Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nieuwsgier

nieuwsgier

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 21:36

Op mijn telefoon heb cyanogenmod 9.1.0.
De laatste dagen krijg ik steeds de melding dat er te weinig geheugen beschikbaar is.
Het opschonen van de cache biedt weinig soulaas.
Met astro file manager heb ik geprobeerd te achterhalen wat veel ruimte gebruikt. Daarbij doet zich het volgende voor:

Volgens astro staat op mijn sd-kaart een directory met de naam DCIM, en in de map worden inderdaad een groot aantal foto's getoond. Als ik de sd-kaart echter in mijn pc stop, staan in de directory DCIM helemaal geen bestanden.

Laatst heb ik een artikel gelezen waarin stond dat de meeste telefoons slecht omgaan met sd-kaartjes, dus ik vraag me nu af of de foto's in het intern geheugen staan of op de SD kaart.

Als ik de opslagruimte via “instellingen” raadpleeg dan staat er dat er dat er aan totale interne opslag 1,87 Gb beschikbaar is, waarvan 1,51 GB nog vrij is.

De SD kaart zou 3,69 GB groot zijn, waarvan nog 2,84 GB beschikbaar is.

Al met al, ik snap er niets van.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik aan de phone kan vertellen dat er nog voldoende ruimte is ?

Al vast mijn dank

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 9 januari 2013
  • 21:48

Volgens mij moet jij het verschil even ontdekken tussen de SD-kaart (het voor eigen gebruik beschikbare geheugen) en de externe SD-kaart (het SD-kaartje dat je zelf in het toestel hebt geplaatst).

nieuwsgier

nieuwsgier

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 22:09

@JohandeJong

N.a.v. je reactie heb ik daar even naar gekeken. Onder sd-kaart staat een external_sdkaart. Dus de laatste zal het door mij geplaatste kaartje dan wel zijn…. toch ? Volgens Astro staat daar helemaal niets op, vreemd want ik weet zeker dat er in ieder geval folders/directories op staan.

Hiermee is echter mijn vraag nog niet beantwoord (of ik snap de hint niet)
Dus als je me nog iets verder zou kunnen helpen ?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 9 januari 2013
  • 23:34

Die foto's zie je op je interne SD-kaart in de map DCIM dus zul je die niet op je PC terug vinden als je het externe kaartje daarin stopt want op dat kaartje staan ze niet. Verbind je telefoon met je PC en dan zul je ze wel kunnen vinden.
Wat betreft de melding “te weinig geheugen” moeten mensen die ook Cyanogenmod gebruiken je maar even helpen.
Misschien kun je het wel oplossen door in Applicatiebeheer de cache/buffer/gegevens van de PlayStore te wissen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.