Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Je moet je telefoon instellen voor Cellbroadcast, hoe dat moet weet ik niet.
Zie mijn topic over de HTC Wildfire met CM 7.2
http://www.androidworld.nl/forum/htc-wildfire/41387-cellbroadcast-cm-7-2-a.html#post354343
Mijn vraag binnen dit forum blijft dus nog open staan.
Heb je bovenstaande link gelezen? Daar staat een andere link waar je kan checken of je telefoon nl-alert ondersteunt. Daar zie je dat de I9000 (nog) niet ondersteund wordt.
Natuurlijk al geconstateerd voordat ik de vraag stel. Mijn check binnen AW is of er misschien al slimme oplossingen voor bestaan.
Bij mij kan het wel, met een custom ROM - Saurom.
Ik heb dezelfde instellingen gebruikt als S2 via
NL-Alert - Samsung I9100 Galaxy S II - NL-Alert: NL-Alert op jouw mobiele telefoon
Ik ga er dan wel vanuit, dat als ik het in kan stellen dat het ook werkt, dat weet ik nog niet.
Bedankt. Jammer dat dit niet werkt bij Galaxy S 1
Volgens mij geeft Harky aan dat het bij hem wel werkt op een SGS1 i.c.m. een custom rom (Saurom in zijn geval).
Om het in te stellen, heeft hij de instructie voor de SGS2 gebruikt (instellingen knop bij berichten, etc.).
AndroidFan!;354883
Volgens mij geeft Harky aan dat het bij hem wel werkt op een SGS1 i.c.m. een custom rom (Saurom in zijn geval).
Om het in te stellen, heeft hij de instructie voor de SGS2 gebruikt (instellingen knop bij berichten, etc.).
Ofdat het werkt is aan nog onbekend, maar de Xperia Sola heeft de App “Burgeralarmen”.
Volgens de hier bovengenoemde site is het op de Sola actief.
Nu nog een test ontvangen (1e maandag van de maand???).
Op NU.nl staat een artikel over NL-Alert, een waarschuwingsmiddel van de overheid buiten sms om. Kennelijk werkt dat niet op de SGS 1, of moet ik daarvoor bepaalde instellingen aanpassen?