Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

yannickjee

yannickjee

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 21:41

Hallo,

Ik heb een nieuwe gsm gekocht en aangezien ik mijn oude wil gaan verkopen zou ik mijn galaxy s graag unrooten . Dus eigenlijk gewoon de originele android 2.3.6 de officiële versie .
Maar nu weet ik niet hoe dit moet , want ik wil hem zeker niet kapot maken :angel:
Ik had al gekeken via odin enzo , maar als iemand me het even duidelijk wil uitleggen zou super zijn
Nu staat dit op mijn gsm :

GT-I9000
4.0.3
I9000XXJVU
3.0.8-NEO-3.0-TeamICSSGS-257174-g197c9a1-dirty
GT-I9000-user 4.0.3 IML74K eng. onecosmic.20120204.223407 test-keys

Ik hoop dat jullie kunnen helpen :p

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 4 juni 2012
  • 21:44

Je kunt je toestel Unrooten door simpelweg een Stock Rom Firmware te downloaden en te Flashen.

Je kunt bijv deze Tutorial volgen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

En dan deze bestanden te gebruiken ipv de aangegeven downloads in de openingpost:

Oorspronkelijk geplaatst door GirlKillu
nieuwe link is: Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJVH_-_I9000XENJV4.zip (ww: samfirmware.com)
Maar zoals dherre al zei is de 2.3.3 echt niet beter dan de 2.3.6. MuppetCore heeft wss de JVU geflasht ipv de JW1. JVU heeft idd wel bugs, maar JW1 niet.
Je kan beter de JW1 van dit topic flashen: Officiële XWJW1 met XEN CSC online (officiële release voor Nederland)
rechtstreekse download: Hotfile.com: 1 klik file hosting: I9000XWJW1_I9000XENJV5_XEN.zip (ww: samfirmware.com)

voor de JW1 dien je eerst in recovery Wipe Data en Clear Cache te doen, dan enkel .tar onder PDA flashen (GEEN .pit en re-partition NIET aangevinkt) als hij opgestart is een volledige factory reset (backup voordien nemen dus indien gewenst)

OF
Een zeer makkelijk uitgebreide tutorial als deze volgen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jvu-voor-beginnelingen-noobs.html

Maar ik geloof dat je al wel verstand van Flashen etc hebT!

yannickjee

yannickjee

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 21:54

Euhm het is al lang geleden , dus ben al heel veel vergeten
Maar dit heb ik nu in odin staan :
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
En ik had op samfirmware de laatste nieuwe firmware voor belgië gedownload (I9000XWJW5_I9000PROJV4_PRO) ik weet niet of deze goed is

Fcck

Fcck

• Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 4 juni 2012
  • 22:12

yannickjee;307586
Euhm het is al lang geleden , dus ben al heel veel vergeten
Maar dit heb ik nu in odin staan :
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
En ik had op samfirmware de laatste nieuwe firmware voor belgië gedownload (I9000XWJW5_I9000PROJV4_PRO) ik weet niet of deze goed is

Nou volgens mij kun je alleen een .pit file erin stoppen als je 3 bestanden hebt en zoals ik nu kan zien (wel onduidelijke foto trouwens) heb je alleen 1 .tar file in PDA.. en dan moet werkt het niet met .pit file en repartition aan…

Of zoals hier wordt gezegd:
voor de JW1 dien je eerst in recovery Wipe Data en Clear Cache te doen, dan enkel .tar onder PDA flashen (GEEN .pit en re-partition NIET aangevinkt) als hij opgestart is een volledige factory reset (backup voordien nemen dus indien gewenst)

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2012
  • 09:17

Fcck;307587
Nou volgens mij kun je alleen een .pit file erin stoppen als je 3 bestanden hebt en zoals ik nu kan zien (wel onduidelijke foto trouwens) heb je alleen 1 .tar file in PDA.. en dan moet werkt het niet met .pit file en repartition aan…

Of zoals hier wordt gezegd:

klopt
Jij hebt mijn commentaar ergens in een bestandje staan zeker, zie heb wel vaker. hèhè.
(ps: hier misschien een nieuwe uitleg voor de JW5 ipv JW1 dan http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34344-galaxy-s-kan-niet-updaten.html#post307071)

Het .PIT verhaal kan ik nu ook even niet meer goed volgen. Voor sommigen zal het wel werken, voor anderen niet. Dit was iig zo bij de JW1, toen zag je hier op het forum wel een aantal mensen die plots een corrupt volume kregen dmv het gebruiken van een .pit en re-partition. Hoe het met de JW5 zit heb ik zelf nog niet getest aangezien ik op ICS zit.
Maar het blijft wel zo: als je geen .pit gebruikt ook GEEN re-partition. En je kan net zo goed in recovery alles clearen en manueel een factory reset uitvoeren na de update.

Fcck

Fcck

• Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 5 juni 2012
  • 09:37

GirlKillu;307655
klopt
Jij hebt mijn commentaar ergens in een bestandje staan zeker, zie heb wel vaker. hèhè.
(ps: hier misschien een nieuwe uitleg voor de JW5 ipv JW1 dan http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34344-galaxy-s-kan-niet-updaten.html#post307071)

Het .PIT verhaal kan ik nu ook even niet meer goed volgen. Voor sommigen zal het wel werken, voor anderen niet. Dit was iig zo bij de JW1, toen zag je hier op het forum wel een aantal mensen die plots een corrupt volume kregen dmv het gebruiken van een .pit en re-partition. Hoe het met de JW5 zit heb ik zelf nog niet getest aangezien ik op ICS zit.
Maar het blijft wel zo: als je geen .pit gebruikt ook GEEN re-partition. En je kan net zo goed in recovery alles clearen en manueel een factory reset uitvoeren na de update.

Weet gewoon waar die staat in het desbetreffende topicwacht namelijk nog steeds totdat de topic eigenaar ff de download links aanpast

Verder kun je natuurlijk ook de firmware gebruiken die jij geeft

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2012
  • 12:07

Fcck;307660
Weet gewoon waar die staat in het desbetreffende topicwacht namelijk nog steeds totdat de topic eigenaar ff de download links aanpast

Verder kun je natuurlijk ook de firmware gebruiken die jij geeft
heb meteen een nieuwe tutorial aangemaakt
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/34537-howto-officiele-xwjw5-2-3-6-via-odin-nl.html

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.