Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Firatyuzbasioglu

Firatyuzbasioglu

• Lid sinds 30 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 16:49

Beste mensen,

Een paar dagen geleden had ik mijn telefoon gereset. Vanaf dat moment deed mijn 3G het niet. Ik ben gaan zoeken naar oplossingen en kwam zo bij mijn APN-Instellingen terecht. Ik vulde een paar gegevens in en ik kon weer verbinding maken met het internet.

Er is alleen nog 1 klein probleempje en dat is dat er een ‘G’ staat boven in mijn balkje in plaats van 3G. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Firat Yuzbasioglu

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
AndroidFan!

AndroidFan!

• Lid sinds 25 augustus 2012
  • Berichten 127
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 17:35

Aanduiding data verbinding is normaliter G/3G/H. Afwisselend afh. v.d. gevraagde data: bij meer data schakelt de snelheid omhoog (G=langzaamst, H=snelst). Vraag je je wellicht af waarom niet standaard altijd H. Bij H is het batterijverbruik het hoogst. Dus instelling is zo gedaan dat als snelheid nodig is er automatisch een snellere (minder zuinige) verbinding wordt opgezet. Vervolgens zakt deze ook weer autotisch terug naar G.
Download eens een webpagina via de dataverbinding (op een plek waar bereik goed is). Springt de G dan (even) naar 3G en/of H?
Zo niet check dan even in je instellingen (bij de dataverbinding) of niet staat aangevinkt dat alleen 2G netwerken gebruikt mogen worden (dan dus geen 3G en H mogelijk, dus lage snelheid, maar wel zuinig. Niet geschikt voor actief gebruik, wel geschikt om email(meldingen), whats app en dergelijke te synchroniseren).
Bij slecht bereik zal ook geen snellere verbinding worden opgebouwd, onafhankelijk van wat er is ingesteld.

Firatyuzbasioglu

Firatyuzbasioglu

• Lid sinds 30 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 18:43

Bedankt, Dit heeft me geholpen!!!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.