Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 10:08

Ik heb Navigon op mijn Galaxy S en dat werkt heel goed in Belgie. Onlangs was ik in Frankrijk (omgeving St-Tropez) waar ik Navigon wou gebruiken, maar ik kreeg voortdurend het bericht dat er geen gps bereik was. Nochtans lichte het groene lampje van het gps signaal op. Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Ik had mijn oude Medion gps thuis laten liggen en zat nu met de gebakken peren :shy:

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 4 juni 2012
  • 12:12

Welke versie heb je draaien (*#1234# intoetsen)? ben je geroot?
gps kan te maken hebben met de modem van je telefoon en de pool instellingen.
Maar wat bedoel je juist met groene lampje?
Waar gebruikte je de gps juist? Want onze galaxy s heeft wel wat meer problemen met gps. Op de baan en rijdend werkt hij vaak prima, maar als je binnen, in een bos of ver van een straat bent kan hij wel eens mmoeite hebben met een fix te krijgen.

Gebruik zelf ook Navigon en ben er wel tevreden van. Heb wel meer programma's getest maar vond navigon het mooiste en praktischte voor mij. Enkel de nieuwe Tomtom heb ik nog niet getest :p

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 12:17

Gewoon een bedenking omdat ik Navigon niet ken en niet gebruik:
Heeft deze applicatie data nodig om te kunnen werken? Stond je data aan?

GirlKillu

GirlKillu

• Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 4 juni 2012
  • 12:39

z0rk;307341
Gewoon een bedenking omdat ik Navigon niet ken en niet gebruik:
Heeft deze applicatie data nodig om te kunnen werken? Stond je data aan?

Heeft geen data nodig. Dit is een “echt” gps programma, niets zoals google maps

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 12:42

GirlKillu;307348
Heeft geen data nodig. Dit is een “echt” gps programma, niets zoals google maps
Ok, dan heb ik niets gezegd :shut:

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 juni 2012
  • 13:24

ik had ook hetzelfde met andere gps apps (osmand geloof ik). Wel offline maps op mijn telefoon, maar locatie wilde hij pas geven na het instellen van ‘roaming’ (en dus data trekt). Dat kan niet echt de bedoeling zijn. Ik dacht destijds dat het wel aan mij zou liggen. Sindsdien heb ik geen gps apps meer gebruikt (lees:nodig gehad) in het buitenland, dus helaas geen oplossing

android-sgs

android-sgs

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 528
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2012
  • 15:10

ff met angry gps of gps toolkit je regio instellen heeft wel root nodig werkt heel goed bij mij

Jave

Jave

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 07:32

Grilkillu: Versie is PDA 19000XWJVH. Ik gebruikte de gps in de stad al rijdend. Ik weet niet wat je bedoeld met ‘ben je geroot’. Het groen lampje duid aan dat de GPS aan is. Zo is er een groen lampje voor wifi, voor bluetooth,gps, melodie of trillen, en omdraaien of niet.

Android sgs: Bedoel je met ‘geroot’ dat ik het adres moet invoeren van waar ik vertrek?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 juni 2012
  • 08:54

nee, de term ‘rooten’ staat hier uitgelegd: Root rechten / Rooten - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld
kort door de bocht kun je daarmee met je systeeminstellingen rommelen (en dus ook gps instellingen kunt wijzigen)…

maar het hoe en wat over rooten is een andere discussie..

GirlKillu

GirlKillu

• Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 6 juni 2012
  • 09:09

Jave;307970
Grilkillu: Versie is PDA 19000XWJVH. Ik gebruikte de gps in de stad al rijdend. Ik weet niet wat je bedoeld met ‘ben je geroot’. Het groen lampje duid aan dat de GPS aan is. Zo is er een groen lampje voor wifi, voor bluetooth,gps, melodie of trillen, en omdraaien of niet.
Neen, geroot is dat je een custom kernel/rom hebt waarmee je toegang hebt tot heel je telefoon. Dit ben je dus niet
Ja, het groene lampje wilt gewoon vertellen dat je GPS aan staat maar nog niet of hij werkt. Als je gps werkt zou je in je statusbalk zo een grijs/wit rondje met kruisje moeten zien flikkeren (dan is hij aan het zoeken) of branden (dan heeft hij een fix gevonden)

Maar je zit dus nog op de JVH..
Je zou dus eens kunnen updaten naar de laatste JW5, dit kan zowel via Kies als via http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Deze zal allicht een betere modem hebben dan de JVH. Zelf gebruik ik als modem JVT en gebruik deze al sinds hij uit kwam, ben er zeer tevreden van. Dus een andere optie is de JVT modem op je telefoon zetten.

Ben zelf ook al vele malen in frankrijk geweest en telken met de GPS zonder enig probleem.

Voor beide oplossingen moet je niet geroot zijn. Verder zal je helaas niet komen aangezien sommige oudere galaxy s wel wat problemen hebben met de gps en je niet geroot bent.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.