Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Zaidore

Zaidore

• Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 09:52

Hoi,

Voor een langere tijd heb ik al problemen met de camera van mijn toestel,
het volgende is er aan de hand.
ik kan mijn camera gewoon opstarten en alle functies kan ik in komen,
effecten resolutie film/foto e.d. maar hetgeen wat daarna gebeurd is het vreemde.
mijn beeld blijft volkomen zwart, wel kan ik een focus gebied instellen, ik kan zelfs
zogenaamd een foto maken, maar dan blijft het beeld zwart en loopt de camera even vast,
er word ook geen foto opgeslagen of daadwerkelijk gemaakt.

na enige tijd rondneuzelen kreeg ik te horen dat een firmware update wel eens kon helpen.
dus samsung kies gedownload nieuwste firmware erop van 2.3.6 en het weer geprobeerd.
alsnog geen succes, daarna maar een fabrieks defaults uitgevoerd en ook dat deed niks.
wat ik wel kan is de front camera gebruiken, maarja dat is niet zo handig als je ergens en foto van wil maken.

ook heb ik al verschillende apps gedownload om te kijken of hij het daar wel mee deed maar ook geen succes.
is dit een gevalletje van die doet het nooit weer ? in het begin deed hij het een paar keer, maar naar enkele weken
hield hij er mee op en heb er toen eigenlijk gewoon geen gebruik meer van gemaakt voor een paar maand.
iemand enig idee wat nog te proberen ? of een eventuele oplossing

bij voorbaat dank,

Kevin.

excuus voor het plaatsen van een dubbel bericht, deze mag wel verwijderd worden

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
Leron

Leron

• Lid sinds 12 september 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2012
  • 19:11

Ik heb hetzelfde probleem, en kan dit ook niet oplossen, heeft idd iemand een oplossing?

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 30 oktober 2012
  • 19:31

Jij hebt dus ook de laatste stock Samsung firmware XWJW5 op het toestel. Als het probleem nog steeds bestaat, zou ik een custom rom proberen.

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
Ser_Bean

Ser_Bean

• Lid sinds 06 juni 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 3 november 2012
  • 22:11

Misschien hebben jullie inmiddels al een oplossing, maar zo niet; hierbij wat ik (2x binnen 2-2,5 jaar gebruik) heb gedaan om de camera weer werkend te krijgen:

Then in dialer type *#*#34971539#*#* Select “Phone to CAM FW Write” and “YES”

Bewerkt (24 april 2013 15:48)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 3 november 2012
  • 22:31

Ser_Bean;354432
Misschien hebben jullie inmiddels al een oplossing, maar zo niet; hierbij wat ik (2x binnen 2-2,5 jaar gebruik) heb gedaan om de camera weer werkend te krijgen:

Then in dialer type *#*#34971539#*#* Select “Phone to CAM FW Write” and “YES”

Mee uitkijken, je sloopt je camera eerder dan dat je deze repareert. Indien de ts op een stock samsung rom zit. Even deze via odin reflashen. Hierbij worden alle systeem bestande “vervangen” en blijft de rest bestaan.

Bewerkt (24 april 2013 15:48)
hpa

hpa

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 12:46

Ik heb dit probleem ook. Valt dit onder garantie, dan laat ik het liever door de leverancier oplossen. Of heeft iemand nog een tip?

