Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Laura_

Laura_

• Lid sinds 21 november 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 november 2012
  • 18:34

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en na lang zoeken op het Forum heb ik niet de antwoorden op mijn vragen kunnen vinden.
Mijn vraag is over de melding van de Agenda middels een klein icoontje boven in het toestelscherm. Ik heb op mijn SGS uiteraard de standaard agenda en ik heb agenda Jorte geïnstalleerd. Deze laatste gebruik ik en deze synchroniseert met mijn Google agenda.

Nu krijg ik bij een agendagebeurtenis twee meldingen. 1 van de standaard agenda (Een vierkant blokje met een 1 erin) en een icoon van Jorte met het desbetreffende agenda item. Ik heb geprobeerd om de standaard agenda uit te zetten (bijvoorbeeld door de vinkjes over synchronisatie uit te zetten, maar blijkbaar is dit een telefooninstelling, want Jorte synchroniseert dan ook niet meer). Dit is wel een beetje dubbelop.

Hopelijk weet iemand het antwoord.

Laura

Bewerkt (24 april 2013 15:53)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 21 november 2012
  • 21:08

Bij de standaard agenda in de instellingen ‘meldingen’ uit zetten.

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 21 november 2012
  • 21:44

Waarom twee agendas? De standaard Google Agenda die op elke SGS zit synchroniseert naadloos en werkt perfect?

Laura_

Laura_

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 november 2012
  • 18:02

Bedankt voor het antwoord Johan, maar bij instellingen van de standaardagenda kan ik geen optie “meldingen uitzetten” o.i.d. vinden. In de instellingen kan ik alleen de opties vinden welke agenda's er zijn, welke hij synchroniseert, wat de standaard weergave is etc. Maar geen meldingen uitzetten. Kijk ik verkeerd?

Ik vind de standaard agenda SGS vind ik niet overzichtelijk Fcck. In de weekweergave krijg je alleen maar gekleurde balkjes te zien. Ik wil graag een weekoverzicht waarin ik ook kan lezen wat mijn afspraken zijn. Vandaar Jorte. Die kan je er uit laten zien als een papieren agenda en dat vind ik wel zo prettig. Zou het ook wel handig vinden dat je de google calender op het internet zo kan instellen :-)

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 22 november 2012
  • 22:17

@Laura_: Bij mij zie ik dit toch echt wel in de instellingen staan. Open de standaard agenda. Open instellingen en scroll helemaal naar beneden. Daar kun je waarschuwingen en meldingen uitzetten.

Laura_

Laura_

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 12:09

Hallo Johan, Ik begrijp er helemaal niets van. Als ik instellingen open heb ik het volgende lijstje:
- Agenda's
- Agenda synchroniseren
- Standaardweergave (week)
- Dagoverzicht (tijdskader)
- Eerste dag van de week (maandag)
- Geweigerde gebeurtenis (hier kan ik een vinkje aan en uitzetten)

Verder is het leeg….. Heb ook de telefoon een keer aan en uit gezet. Je weet maar nooit of het helpt, maar helaas.

pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 16:10

@Johan en Laura, ik denk dat het te maken heeft met welke rom je hebt. Johan, ik heb ICS nu draaien (F4k R4) en heb dezelfde instellingen als jij. Ik vrees dat de instellingen in de stock rom van Laura minder of anders zijn.
Laura, klik eens op Agenda's en kijk of je bij de betreffende agenda meer instel mogelijkheden hebt. Als ik de standaard agenda open, dan op de menuknop druk krijg ik 3 opties te weten Algemene instellingen, mijn agenda ( email adres staat daar) en Over de kalender. Bij algemene instellingen kan ik onderaan idd de meldingen uitzetten.

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 23 november 2012
  • 17:24

De S1 heb ik op stock rom (Gingerbread 2.3.6 JW5) met dus, naar ik aanneem, de stock agenda.
Het rijtje instellingen dat Laura opnoemt heb ik ook met daaronder nog:
Tijdzone vergrendelen
Tijdzone selecteren
en daaronder nog de Meldingsinstellingen met daarin:
Waarschuwingen en meldingen
Trillen
Beltoon selecteren

Als Laura dat niet heeft dan weet ik het ook niet meer.

pappiedappie

pappiedappie

• Lid sinds 19 september 2010
  • Berichten 679
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 17:20

duidelijk

Laura_

Laura_

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 november 2012
  • 18:12

Als ik de optie Agenda's kies, dan krijg ik slechts de mogelijkheid om de verschillende persoonlijke agenda's aan en uit te zetten (middels een groen vinkje) als ik op de menuknop klik, krijg ik alleen de mogelijkheid om de agenda's te synchroniseren.
Ik ben bang dat het dus aan het “besturingssysteem” (Frimwareversie 2.1-update1/Kernelversie 2.6.29) van mijn toestel ligt? (nu twee jaar oud)

Bewerkt (24 april 2013 15:55)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.