Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Suus28

Suus28

• Lid sinds 07 januari 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 12:17

Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en echt een LEEK op smartphone gebied. Daarom de volgende vraag:

Als ik in mijn galaxy S ( GT-1900) naar instellingen ga en dan naar “over het toestel” dan staat er bij “status” een heel ander telefoon nummer dan dat ik heb??? Best vreemd toch??
Weet iemand hier wat daar de reden van kan zijn?

Hoop op een antwoord….

grtz SuusSuus

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 januari 2013
  • 13:46

Nooit naar gekeken en was wel even benieuwd naar aanleiding van dit bericht. Bij mij staat er helemaal geen telefoonnummer vermeld, sterker nog, er staat dat de verbinding (erboven geloof ik) verbroken is, terwijl ik gewoon kan bellen (KPN). Inderdaad vreemd.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

inMind

inMind

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 104
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 13:49

Ik heb altijd bij status (ook toen ik de telefoon voor het eerst kreeg met een stock firmware) onder “Mijn telefoonnummer” “onbekend” zien staan. Ook bij het plaatsten van oude en nieuwe sim kaarten.

Samsung Galaxy S2
Cyanogenmod 10.2
CWM recovery
Stock CM kernel

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2013
  • 14:16

Had ik ook al vaker gezien. Heeft niet veel betekenis denk ik. Je kan dit nummer instellen als je naar de dialer gaat -> menu, instellingen -> aanvullende informatie -> mijn telefoonnummer
Het nummer dat je daar ingeeft komt dan onder status tevoorschijn. Provider zegt bij mij ook altijd niet verbonden. Zal wss iets specifieker werken in US ofzo

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 7 januari 2013
  • 14:21

Ik weet niet of je het toestel nieuw hebt gekocht over over hebt genomen, dan wel hebt gekregen. Als dat het geval is, staat het telefoonnummer van de vorige eigenaar er nog in. Dat moet je handmatig ingeven, zoals al eerder is aangegeven. Je kunt het dus ook veranderen.

Suus28

Suus28

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 14:52

Het is een nieuw toestel, nummer dat er staat is van een vriend?? Ligt wrs aan mij maar ik snap nog niet hoe ik het kan veranderen?

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 15:16

Makker;371850
Nooit naar gekeken en was wel even benieuwd naar aanleiding van dit bericht. Bij mij staat er helemaal geen telefoonnummer vermeld, sterker nog, er staat dat de verbinding (erboven geloof ik) verbroken is, terwijl ik gewoon kan bellen (KPN). Inderdaad vreemd.

Makker
Vermoedelijk ben je dan verbonden met wifi. Zodra je op wifi zit, staat er namelijk dat de verbinding verbroken is.
Zodra je weer op het mobiele netwerk zit, staat er wel gewoon dat je verbonden bent.

Suus28

Suus28

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 15:22

GirlKillu;371860
Had ik ook al vaker gezien. Heeft niet veel betekenis denk ik. Je kan dit nummer instellen als je naar de dialer gaat -> menu, instellingen -> aanvullende informatie -> mijn telefoonnummer
Het nummer dat je daar ingeeft komt dan onder status tevoorschijn. Provider zegt bij mij ook altijd niet verbonden. Zal wss iets specifieker werken in US ofzo

hier snap ik dus al niets van…

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2013
  • 15:45

Suus28;371900
hier snap ik dus al niets van…
Hmm, ff rustig lezen mss ?
Enige wat ik nog meer kan uitleggen is dat de “dialer” je “telefoon” is, daar waar je dus eerst op drukt om dan een nummer in te toetsen dat je gaat bellen (dialen genaamd). Dus als je op je “telefoon” drukt, en dan op je “menu” knop links onder, zie je een menutje met “instellingen”, hier krijg je weer allemaal opties, en eentje ervan is “aanvullende informatie”, daarin zal je dan “mijn telefoonnummer” vinden

Wel even meedelen dat ik op een custom rom zitvoor de standaard touchwiz interface moet ik even 2jaar terug graven.. Maar het zal ongeveer in dezelfde lijn liggen, open wat linkjes onder instellingen, fout kan het niet lopen.
Maar zoals eerder al aangehaald, dit is een totaal nutteloos iets en heeft nergens (nuttig) effect op. Lig er dus ook je hoofd niet over te breken

*update:
eventje gegoogled en hoppa:
“Goto Contacts > Settings > Own Numbers > Create a new entry called My Number > reboot phone” zou de standaard touchwiz

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.