Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 16:01

Sinds een paar weken ben ik in bezit van een SGS. Een geweldig fijn toestel in vergelijking met mn oude maar vertrouwde Spica.

Omdat er waarschijnlijk door de vorige eigenaar mee in de regen was gelopen en er af en toe storingen in het beeld optraden, heb ik het toestel schoongemaakt en nagenoeg alle corrosie van het mainboard, de connectoren en de TPS controller verwijderd met Isopropanol >95%. De storingen in beeldopbouw waren daarmee verdwenen. Ok heb ik via KIES nog even de nieuwste firmware geinstalleerd. Geen problemen tot dusver

Vorige week echter liep de SGS echter “vast”, dat wil zeggen: geen reactie meer op de touchscreen terwijl het lower display wel gewoon werkte en ik het toestel zowel in recovery als download mode kon zetten. Hierna de SGS weer opengemaakt om te controleren of ik per ongeluk toch niet wat corrosie was vergeten en weer een rondje Isoprpanol gebruikt, toestel gereset, cache geleegd waarna het toestel weer normaal werkte…

Daarna werkte ie weer gewoon as advertised tot een dag of 5 geleden! Had weer hetzelfde euvel met een vastgelopen TSP. Heb meerdere malen geflashed naar oudere stock firmwares en het toestel weer gereset en de cache geleegd maar ook dat mocht niet baten en dus maar weer terug naar de nieuwste maar nog steeds een no-go tot heden…Let wel: ik heb gewoon beeld, de knoppen werken normaal en de SGS start gewoon op tot het punt waar je je locatie moet invoeren en dat gaat dus niet omdat het TSP niet reageert…

Nu is mijn vraag wat waarschijnlijker is: is de TSP controller kaduuk of is er iets op het mainboard dat de geest heeft gegeven…Met een sterke loep kan ik in elk geval geen corrosie of beschadigde IC's ontdekken…

Bewerkt (24 april 2013 15:46)
flyerman

flyerman

• Lid sinds 15 januari 2011
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2012
  • 18:50

Waarschijnlijk interne sd kaart beschadigd.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 28 oktober 2012
  • 19:02

flyerman;352193
Waarschijnlijk interne sd kaart beschadigd.
Dan had het wel gewerkt met een andere rom, ts heeft een paar keer een oudere stock rom geflashed.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 2 november 2012
  • 16:24

UPDATE: Aangezien de i9000 steeds meer mankementen begon te vertonen (o.a. spontane reboots, oplichtende buttons, zwarte schermen…), kon ik geen andere conclusie trekken dan dat het mainboard schade had opgelopen en heb ik die i9000 gelaten voor wat hij is en een andere op de kop kunnen tikken, die het overigens prima doet…

Bewerkt (24 april 2013 15:48)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.