Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ibo

Ibo

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 13:38

goedemiddag,

ik heb problemen met verzenden van mail van mijn regulier e-mail adres (@home).
Het ontvangen van de @ home mail op de Galaxy gaat prima maar met het versturen krijg ik de melding “verbindingsfout”.
Ik heb de account al verwijderd en opnieuw erop gezet maar de melding blijft.
Suggesties?
Thanks

Bewerkt (22 april 2013 12:34)
Emax

Emax

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 14:42

Waarschijnlijk mag jij de servers van @HOME niet gebruiken vanaf je telefoon. Als @home daar verder geen mogelijkheden voor heeft kun ja als alternatief voor het verzenden van email de servers van je telecom-provider te gebruiken, of die van Gmail. Dat maakt voor het versturen van email verder niet uit, je kan gewoon je @home adres blijven gebruiken.

Ibo

Ibo

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 15:50

Hoi Emax,
Ben een leek, waar vindt ik de gegevens van mijn gmail
SMTP server
Poort
beveiligingstype

galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 15:56

Ik heb af en toe ook een verbindingsprobleem met mailen (@planet.nl (=kpn)). Meestal gaat het prima, maar krijg toch ook vaak de melding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Had daar op m'n Omnia nooit problemen mee. Of is KPN aan het rommelen momenteel? Kan daar op hun site geen mededelingen over vinden, maar dat zegt lang niet alles.

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 16:05

Een stabiele verbinding om email te zenden heb ik altijd al een crime gevonden.
Eigenlijk moet je continue met 2 providers werken en je kan er maar 1 opgeven in de instellingen.
Hoezo 2 providers ?
Nou, als ik met m'n mobiel op m'n Wifi zit dan moet ik de provider van m'n thuisinternet gebruiken.
Zit ik niet via Wifi maar gewoon via G3 dan moet ik weer de provider van m'n mobiel hebben om te kunnen versturen.

Ontvangen gaat altijd wel goed omdat het de providers niet uitmaakt vanaf welk internetadres je de mail ophaalt. Maar omdat de meeste providers geen ‘relay’ toestaan kun je dus niet vanuit elk account email versturen zonder eerst de juiste gegevens van die provider in te stellen.

Maargoed…thank god we have Gmail
En als je je ‘gewone’ mail doorstuurt naar je Gmail account kun je dus vanuit daar alles ontvangen én verzenden.

Samsung Galaxy S8+

Succath

Succath

• Lid sinds 02 augustus 2010
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 16:10

om idd die problemen te voorkome gebruik ik eigenlijk alleen nog maar m`n gmail account. scheelt een hoop gedoe met provider mail etc etc.

Ibo

Ibo

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2010
  • 16:51

Dank,

ga m'n G-mail maar inzetten :-D

Timoush

Timoush

• Lid sinds 05 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 september 2010
  • 14:46

Hallo, ik heb een vraag over een email-account die ik geinstalleerd heb op mijn samsung galaxy s. Het is een e-mailccount van een persoonlijke website (.name) en ik kom de volgende probleem tegen (die een kennis van me niet heeft met dezelfde toestel en een soortgelijke e-mailaccount). Ik merk op dat ik op mijn e-mailaccount alleen handelingen kan zien die ik via de samsung galaxy s heb uitgevoerd. Een bericht bijvoorbeeld die ik via samsung heb verstuurd, zie ik wel maar een bericht die via een computer is verstuurd, kan ik niet terugvinden via mijn samsung (ook niet via zoekmachine). Zo kan ik ook mijn berichten die ik gesorteerd heb in folders via mijn computer (via samsung lukt het ook niet), niet teruglezen via Samsung. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Die kennis weet ook niet waar het aan kan liggen. Alvast bedankt

Bewerkt (22 april 2013 12:37)
Mover

Mover

• Lid sinds 11 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 september 2010
  • 16:48

AVS;34747
Maargoed…thank god we have Gmail/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
En als je je ‘gewone’ mail doorstuurt naar je Gmail account kun je dus vanuit daar alles ontvangen én verzenden.

Dit lijkt mij ook het handigst, maar hoe stel je zoiets in?:confused:

Bewerkt (22 april 2013 12:39)
Emax

Emax

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 12 september 2010
  • 11:45

AVS;34747
Ontvangen gaat altijd wel goed omdat het de providers niet uitmaakt vanaf welk internetadres je de mail ophaalt. Maar omdat de meeste providers geen ‘relay’ toestaan kun je dus niet vanuit elk account email versturen zonder eerst de juiste gegevens van die provider in te stellen.

Maargoed…thank god we have Gmail/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

De SMTP servers die je gebruikt om mail te versturen kijken niet naar wat jij als afzender-adres gebruikt. Je kan dus bijvoorbeeld via de server van Ziggo mail versturen met als afzenderadres een adres van Xs4All of wat dan ook. Dit is ook de reden dat smtp-servers meestal niet benader zijn buiten het eigen netwerk, omdat dit spammen in de hand werkt. Het is daarom niet nodig om voor het ontvangen en versturen dezelfde provider te gebruiken. Je kan mail ontvangen via Ziggo, en de antwoorden versturen via Gmail. Die komen dan gewoon met jouw ziggo-adres aan bij de ontvanger.

Overigens is Gmail nou net weer een uitzondering, daar moet je in de site van Gmail zelf aangeven welke andere afzender-adressen je wil gebruiken. Doe je dat niet, word je afzender-adres overschreven met je Gmail-adres.

Bewerkt (22 april 2013 12:39)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.