Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2010
  • 20:50

Maar als je weather widget gps gebruikt, dan moet je toch ook het gps teken in beeld krijgen ?

Bewerkt (22 april 2013 12:36)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2010
  • 20:54

pasmel;36807
Maar als je weather widget gps gebruikt, dan moet je toch ook het gps teken in beeld krijgen ?
Zodra gps daadwerkelijk gebruikt wordt, zie je inderdaad het gps icoon in de notification bar. In ieder geval hier op mijn Desire.

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 10:23

Volgens mij haal je de meeste winst voor een zuinig energiegebruik wanneer je het toestel niet gebruikt. Welke services (WIFI/GPS/etc) wil je eigenlijk gebruiken als je toestel idle is? Een programma als JuiceDefender stopt al deze services, zelfs die als het bijvoorbeeld zoeken naar een 3G netwerk terwijl 2G volstaat om een oproep binnen te krijgen, wat ook stroomt vraagt. Met de standaard instellingen van dit appje krijg je nog wel gewoon je gmail/textberichten/telefoontjes binnen en zodra je je telefoon weer aanzet schakelt het alle services weer aan en hierdoor is bij mij de batterijduur verdubbeld!

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 11:46

Op het moment ben ik aan het testen met de optie “mobiele gegevens altijd aan” uitgezet. Dit zorgt ervoor dat er niet een continue dataverbinding is. Apps die afhankelijk zijn van de “push” techniek kunnen hier een probleem mee hebben (denk hierbij aan Gmail, Google Talk, IM progs etc etc), deze apps zullen hun data ophalen op het moment dat een andere app een verbinding legt.
Met deze optie aan, verloor ik in stand-by stand ongeveer 1% accu per 20 minuten. Nu met deze setting uit zit ik aan de 35 minuten per 1%.
Op een dag waarbij mijn toestel dus 12 uur aanstaat verbruik is dus ongeveer de helft minder dan 12x3%. Een totaal winst van grofweg 20% dus. Dit is puur theoretisch. Zal het over enkele dagen moeten testen om iets concreets te kunnen roepen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.