Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

mvvelzen33

mvvelzen33

• Lid sinds 10 oktober 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 17:05

Hallo,

Heb hier een Galaxy S GT-I9000 liggen waarvan de interne SD niet leeg wil.

Situatieschets: Het is een nederlands T-Mobile toestel, maar er stond een vreemde rom op, waarschijnlijk omdat er nu een Vodafone SIM kaart in gebruikt werd. De telefoon kon in ieder geval niet ge-update worden via Kies. Ook reboote de telefoon zichzelf vaak spontaan. Alle reden om er eens naar te kijken dus.

Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met Android, maar wel met computers en tweaken in het algemeen, dus heb de taak op mij genomen.

Allereerst heb ik via Odin en met behulp van samfirmware.com de laatste originele nederlandse ROM (JW5) erop gezet, en toen begon het gedoe pas echt. De telefoon startte netjes op, alles leek te werken (kreeg de initialisatiewizard voor mijn neus), maar onmiddellijk kwamen er foutmeldingen naar boven van allerhande processen en apps die geforceerd gesloten moesten worden. Ook stond de telefoon nog vol met instellingen en apps van de vorige ROM/installatie.

Ok, geen probleem, even een factory reset en vanuit de standaard recovery ook nog een data en cache wipe gedaan.

Echter, wat ik ook probeer, de content op de interne SD blijft erop staan. Ik kan vanuit de telefoon met veel pijn en moeite tussen de foutmeldingen door wel de boel leeggooien maar na een reboot staat alles er nog steeds op. Ook formatteren vanuit Windows ziet er goed uit, totdat de telefoon weer opstart en alles er dus nog op staat.

Ondertussen heb ik al diverse roms geprobeerd, waaronder 2.3, 2.2 en zelfs de 02.02.0 (vreemd versienummer) van samfirmware.com. Ook een paar custom roms geprobeerd.

Ik heb de dbdata.rfs geflashed, ik heb firmwares met en zonder pit files/repartition geprobeerd, ik heb met Odin en met Heimdall geflashed (geen idee of dat verschil maakt, zoals gezegd ben ik vrij nieuw hierin haha).

Ik heb deze HowTo gevolgd: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/33120-howto-4-stappen-van-froyo-softbrick-naar-2-3-6-jvu-voor-beginnelingen-noobs.html maar het helpt niet.

Ik heb ooit 1x de “Can't mount /dev/block/stl10 (invalid Argument)” error gezien maar daarna nooit meer. Krijg ook geen foutmeldingen bij een data/cache wipe.

Wie-o-wie heeft de ultieme tip voor mij?

Bewerkt (24 april 2013 15:40)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 17:11

usb aansluiten , in windows rechts klikken op de interne sd , format?

full wipe via dial *2767*3855# ?

Grtz Barre

mvvelzen33

mvvelzen33

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 17:18

Ja in Windows formatteren gaat wel, dan is hij op de telefoon ook leeg, totdat ik de telefoon reboot.

Die dial code heb ik ook al geprobeerd, dan krijg ik dus wel de initialisatiewizard maar ook meteen foutmeldingen erdoor dat whatsapp niet reageert enzo en dan staat de interne SD weer gewoon vol. Ook alle apps lijken nog geinstalleerd (angry birds, whatsapp, ad.nl en zo nog een aantal) maar je kan niets opstarten want alles crashed meteen met een force close foutmelding.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 18:55

en via een partitie wizard ? dat al geprobeerd?

Grtz Barre

mvvelzen33

mvvelzen33

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 20:06

In Windows bedoel je? Weet niet of dat lukt, kon ook al niet de partitie eraf gooien in de standaard Windows 7 disk manager…

Zal straks eens checken.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 10 oktober 2012
  • 20:21

Er is ook een live linux cd waar G parted op staat,(te vinden via:GParted – Live CD/USB/PXE/HD) alleen als dat lukt moet je wel heel erg goed weten welke schijf je gaat bewerken, want dat programma kan ook je windows schijven opnieuw indelen(lees effectief wissen).

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

mvvelzen33

mvvelzen33

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 11:11

Nog geen succes, heb dat partitieprogramma uit een ander topic hier gebruikt, kon mooi alles toepassen en uitvoeren, maar na ontkoppeling van de telefoon staat alles weer terug haha.

Ga van het weekend eens aan de slag met GParted.

Roofvis

Roofvis

• Lid sinds 17 maart 2013
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 15:45

Heb hier precies hetzelfde probleem maar dat van die verkeerde ROM snap ik niet, hier ook T-Mobile en met bijpassend abonnement en nu verwisseld en prepaid Telford kaartje erin. Ook van alles geprobeerd, maar oude dat blijft op de interne SD terug komen en is ook niet te benaderen. Alleen aan het snoertje maar iets veranderen en hopla alles weer terug en dat wil ik inderdaad net als jou dus ook niet. Lekker schoon en dan schone firmware erop en klaar. Heb jij inmiddels al een oplossing mvvelzen33 stuur je ook een mail met deze vraag, want zit erg omhoog, nu niet te gebruiken op bellen en sms'en na.

Bewerkt (21 mei 2013 14:10)
TheMaXoMan

TheMaXoMan

• Lid sinds 25 september 2010
  • Berichten 186
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 08:57

Ik heb dit probleem nou ook al een paar weken met een samsung s heb echt alles geprobeerdt niks lukt
Ik ga proberen die Cynagen mod erop te zetten omdat dat een heel andere rom schijnt te zijn
Dus als er tips zijn kom maar op !!

***UPDATE***
Ook CynagenMod gaat er niet op wil niks op de sdkaart blijven staan dus kan hem ook niet flashen in het recovery menu

Bewerkt (21 mei 2013 14:13)

Send from a Sega Dreamcast
;-p

Roofvis

Roofvis

• Lid sinds 17 maart 2013
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 20:30

TheMaXoMan;394346
Ik heb dit probleem nou ook al een paar weken met een samsung s heb echt alles geprobeerdt niks lukt
Ik ga proberen die Cynagen mod erop te zetten omdat dat een heel andere rom schijnt te zijn
Dus als er tips zijn kom maar op !!

***UPDATE***
Ook CynagenMod gaat er niet op wil niks op de sdkaart blijven staan dus kan hem ook niet flashen in het recovery menu

vreselijk he, want hier precies hetzelfde en krijg ook van Samsung of T-Mobile zelf geen antwoord wat het aan de hardwired zou kunnen zijn of dat het toch iets software matigs is.

Bewerkt (21 mei 2013 14:15)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.