Bewerkt (21 mei 2013 13:38)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 4 februari 2013
  • 14:41

[QUOTE=Zaidore;333479]Hoi, Voor een langere tijd heb ik al problemen met de camera van mijn toestel, het volgende is er aan de hand. ik kan mijn camera gewoon opstarten en alle functies kan ik in komen, effecten resolutie film/foto e.d. maar hetgeen wat daarna gebeurd is het vreemde. mijn beeld blijft volkomen zwart, wel kan ik een focus gebied instellen, ik kan zelfs zogenaamd een foto maken, maar dan blijft het beeld zwart en loopt de camera even vast, er word ook geen foto opgeslagen of daadwerkelijk gemaakt. na enige tijd rondneuzelen kreeg ik te horen dat een firmware update wel eens kon helpen. dus samsung kies gedownload nieuwste firmware erop van 2.3.6 en het weer geprobeerd. alsnog geen succes, daarna maar een fabrieks defaults uitgevoerd en ook dat deed niks. wat ik wel kan is de front camera gebruiken, maarja dat is niet zo handig als je ergens en foto van wil maken. ook heb ik al verschillende apps gedownload om te kijken of hij het daar wel mee deed maar ook geen succes. is dit een gevalletje van die doet het nooit weer ? in het begin deed hij het een paar keer, maar naar enkele weken hield hij er mee op en heb er toen eigenlijk gewoon geen gebruik meer van gemaakt voor een paar maand. iemand enig idee wat nog te proberen ? of een eventuele oplossing bij voorbaat dank, Kevin. excuus voor het plaatsen van een dubbel bericht, deze mag wel verwijderd worden[/QUOTE] Beste Kevin, als ik dit verhaal goed begrijp, vermoed ik dat het geen software probleem is. Doordat je het beeld van je camera (ja, toch) op je telefoonscherm ziet, lijkt de verbinding tussen je camera en je beeldscherm in orde. Je kunt blijkbaar alles doen, behalve foto's maken. Je camera is blijkbaar ook goed, want anders zou je niets op je beeldscherm zien. Je hebt nieuwe software geflashed en daarbij zit ook een nieuwe camera.apk dus die zou ook in orde moeten zijn (als de vorige wel stuk zou zijn). Wat niet werkt is blijkbaar de verbinding tussen je camera en de (interne) SD kaart. Ik ben geen Sherlock Holmes, maar de mogelijkheid bestaat dat het contact tussen je camera en het 'moederboord' niet goed 'vast' zit. Je kunt dit zelf controleren door je telefoon open te maken. Dat gaat een beetje lastig, maar is volgens mij voor iedereen te doen. Hier is een plaatje met handleiding die je uit mijn dropbox kunt downloaden. Bij plaatje 7 en 8 zie je het contact tussen je camera module en het 'moederboord'. Dat druk je voorzichtig aan (losmaken hoeft niet). Ik ben natuurlijk wel benieuwd of het klopt wat ik denk, maar dat is misschien maar een van de (vele?) mogelijkheden. Makker [URL="https://dl.dropbox.com/u/12296230/I9000%20Service%20Manual/Disassembly%20%26%20Reassembly.pdf"]https://dl.dropbox.com/u/12296230/I9000%20Service%20Manual/Disassembly%20%26%20Reassembly.pdf[/URL]

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2013
  • 14:49

Ik had vorig jaar ook zoiets soortgelijks en heb maar ff een stockrom geflashed en toen naar een servicepunt in Rotterdam gegaan. Deze heeft kosteloos de complete camera module vervangen, maar ja, ik zat nog in de garantie. Er zijn geloof ik ook wel losse camera modules te koop voor een paar tientjes.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 4 februari 2013
  • 15:03

[QUOTE=general;379584] ........ Er zijn geloof ik ook wel losse camera modules te koop voor een paar tientjes.[/QUOTE] Klopt, ongeveer 60 euro (bijv bij GSMpunt = [url=http://www.gsmpunt.nl/accessoires/samsung/i9000-galaxy-s/onderdelen]Samsung i9000 Galaxy S onderdelen - GSMpunt.nl - Alle onderdelen voor uw Samsung i9000 Galaxy S[/url]) Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Beatz

Beatz

• Lid sinds 04 december 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2013
  • 21:10

Mocht je wat nodig hebben aan onderdelen kan ik misschien wel wat voor jouw betekenen. Laat maar weten of iemand iets nodig heeft.

Bewerkt (21 mei 2013 13:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren