Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

osty

osty

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2012
  • 08:50

Hallo,
Ik heb deze morgen mijn Galaxy aan de computer gehangen en Kies opgestart.
Kies vertelde mij dat er een software update was.. dus ben ik akkoord gegaan voor deze update.
Tijdens de update zag ik plots dat mijn computer opnieuw een hardware toestel gevonden had nl de Galaxy ..natuurlijk werd de USB verbinding verbroken en krijg niets meer uit de Galaxy. Als ik die opstart krijg ik een foutmelding van connectie tussen computer en Galaxy.
Ik heb gelezen op internet dat je terug de firmware kan herinstalleren via een programma ODIN, deze heb ik gevonden maar ik zoek nu nog de BE firmware voor mijn Galaxy? waar kan ik deze vinden?

Moet er nog iets gedaan worden

Bedankt voor u tips
groeten Osty

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
android-sgs

android-sgs

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 528
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2012
  • 11:09

stap 4: Het software installeren/flashen
Eerst dit ; hoewel er bij bijna iedereen geen problemen zijn ontstaan met de EFS map tijdens het flashen , is dit toch heel belangrijk :
Backup altijd je “efs” folder voor je gaat spelen met custom roms! Dankjewel Peter86 !

Thanks to Eedy ! voor meer info kan je hier kijken : HELP! ik heb mijn telefoon uitgezet tijdens upgraden! en dan post5 , de nummer van de post zie je in het blauwe balkje aan de rechterkant (dus #5)
Stap 4.1
Download XXJVU:http://dl.dropbox.com/u/22285663/JVU.zip en sla dit voor het gemak op
op je bureaublad .
Stap 4.2
Uitpakken op je bureaublad zoals ik net beschreven heb hoe je dit moet doen met bv “winrar” .Eenmaal uitgepakt , doe je op dit moment niets met de bestanden die je hierin vind .
Stap 4.3
Download Pit file:http://dl.dropbox.com/u/22285663/sta…n_20100512.pit
Ook met dit bestand doe je verder op dit moment niets .
Stap 4.4
vervolgens start je Odin op en start je je SGS op in de download mode . als je nog niet in je computer
scherm rechts onderin de tekstballon heb zien komen met daarin dat je computer je telefoon heeft erkend
en de stuurprogramma's gaat zoeken en installeren moet hij dit nu doen ! Eenmaal dit gedaan zou Odin
links boven in een geel blokje moeten vertonen en in de witte scherm links met de tekst erboven message
moeten weer geven Added ! doet hij dit niet , herkend Odin je sgs niet ! maar dit zou hij nu wel moeten
doen !
Stap 4.5
Nu kan je even voor de zekerheid om eventuele foutjes te voorkomen , je sgs weer loskoppelen . dus je
kabel eruit trekken
Stap 4.6
vervolgens vink je in Odin het vakje re-partition aan . en doe je met de andere vakjes niks ( deze zijn als het goed is al aangevinkt )!
Laad de volgende bestanden in Odin , Dit doe je door op de knop te drukken , dan te navigeren naar het
bestand ( die je dus al gedownload en uitgepakt heb op je bureaublad ).

PIT = s1_odin_20100512.pit
PDA = CODE_I9000XXJVU_CL851880_REV03_user_low_ship.tar.m d5
PHONE = MODEM_I9000XXJVU_REV_00_CL1092175.tar.md5
CSC= GT-I9000-CSC-MULTI-OXAJVU.tar.md5

controleer dit nogmaals of dit allemaal correct is ingevuld !!!

Zet nu je telefoon in download mode. (Volume down + Home + Power button)
Sluit je telefoon aan je computer dmv je usb kabel en wacht tot je in het message scherm Added ziet
staan en het gele vakje tevoorschijn komt ! . tijdens de volgende procedure is het zeer belangrijk dat je je telefoon niet meer los raakt
van je computer !!!! dus zorg ervoor dat er geen spelende kindern en/of huisdieren deze installatie
procedure kan verstoren !

Druk nu in Odin op start . Je ziet nu tijdens deze procedure links boven in het blokje verschillende
woorden komen en dit blokje zal nu ook blauw zijn . In het Message board ( witte vakje ) zie je nu een
aantal stappen die Odin nu aan het doen is . Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten.Wanneer dit klaar is zou
je het blauwe blokje groen moeten zien worden en met daarin Pass . Je sgs zal nu rebooten ( dus opnieuw
herstarten )
Nadat je telefoon weer opgestart is sluit Odin af.
Stap 4.7
Laat je telefoon volledig opstarten (dit kan een paar minuten duren )je zit nu op Android 2.3.6 Gingerbread XXJVU

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 2 juni 2012
  • 18:19

<tbody>I9000XWJW5
2.3.6
2012 April
I9000PROJV4
Belgium / Luxemburg
Download / Info

</tbody>
Deze firmware is te vinden op SamMobile Firmware Page
Je moet wel even een account aanmaken.
De firmware is voor PRO (Proximus)
Het betreft vermoedelijk een .tar file. Hetgeen inhoudt dat je deze niet uit moet pakken, maar direct onder de PDA optie kunt plaatsen.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 2 juni 2012
  • 20:14

hey Osty ,

Android-sgs heet een stukje gekopieerd vanuit deze How-To :

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jvu-voor-beginnelingen-noobs.html

Ik raad je echter aan om alle 4 de stappn te ondernemen , waarom ? Omdat ik vind dat Kies beter van je pc af kan zijn voor je gaat flashen met Odin , ook dan als je deze how to helemaal volgt weet je zeker dat je de goede drivers op je pc hebt , dit om latere vragen te voorkomen

Van de Vlaamse software weet ik eerlijk gezegd niet veel , dus daar kan ik j niet aan helpen , maar zo te zien heeft Embryo al je vraag beantwoord door te vertellen dat je het gedownloade bestand bij stap 4.6 in het vakje PDA moet inladen .

Succes !

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.