Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Gotelun

Gotelun

• Lid sinds 05 december 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 00:47

Hallo, mijn mobiel was op een dag vroeg die ineens om een netwerk ontgrendelings code.
na zoeken op internet en dit forum kom ik op dingen uit die nvt zijn zoals:
- simlock
- gestolen, ook heb ik het toch geschekt… Niets.
- weg kunnnen klikken, werkte ook niet?
- sim stuk… Andere sim die het normaal wel doet deed het in mijn toestel ook niet.

Iemand een oplossing? Nergens op Google gevonden…

Bewerkt (24 april 2013 15:58)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 5 december 2012
  • 01:14

Gotelun;363574
Hallo, mijn mobiel was op een dag vroeg die ineens om een netwerk ontgrendelings code.
na zoeken op internet en dit forum kom ik op dingen uit die nvt zijn zoals:
- simlock
- gestolen, ook heb ik het toch geschekt… Niets.
- weg kunnnen klikken, werkte ook niet?
- sim stuk… Andere sim die het normaal wel doet deed het in mijn toestel ook niet.

Iemand een oplossing? Nergens op Google gevonden…
Ik zie dat het je eerste bericht is hier. Wat meer informatie kan wel helpen. Er blijven nu allereerst een paar vragen.
Heb je je toestel uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld?
Heb je ooit al eens een ‘factory reset’ gedaan?
Heb je je ‘efs folder’ al een gebackupt? Hier staat namelijk je IMEI nummer van je telefoon in en die is ‘uniek’.
Wat doet je telefoon nog precies? Opstarten, logo, foutmeldingen?
Verder zou je je batterij er even uit kunnen halen en opnieuw kunnen opstarten. Kom je op het scherm om je pin in te typen, dan kan het weer goed of fout gaan. Geef herover even een reactie.
Het lijkt ontmoedigend, maar dat valt best mee (wat je niet begrijpt, sla je gewoon over)

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Gotelun

Gotelun

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 12:06

Hallo Makker!

Bedankt voor je reactie.
M'n excuses, het was getypt op m'n Ipad.
Dat typ zo vervelend.

Hierbij een checklist:

Heb je je toestel uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld? Done
Heb je ooit al eens een 'factory reset' gedaan? Done
Heb je je 'EFSfolder' al een gebackupt? Hier staat namelijk jeIMEInummer van je telefoon in en die is ‘uniek’. Niet gedaan? Wat is het?
Wat doet je telefoon nog precies? Opstarten, logo, foutmeldingen? Bij het aandoen vraagt de mobiel om:ontgrendelings-PIN SIM-netwerk. Precies zoals ik het typ. Als ik een code invoer en op ontgrendelen klik zegt die ‘deblokkeringsverzoek netwerk niet uitgevoert’, of je klikt op uitzetten en dan kan je dus niet bellen, sms, interneten en niets met de simkaart. Zelfs niet contacten overzetten, die zijn nu wel mooi op de usb.
Verder zou je jebatterijer even uit kunnen halen en opnieuw kunnen opstarten. Kom je op het scherm om je pin in te typen, dan kan het weer goed of fout gaan. Geef herover even een reactie. Meerdere malen gedaan, gaat gewoon weer aan en uit zoals normaal met het probleem.
Het lijkt ontmoedigend, maar dat valt best mee (wat je niet begrijpt, sla je gewoon over) Elders kwam ik een topic tegen daar z'n mainboard stuk was. Wellicht is dat bij mij nu ook zo? En een topic dat ze dit via een negeer knop weg konden klikken, alle knoppen heb ik uiteraard geprobeerd…

Arjen

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 5 december 2012
  • 16:54

Dit is inderdaad een raar probleem. Ik heb zelf twee jaar geleden ook een kapot mainboard gehad. Kon ik ook mijn SIM kaart niet zien. Is door Samsung Service toen vervangen (garantie) en het was weer goed. Hoe te handelen met de EFI-folder heb ik al door gegeven.
Wat je nu nog kan doen is:
In recovery gaan (Vol+, start en menu knop indrukken) en opnieuw een ‘wipe data/factory reset’ , vervolgens daaronder ‘wipe cache partition’, nu ga je nog verder naar onder op dit menu en klik op ‘advanced’. In het volgende menu ‘Wipe dalvik Cache’ en dan naar ‘Go Back’. Terug in het eerste menu ‘reboot system now’.
En nu maar hopen of je SIM wel gezien wordt.
Ik weet niet of je EFS folder ook betrokken is bij je SIM code. Als dat zo zou zijn, dan staat hij er nu niet meer in. Ik begrijp dat je die EFS folder nooit gebackupt hebt en dan is mijn enige advies om met je aankoopbon van de telefoon naar een Samsung Service punt te gaan. Misschien weet iemand anders hier nog een mogelijkheid om je telefoon weer ‘aan de praat’ te krijgen.

Mijn geworstel met de SIM kaart staat hier: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/14759-help-sim-kaart-wordt-plots-niet-meer-gezien.html

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Gotelun

Gotelun

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 17:09

Oke! Ik zal het proberen.
De mobiel is wel gekocht bij een webshop die nu niet meer bestaat i.v.m. oplichting.
Tevens heb ik vandaag heel raar… een oproep gekregen!
Terug bellen kan helaas niet.

Inrecoverygaan snap ik niet helemaal.
Ik heb dit als eens gedaan met knoppen maar hij gaat aan/uit en meer niet?
En waar kan ik
'wipe cache partition' vinden?

Ik heb op het moment al een iPhone 5 gekocht. Die komt over een paar weken.
Dus als mijn mobiel nog snel gemaakt kan worden zou ik het erg fijn vinden en dan kan ik hem doorverkopen.
Ook zonde om zo'n ding weg te doen. Maar ik heb het wel gehad met Android als ik alles zo hoor van anderen.
Service van Apple spreekt mij tevens ook meer aan.

Ik ben het nu aan het doen. Hij liet codes/tekst zien en een raar android poppetje ..
Hij geeft direct weer die melding na laden… maar waar vind ik
'wipe cache partition'?
BTW hij is nu hongaars… :P

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 5 december 2012
  • 17:15

Gotelun;363713
Oke! Ik zal het proberen.
De mobiel is wel gekocht bij een webshop die nu niet meer bestaat i.v.m. oplichting.

Inrecoverygaan snap ik niet helemaal.
Ik heb dit als eens gedaan met knoppen maar hij gaat aan/uit en meer niet?
En waar kan ik
'wipe cache partition' vinden?

Zie bovenstaand bericht. Volume knop omhoog, startknop en menuknop gelijktijdig indrukken. Wachten totdat je het ‘recovery scherm’ ziet verschijnen. Daar staan de mogelijkheden van vorig bericht.

Het maakt niet uit waar je toestel gekocht is. Het gaat om je koopbewijs waar ook je IMEI nummer op moet staan (wat ook op je toestel staat). Hiermee moet je naar een van de Samsung Service punten gaan en hem ter reparatie aanbieden.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Gotelun

Gotelun

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 18:07

Ik ga wel naar zo'n punt toe. Ik kan er zelf weinig mee. Want dat scherm sluit die af en weergeeft geen menu.
Alleen tekst.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.