Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nieuwsgier

nieuwsgier

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2012
  • 19:53

Het komt steeds vaker voor dat een app die voordien gewoon startte, niet meer wil starten. Ik krijg dan vaak de melding :app (naam van prog), kan niet starten wachten/sluiten/rapport. Ik maak regelmatig het cachegeheugen leeg, en heb het standaard os.
Iemand enig idee hoe ik naar de oorzaak van dit verschijnsel kan zoeken, en of kan oplossen?
programma's waarbij het zich voordoet zijn bijvoorbeeld ziggo, Facebook, friendcaster en andere.

Een volledige nieuwe installatie is natuurlijk een optie maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Bij voorbaat dank voor de reactie.

Bewerkt (24 april 2013 15:18)
Casa

Casa

• Lid sinds 14 december 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 10:51

Niet om je ertoe aan te zetten dingen te doen die je liever niet wilt, maar ik heb dat vroeger ook wel gehad. Sinds ik custom roms (met name Cyanogen Mod) gebruik, heb ik daar geen last meer van. Nou is dat niet heilig, want er zullen ongetwijfeld andere nadelen zitten aan die custom roms, maar toch, die fc's krijg ik nog zelden.

Het klinkt in ieder geval wel alsof je beter een factory reset kunt doen. Volgens mij blijven foto's e.d. gewoon bewaard, al zou ik wel zoveel mogelijk zou naar je computer kopiëren. Ook bijvoorbeeld Whatsapp geschiedenis kun je daarna automatisch terug laten zetten (de dagelijkse backup van 4:00 uur blijft denk ik bewaard). Als je dan SMS Backup+ gebruikt voor het bewaren van je sms- en telefoongeschiedenis, hoef je misschien alleen nog maar een lijstje te maken van je apps, zodat je die later weer kunt installeren (hoewel je die door Google ook automatisch kunt laten downloaden en installeren, maar dat is volgens mij niet helemaal betrouwbaar).

Ik zeg erbij: ik ben geen goeroe op dit gebied, een second opinion kan geen kwaad.

bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 11:12

Een Factory Reset of custom ROM kan hier wel uitkomst bieden, maar dan ben je wel alle apps, etc. kwijt. Foto's, muziek enzovoorts houd je wel nog.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 26 juli 2012
  • 12:20

Maak je ook weleens je dalvik cache leeg, dit wil ook weleens helpen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

nieuwsgier

nieuwsgier

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2012
  • 22:02

Sander M;325516
Maak je ook weleens je dalvik cache leeg, dit wil ook weleens helpen.
Eerst maar eens uitzoeken hoe dat moet. Kan dat zonder dat het toestel geroot is?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.