Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

roelh

roelh

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2012
  • 21:17

Hallo allemaal,

Ik ben me meer aan het verdiepen in modems en kwam dit tegen:
xda-developers - View Single Post - *ROM Kitchen* 10/5: Ginger JVH 2.3.3 up

Nu weet ik dat sommige in NL deze moden draaien: ZSJPE
Maar daar staat alleen voor HongKong. Hoe kan dit? Of is elke modem te gebruiken in NL?
EN wat raden jullie me aan? Ik wil sowieso dat mn batterij langer mee gaat.

Hoor het graag van jullie.

Bewerkt (24 april 2013 15:08)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 2 juli 2012
  • 10:03

voor iedereen kan het flashen van dezelfde modem een andere werking hebben , dit zul je zelf moeten testen wat voor jou prima werkt .
voor de een werkt dit fijner/ beter terwijl dit bij de ander totaal niet lekker werkt maar dat weer wel . Je zult zelf je eigen proefkonijntje moeten zijn , hier kunnen andre mensen niets voor je betekenen , zo ver ik weet , correct me if i am wrong

roelh

roelh

• Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2012
  • 18:14

Er staat bij voor Hong Kong, is dat echt puur alleen voor dat land of kan ik het ook gebruiken? Lees namelijk over deze positieve ervaringen…

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 2 juli 2012
  • 19:06

Je kunt hem gebruiken, maar je moet zoals al gezegd kijken hoe het modem reageert.

roelh

roelh

• Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2012
  • 19:12

Oke dan. Ik lees dat dit een KF1 modem goed is, uiteraard proberen.
radio-cm-7-ics-nexuss_captivate-kf1-signed.zip Nu heb ik deze link, maar er staat CM7, maar ik draai Infinitum en dat is cm9 als ik het juist heb. Kan deze wel draaien dan?
En voor ICS zijn er aparte modems zeggen, klopt dat?

Hier staan zoveel modems, ook voor CM9? Omdat er voor elke download CM7 staat…
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1158783&highlight=ics+modem

psychomaniac

psychomaniac

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2012
  • 21:53

Ik heb een poos gedraaid met de KF1 (op meerdere nightly's van CM9). Qua energieverbruik en belkwaliteit is hij perfect en in eerste instantie qua snelheid ook. Maar ik merkte vandaag dat de snelheid niet boven de 400kbyte/s uitkwam (al vaker gemerkt). Na reboot kwam hij dat wel (dit heb ik al vaker gemerkt trouwens…), maar de ping is niet echt goed en ook het opbouwen van de snelheid gaat haperend. Heb de ZSJPG daarna erop gezet en die pingt veel sneller en de snelheid bouwt ook veel vlotter op. Ik merk ook dat het internetten / facebooken sneller gaat, al is mijn telefoon gereboot en moet zeggen dat dat vaak wel helpt bij facebook.

Hoe het stroomverbruik is weet ik niet, heb maanden terug wel een poosje gedraaid met ZSJPG en kan me geen drains herinneren.

p.s. Ik weet dat het relatief is omdat het netwerk natuurlijk niet altijd even snel is, toch ben ik op dezelfde plek blijven zitten en die lage pingtijden en haperende snelheid komen bij de ZSJPG niet voor.

p.s.2 Signaalsterkte heb ik niet gemeten. Heb wel gezien dat de sterkte bij de KF1 wat sneller 3 streepjes heeft hier dan de ZSJPG. Maar ondanks die drie streepjes presteert de KF1 minder dan de ZSJPG.

Ik ga de ZSJPG een poosje testen, ben benieuwd of er wat verschil is qua stroomverbruik en belkwaliteit met de KF1.

roelh

roelh

• Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2012
  • 21:58

Maar ben alsnog benieuwd, of xda forum, de link die ik gaf, staat CM7 en dan rom, draait op ook ICS, staat er niet specifiek bij namelijk…

psychomaniac

psychomaniac

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2012
  • 22:35

Het Ratje heeft hier een zooi geupload. Hier haal ik mijn modems vandaan voor CM9.

AjaXplorer

Dat topic op XDA is mij ook te vaag, overal staat CM7 maar ik denk dat die wel zullen werken hoor. Maar om die reden download ik bij bovenstaand

roelh

roelh

• Berichten 669
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 07:04

Dankjewel, dit zocht ik! Ik gaat ze ff downloaden, danke!

Xpl0d

Xpl0d

• Lid sinds 12 januari 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2012
  • 11:27

roelh;317424
Maar ben alsnog benieuwd, of xda forum, de link die ik gaf, staat CM7 en dan rom, draait op ook ICS, staat er niet specifiek bij namelijk…

CM7 modems kunnen gewoon gebruikt worden icm CM9 (en MIUI), ik haal ze ook wel eens uit dat topic…

Ik heb qua batterij vs verbinding/kwaliteit de beste ervaring met JVT en JVU. ZSJPG, ook al is ie schijnbaar bedoeld voor drukbevolkte Aziatische steden, is erg goed voor de batterij, maar bij mij is de geluidskwaliteit k*t (echo's en slecht verstaanbaar gesprek etc).

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.