan kan je dus via Odin de officiele nederlandse android erop zetten. Is net hetzelfde of je zou een nederlandse gsm updaten via Kies.
Je zal ook snel merken dat Odin updates zeer snel zullen gaan in tegenstelling tot de trage Kies.

De enige stappen die je zou moeten doen is:
- telefoon uit zetten
- telefoon in download modus zetten: doe je door Volume Down + Home + Power knoppen tegelijk indrukken. Als je telefoon aangaat laat je enkel de power knop los, na enkele seconden zal je een gele driehoek zien met download onder. dan mag je alle knoppen loslaten
- Odin starten op je computer (ik gebruik altijd Odin3 v1.83, maar andere versies werken ook)
- de gedownloade firmware (.tar bestand) selecteren onder PDA in odin (Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN.zip)
- Je telefoon dmv de USB-kabel verbinden met je computer (In Odin komt nu “Added!” te staan)
- op START klikken in Odin en wachten tot hij Completed/Finished zegt

Je telefoon zal zichzelf heropstarten, je mag de USB-kabel verwijderen. Nu heb je de laatste versie

Aan te raden om natuurlijk eerst een backup te maken van belangrijke zaken, want het is altijd best om na een grote update een volledige factory reset uit te voeren.

Aangezien je vader nu denkt om (nog) niet up te daten met Odin.. Maar jij hier wel eens van wilt proeven, denk ik dat na 1/2 keer met Odin te hebben gewerkt je snel je vader zal kunnen overtuigen en hij staat te popelen om die update te krijgenhèhè

Ik krijg die Hotfile met geen mogelijkheid juist gedownload
iedere keer dat ik hem aanklik, dan komt er iets binnen. Maar ik betwijfel of het volledig is.
heb het net weer geprobeerd met bv getright.. maar helaas wederom afgebroken
en dan kun je weer 30 minuten wachten voor de download.

mijn sgs zit ook op jvu, maar heel erg tevreden ben ik er niet over.
alles is traag als dikke stroop
veel lag
gewoon bleh.
en dat terwijl mijn vorige versie 2.3.5 meen ik echt super liep.
heb de upgrade via odin gedaan uiteindelijk naar 6 toe
maar jvu is absoluut niet lekker.

GirlKillu

GirlKillu

• Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2012
  • 09:42

JVU is idd niet echt de bestedie is iets te snel in elkaar gezet en bevat bugs.
JW5 is de laatste (en mss beste. heb deze zelf nooit getest)
Ik heb zonet het bestand zelf gedownload zonder problemen.. misschien valt je wifi/internet af en toe weg?
Heb hem ook even op dropbox gezt voor u: https://www.dropbox.com/s/k6htik9gy40rn5u/I9000XWJW5_I9000XENJV6_XEN.zip
Hierin zit dus een .tar bestand dat je in Odin onder PDA moet zetten.

GirlKillu

GirlKillu

• Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2012
  • 12:06

heb een nieuwe tutorial geschreven voor de JW5: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Koen_-_Galaxy_S

Koen_-_Galaxy_S

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 10:06

Uche uche, even stof afblazen.

Ik zit een beetje rond te kijken hierzo, en kwam een mod tegen die me eigenlijk wel aansprak, namelijk deze: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/16772-theme-mod-sgs-ii-alle-sgs-ii-widgets-icons-wat-apps-mods-met-16-icoontjes.html

Zie alleen staan: ''Alleen geschikt voor XWJVB en XWJVH'' en ik heb XWJW5… (als ik in *#1234# kijk). Het is voor mij dus niet mogelijk om die mod te installeren?

Bewerkt (24 april 2013 15:46)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.