Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Dnl

Dnl

• Lid sinds 24 juni 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 20:34

Na veel problemen met mijn toestel, heb ik me telefoon weten te rooten. Dat leek even helemaal leuk, maar nu loopt het toch vaak erg traag reageert het pas na enkele seconden. Ik zie dat mijn systeem geheugen zo goed als helemaal vol is (nog 3% over (9 mb vrij). Via de link2sd app alle mogelijke apps naar de externe partitie verplaatst, maar zonder enig resultaat in het verhelpen van de problemen.

Ik ben niet heel erg thuis in de terminologie voor dit probleem dus kon niets vinden op dit forum, misschien weet iemand hoe en of ik hier iets aan kan doen!

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 24 juni 2012
  • 21:46

Voor je systeem en systeemapps is een bepaalde hoeveelheid geheugen gereserveerd en meestal staat die behoorlijk vol. Dat geeft niets, daar heb je verder geen last van.
Het (deels) verplaatsen van je geïnstalleerde apps naar je SD-card heeft geen enkele invloed op de systeempartitie omdat die apps op een andere partitie staan. En meestal is die apps partitie ook groot genoeg voor je apps en heeft het verplaatsen ook geen zin en in ieder geval geen invloed op de systeem prestaties.
De traagheid van je toestel moet je toch ergens anders zoeken. Misschien heb je veel gelijktijdig op de achtergrond draaien?

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
pelle.jansen

pelle.jansen

• Lid sinds 13 februari 2011
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 10:37

Probeer eens een andere ROM. Toen ik nog op stock zat had ik ook last van traagheid maar toen ik een nieuwe ROM flashte was het opgelost. Er zijn genoeg ROMs en tutorials te vinden op dis forum en anders kun je het altijd vragen.

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
Dnl

Dnl

• Lid sinds 24 juni 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 14:44

Dank voor jullie reacties! Ik heb inmiddels mijn telefoon weer zo goed als gereset en ga hem straks weer rooten. Ik deed dit gewoon met Odin en daarbij een cf rooted kernel gezocht (op internet) en dan druk ik op start…. Zover ben ik vorige keer gekomen zonder problemen, maar het verhaal over ROM's, daar weet ik nog niets vanaf. Ik heb destijds mijn telefoon geroot om het programma Droidwall te kunnen runnen. Ik heb ook om met het programma ‘root app delete’ de standaard apps van samsung verwijderd. Tot dusver is het allemaal prima dus. Na mijn root was het programma Super Su, Tweaks … en nog een programma geïnstalleerd.

Misschien verheldert dit het probleem dat ie zo traag werd?

Hebben jullie tips voor mij wat ik het beste kan doen voor-, met-, of na het rooten? Ik heb veel gelezen over roms, custom kernels, flash enz. Maar de puzzelstukjes vallen nog niet echt in elkaar. Het enige wat ik graag wil is dat de telefoon snel werkt en dat ik programma's als droidwall kan gebruiken en overbodige standaard apps kan verwijderen.

Ik heb de galaxy S I9000 met de volgende gegevens, misschien kunnen jullie me dan specifieker helpen:

PDA: I9000XWJW5
PHONE: I9000XXJW4
CSC:I9000XENJV6

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 15:03

Je kan je best eens beginnen inlezen in onze Wiki en in de Belangrijke Topics thread. In die thread vind je bijvoorbeeld http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12760-info-custom-wat-komt-er-bij-kijken.html wat je al op weg zal zetten.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 26 juni 2012
  • 15:42

Als custom roms/themes en de hele poespas niet belangrijk voor je is dan zou je kunnen doen wat ik vorige week nog met een S1 heb gedaan.
De laatste firmware (JW5) voor je toestel downloaden van samfirmware.com en installeren met Odin.
Daarna de Semaphore kernel (2.7.4) installeren met Odin om CWM en root toegang te krijgen (Semaphore 2.7.4 (CF-Root + Voodoo Snd v10 + OC/UV + BLN) - xda-developers).
Wel even via CWM de caches leeghalen en een factory reset doen.
Dan SuperUser van de Play Store halen en dan kun je alles met je toestel doen wat je wilt.
Meer heb ik er niet mee gedaan en het toestel is lekker Stock en draait soepel en alle root functies kan ik uitvoeren.

Edit: ik zie net dat je de JW5 rom er al op hebt staan.
Dus alleen nog de semaphore kernel er op zetten, via CWM je toestel schoonmaken, SU installeren en klaar ben je.

Dnl

Dnl

• Lid sinds 24 juni 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 17:50

Ha, dat klinkt veelbelovend, maar voordat ik me erop waag nog een vraagje, ik ben volgens mij wat dit betreft nog behoorlijk een newbie, maar stel jullie hulp erg op prijs:

"Wel even viaCWMde caches leeghalen en eenfactory resetdoen."

Hoe kan ik met CWM de chashes leeghalen en een factory reset, kan dat gewoon via instellingen>privacy>standaard gegevens herstellen?

Alvast bedankt!

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 18:09

CWM is de recovery, dus dit is een toepassing waarin je moet opstarten, buitenom je Android omgeving. Hierin kan je dan Wipe Data/Factory Reset doen. Kijk op de wiki maar eens naar Recovery als je er meer uitleg over wilt.

Dnl

Dnl

• Lid sinds 24 juni 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 19:59

Het is grotendeels gelukt!

Ik weet nu hoe je bij de CWM kunt komen ;-) Dat moest ik even weten, maar dat is nu allemaal geluk!

Heb Superuser geinstalleerd, maar krijg nu een error bij Droidwal:

Error applying iptabels rules.
Exit code:2

iptabels v1.4.10
iptabels v1.4.10: can't initialize iptabels table ‘filter’: Table does not exist (do you need to ismod?)

Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded…

Kan ik hier iets aan doen?

Dnl

Dnl

• Lid sinds 24 juni 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 22:03

Ik vond via google het volgende:

Sorry, but this error message means that your kernel does not support the netfilter module (mandatory for DroidWall to work).This is a kernel configuration defined at compile-time, so it is not possible to change it later.DroidWall will unfortunately not work on your ROM.You can always try to find an alternative ROM with iptables/netfilter support, then DroidWall will work.

Weet iemand een geschikte ROM en heeft iemand voor mij een link hoe ik die kan installeren?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.