Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

RemcoRevolver

RemcoRevolver

  • Lid sinds 26 april 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #1
  • 26 april 2013
  • 13:30

Ik ben ongeveer 2 jaar in het bezit van dit toestel. Paar maanden geleden is mijn contract afgelopen bij tele2. Dus kan niet meer bellen of internetten (logisch). Maar nu wil ik er voor mijn ouders een andere pre paid kaart inzetten zodat ze met dat toestel kunnen bellen. Alleen als ik dat doe pakt hij de sim kaart niet en kom ik wel op de homepage maar hij vind geen sim kaart en kan dus niet bellen. Ik heb dit met 2 verschillende sim kaarten geprobeerd.

Weet iemand wat er hier mis mee is. Of is het toestel gesimlocked?

Bewerkt (26 april 2013 13:30)
barremans

barremans

  • Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • #2
  • 26 april 2013
  • 13:51

Volgens mij hij is hij zeker ge-simlocked en daardoor kan je geen andere sim gebruiken.

Bewerkt (26 april 2013 13:51)



Grtz Barre

RemcoRevolver

RemcoRevolver

  • Lid sinds 26 april 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #3
  • 26 april 2013
  • 15:24

barremans;402381
Volgens mij hij is hij zeker ge-simlocked en daardoor kan je geen andere sim gebruiken.

Is er toevallig nog een manier om dit te checken via de mobiel zelf?

En anders moet ik hem dus simlock vrij maken enig idee hoe dat gaat?

Bewerkt (26 april 2013 15:24)
Carlos0_0

Carlos0_0

  • Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • #4
  • 26 april 2013
  • 15:30

Hij is gesimlocked haast wel duidelijk en simlock eraf halen is heel simpel, je provider is je verplicht om naar 1 jaar de code en instructie te geven hoe je hem simlock vrij kan maken dit zijn gewoon paar simpele stappen.

Je kan het ook in de winkel doen maar zover ik weet heeft tele2 geen winkels, dus even bellen naar tele2 dus.

Bewerkt (26 april 2013 15:30)
RemcoRevolver

RemcoRevolver

  • Lid sinds 26 april 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #5
  • 26 april 2013
  • 16:22

Op de website staat dat tele2 na 1 jaar het toestel automatisch simlockvrij wordt gemaakt. Dit is dus niet het geval, ik heb het toestel als meer dan 2 jaar in bezit.

Bewerkt (26 april 2013 16:22)
Carlos0_0

Carlos0_0

  • Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • #6
  • 26 april 2013
  • 16:39

RemcoRevolver;402413
Op de website staat dat tele2 na 1 jaar het toestel automatisch simlockvrij wordt gemaakt. Dit is dus niet het geval, ik heb het toestel als meer dan 2 jaar in bezit.

Ik zou het knap vinden als dit automatisch gaat aangezien er een code ingevuld moet worden op je toestel, ik zou gewoon even bellen naar ze.

Je kan hier ook live chatten met ze

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel.html

Bewerkt (26 april 2013 16:39)
RemcoRevolver

RemcoRevolver

  • Lid sinds 26 april 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #7
  • 26 april 2013
  • 17:03

Ok contact opgenomen met de klantenservice, ze konden er niks mee en hebben mij doorgestuurd naar het bedrijf(gsmsale) waar ik het toestel gekocht hebt. Helaas zijn die net dicht dus gelijk een mailtje gestuurd

Bewerkt (26 april 2013 17:03)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.