Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

general

general

• Lid sinds 08 maart 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2013
  • 23:14

Een vreemd probleem met SlimbeanRom, regelmatig, dus niet altijd maar wel vaak, schijnt de interne geheugenkaart leeg te zijn. Ook na herhaaldelijk rebooten blijft de geheugenkaart leeg. Maar zodra ik de usbkabel aan de gsm en laptop hang, en dan de kaarten zichtbaar worden op de pc, dan verwijder ik de usbkabel weer dan gaat de gsm de interne en externe geheugenkaarten controleren en dan is de interne en externe geheugenkaart wel weer zichtbaar. Het lijkt erop dat de ene keer de geheugenkaarten wel gechecked worden na het opstarten en de andere keer niet. Ik heb de interne geheugenkaart al eens opnieuw geformatteerd maar zonder resultaat. Heeft iemand een idee? De geinstalleerde rom is: Slim ROM 4.2.1 RC1 official

Bewerkt (21 mei 2013 13:36)

eejeewee

eejeewee

• Lid sinds 03 februari 2011
  • Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2013
  • 22:48

[QUOTE=general;378202]Een vreemd probleem met SlimbeanRom, regelmatig, dus niet altijd maar wel vaak, schijnt de interne geheugenkaart leeg te zijn. Ook na herhaaldelijk rebooten blijft de geheugenkaart leeg. Maar zodra ik de usbkabel aan de gsm en laptop hang, en dan de kaarten zichtbaar worden op de pc, dan verwijder ik de usbkabel weer dan gaat de gsm de interne en externe geheugenkaarten controleren en dan is de interne en externe geheugenkaart wel weer zichtbaar. Het lijkt erop dat de ene keer de geheugenkaarten wel gechecked worden na het opstarten en de andere keer niet. Ik heb de interne geheugenkaart al eens opnieuw geformatteerd maar zonder resultaat. Heeft iemand een idee? De geinstalleerde rom is: Slim ROM 4.2.1 RC1 official[/QUOTE] Betere rom is er niet :-) Voor de installatie wel een full wipe en format system gedaan? Zo niet, dan zou ik eerst dat proberen. En anders even in de XDA-draad vragen.

Bewerkt (21 mei 2013 13:37)
general

general

• Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2013
  • 10:51

Uiteraard heb ik een full wipe en format system gedaan. Het vreemde is dus dat het niet altijd voorkomt maar wel regelmatig. Ik kan er ook geen patroon in ontdekken wanneer het wel of niet voorkomt. Als de interne geheugenkaart wel zichtbaar is, dan maak ik snel een nandroid backup maar zodra ik dan weer de gsm opstart, dan is de kans groot dat de interne geheugenkaart wederom niet zichtbaar is. Zet ik dan de laatste nandroid backup terug, dus de backup gemaakt van de situatie dat de interne geheugenkaart wel zichtbaar was, dan is de interne geheugenkaart weer niet zichtbaar. Dan doe ik de truc met de usbkabel en dan werkt het weer. Ik heb een vaag vermoeden dat er een bepaalde app roet in het eten gooit, maar welke?

eejeewee

eejeewee

• Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2013
  • 13:36

[QUOTE=general;378574]Uiteraard heb ik een full wipe en format system gedaan. Het vreemde is dus dat het niet altijd voorkomt maar wel regelmatig. Ik kan er ook geen patroon in ontdekken wanneer het wel of niet voorkomt. Als de interne geheugenkaart wel zichtbaar is, dan maak ik snel een nandroid backup maar zodra ik dan weer de gsm opstart, dan is de kans groot dat de interne geheugenkaart wederom niet zichtbaar is. Zet ik dan de laatste nandroid backup terug, dus de backup gemaakt van de situatie dat de interne geheugenkaart wel zichtbaar was, dan is de interne geheugenkaart weer niet zichtbaar. Dan doe ik de truc met de usbkabel en dan werkt het weer. Ik heb een vaag vermoeden dat er een bepaalde app roet in het eten gooit, maar welke?[/QUOTE] Ik heb echt geen idee. Ik denk echter wel dat hernieuwd installeren het oplost. De nandroid backup bevat kennelijk het probleem al. Je zou eerst eens kunnen proberen of het opnieuw flashen van de Semaphore kernel soelaas biedt.

