Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 12 december 2012
  • 12:45

Hoi hoi,
Ik heb nu al een paar ROMs geprobeerd en sommige hebben een eigen opstartgeluid en sommige hebben totaal geen opstartgeluid.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een eigen opstartgeluidje te kunnen gebruiken.
Een sample van een mp3'tje of zo, of een ingesproken tekst.
Als dat al mogelijk zou zijn, hoe lang moet/mag zo'n geluidsbestandje dan zijn?

Bewerkt (24 april 2013 16:00)

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 12 december 2012
  • 13:33

Dan moet je een .wav maken genaamd: “PowerOn.wav” en dit kopieren naar de “system/etc” via root. De lengte speelt geen rol, het stopt wanneer de gsm klaar is (denk ik)

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 12 december 2012
  • 17:03

Hmmm, ik heb even wat onderzoek verricht naar aanleiding van de reactie GirlKillu omdat het niet werkte zoals hij voorstelde.
Ik heb even de F4K rom geflashed, want daarin zit een opstartgeluidje.
Dat geluidje heb ik gevonden in de map: system/media en is genaamd: boot_audio.mp3
Met dit gegeven in mijn achterhoofd heb ik zelf een boot_audio.mp3 gemaakt en deze op de juiste plek gezet.
Even getest of mijn opstartgeluid ipv het originele geluidje was gekomen en dat was dus inderdaad zo.
Mijn opstartgeluidje werkte dus.

Nu heb ik weer C-ROM_Mix_v9 terug geflashed en mijn opstartgeluidje op dezelfde plek terug gezet maar helaas pindakaas, er is geen opstartgeluidje te horen. Het opstarten van C-Rom_Mix was altijd al stil daarom wou ik dus ook eens kijken of er een opstartgeluidje in te prutsen is.
Ik hoopte stiekum dat een opstartgeluidje ROM onafhankelijk zou zijn maar blijkbaar dus niet.

Dus denk ik dat ik het maar moet vergeten want een rom flashen lukt me nog wel maar een rom aanpassen zodat het een opstartgeluidje heeft, gaat mij denk ik toch te ver. En misschien heeft de rom bouwer het opstartgeluidje er niet voor niets uitgelaten.

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 12 december 2012
  • 19:19

Zal wss ook verschillend zijn per versie: gb, ICS, jb. De standaard samsung manier zou altans volgens mijn beschrijving moeten zijn. Anders ff googlen :-)

Bewerkt (24 april 2013 16:01)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.