Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kyo

Kyo

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 14:51

Hoi,

Ik ben al een tijdje niet bezig geweest met mijn Galaxy S sinds ik hier voor het laatst geholpen ben met een factory reset en een update (anderhalf jaar geleden, dus android versie 2.2.1 heb ik er nog op staan), en heb de updates die er tussentijds uitkwamen genegeerd omdat ik zoveel problemen hierover las/hoorde (batterydrain, vastlopen, twlauncher error, etc etc).

Nu moet ik er toch aan geloven, gezien de telefoon steeds vaker vastloopt, traag draait en af en toe spontaan uitgaat. Alleen heb ik ff gegoogled en lees ik (o.a. in oude topics van mei of juni op dit forum) dat 2.3.6 (dat is toch de nieuwste nu?) traag loopt, of er zijn wifi problemen, dan weer twlauncher gedoe… spelen deze problemen nog steeds en hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder te flashen, waar ik geen kaas van gegeten heb???

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 27 november 2012
  • 14:54

Als het goed is en je hebt xen als CSC ken je gewoon via Samsung kies updaten

Kyo

Kyo

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 16:15

melvintje;361543
Als het goed is en je hebt xen als CSC ken je gewoon via Samsung kies updaten

Ben een leek, dus weet niet waar xen of CSC voor staan, maar ik wil kort gezegd dus vragen wat ik het beste kan doen:

Op safe spelen en alleen een factory reset doen, dus ik blijf bij 2.2.1 en hoop dat het ding weer als vanouds loopt

of

Updaten die boel (ondanks de vele topics over wifi problemen, twlauncher errors, etc.) en dan factory reset.

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 27 november 2012
  • 17:00

Die fouten zijn inderdaad geweest maar zover ik weet is daar geen problemen mee ook omdat je een factory reset doet

Als je vanaf 2.2.1 naar 2.3.6 gaat is een factory reset verstandig

Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 17:04

XEN = Nederlandse versie
CSC = Country Specific Code

Wil je meer over Samsung codes weten kijk dan even hier:

Samsung letter codes to check firmware compatibility - xda-developers

Maar je kunt je al die moeite ook besparen en gewoon gaan updaten door even op de onderstaande linkjes te klikken en daar een kijkje te nemen…IK zou in elk geval niet blijven hangen in 2.2.1…

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/18832-howto-officiele-gingerbread-samsung-update-buiten-kies-om-xwjvh.html

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/11890-updated-index-belangrijke-topics.html

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.