general

general

• Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2013
  • 18:24

Waarschijnlijk heb ik de rotte app(el) gevonden! Door te beginnen met een schone lei, heb ik na elke installatie van een app gechecked of het invloed had op die geheugenkaart. Zo kwam ik er achter dat waarschijnlijk de nieuwste Next Launcher van Go de boosdoener is. Ik ben nog aan het checken of dit echt zo is en ik zal mijn bevindingen hier wel weer plaatsen. Update: Te vroeg gejuigd... Na 3x opnieuw opstarten is het probleem weer terug, zelfs zonder de bovengenoemde launcher. Ben nu eerst terug naar stock gegaan, daarna een full wipe en dan de laatste SlimBean ROM er weer op gezet en het probleem is weer terug. Ik word er hopeloos van.

eejeewee

eejeewee

• Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2013
  • 13:17

[QUOTE=general;378696]Waarschijnlijk heb ik de rotte app(el) gevonden! Door te beginnen met een schone lei, heb ik na elke installatie van een app gechecked of het invloed had op die geheugenkaart. Zo kwam ik er achter dat waarschijnlijk de nieuwste Next Launcher van Go de boosdoener is. Ik ben nog aan het checken of dit echt zo is en ik zal mijn bevindingen hier wel weer plaatsen. Update: Te vroeg gejuigd... Na 3x opnieuw opstarten is het probleem weer terug, zelfs zonder de bovengenoemde launcher. Ben nu eerst terug naar stock gegaan, daarna een full wipe en dan de laatste SlimBean ROM er weer op gezet en het probleem is weer terug. Ik word er hopeloos van.[/QUOTE] Ben je wel via cm9 of cm10 gekomen? Dus stock - cm9 of 10 - Slim Bean. Het staat nu niet meer zo duidelijk meer op de website zie ik, maar tot dusverre was die tussenstap altijd wel nodig. Tijdens die tussenstap kan je meteen checken of je sd-kaart zichtbaar blijft.

Bewerkt (21 mei 2013 13:38)
general

general

• Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2013
  • 19:58

Ik ben eerst naar stock gegaan, 2.3.6, daarna naar cm10 en dan naar slimbean. Bij elke stap had ik gewoon toegang tot de interne sd kaart. Tijdens deze stappen ook steeds een full wipe gedaan. Ik vermoed dat er ergens iets mis gaat bij een of meerdere apps die terug geïnstalleerd worden. De SG-1 is gelukkig niet mijn dagelijkse foon, dus ik kan er maar mee aan klooien wat ik wil. Alleen wil ik gewoon dat het allemaal goed werkt. Ik zal eens kijken of cm10 ook hetzelfde probleem geeft. Dus ik ga even een paar dagen met cm10 aan de slag. Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan denk ik toch dat de interne sd kaart aan het begeven is.

eejeewee

eejeewee

• Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2013
  • 22:24

[QUOTE=general;379215]Ik ben eerst naar stock gegaan, 2.3.6, daarna naar cm10 en dan naar slimbean. Bij elke stap had ik gewoon toegang tot de interne sd kaart. Tijdens deze stappen ook steeds een full wipe gedaan. Ik vermoed dat er ergens iets mis gaat bij een of meerdere apps die terug geïnstalleerd worden. De SG-1 is gelukkig niet mijn dagelijkse foon, dus ik kan er maar mee aan klooien wat ik wil. Alleen wil ik gewoon dat het allemaal goed werkt. Ik zal eens kijken of cm10 ook hetzelfde probleem geeft. Dus ik ga even een paar dagen met cm10 aan de slag. Mocht het probleem zich blijven voordoen, dan denk ik toch dat de interne sd kaart aan het begeven is.[/QUOTE] Succes! Trouwens: rc2 is vandaag aangekondigd, dus die zal er over een paar dagen wel zijn. Die zou je dan ook nog kunnen proberen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.