Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 5 september 2010
  • 19:17

(Dit onderwerp is een vervolg op deze thread).

Hoi Consono,

Ik ben de laatste dagen met iets soortgelijks bezig geweest. Wat ik heb gedaan is het volgende: ik heb een Freecom Gateway als NAS en haal daarmee tevens mijn torrent films binnen met Transmission. Op de NAS is (al) een media server aanwezig (Twonkey) die ik alleen maar heb hoeven aanzetten. Op de SGS stel ik dan het appje AllShare in en leg contact met de NAS. Nu zie ik de mediaboom van de NAS en kan ik een film selecteren en afspelen. Dit gebeurt dan in de standaard Android 2.1 player. (Is dit aan te passen naar andere default player?) Als je geen mediaserver op je NAS hebt draaien zou je kunnen proberen de server van VLC te installeren/starten.

Wat ik nu nog aan het uitzoeken ben is welk formaat aan films op deze manier af te spelenis. (Tot nu toe AVI/AC3). En omdat ik veel torrent films bekijk ben ik me nu aan het oefenen in het rippen van een VIDEO_TS naar een AVI met hardcoded ondertitels etc.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het beeld van deze streaming video's erg goed is. Bijna net zo goed als direct een film van je SD kaart kijken. Het display is gewoon erg goed.

Nu kan ik voortaan , als mijn vriendin weer eens een Engels kostuum drama wil kijken op tv, overal in huis naar mijn eigen films kijken (SF)/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (22 april 2013 12:37)
consono

consono

• Lid sinds 26 juni 2010
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 5 september 2010
  • 20:48

Met AllShare gaat het al fout; die ziet m'n NAS niet… ;-(

Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 5 september 2010
  • 21:24

Dan denk ik toch dat het aan je NAS settings ligt. Ik heb alleen maar de wifi verbinding hoeven instellen, en AllShare vroeg vervolgens nergens om. Geen poort, geen wachtwoord. Check je Wlan settings nog eens.

consono

consono

• Lid sinds 26 juni 2010
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 5 september 2010
  • 21:58

Ik moest inderdaad op de Synology even de Mediaserver aanzetten.
Dan zie ik ‘m wel….

Heb even wat foto’s en MP3's in de juiste directories gezet, maar kan nou niet echt zeggen dat e.e.a. zo prettig werkt.
Je moet MP3's stuk voor stuk aanvinken om af te spelen. Bestaat er geen mogelijkheid om gewoon alles af te spelen?

Bloesum

Bloesum

• Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 6 september 2010
  • 09:43

consono;38892
Bestaat er geen mogelijkheid om gewoon alles af te spelen?

Dat is juist waar ik nu naar op zoek ben: om AllShare een andere videoplayer zoals RockPlayer te laten opstarten. Rockplayer heeft namelijk het voordeel dat 'ie losse subtitels als .srt aan kan. Maar misschien is dat wel alleen lokaal op de SGS en niet met streaming.

Ik kan trouwens mijn mediaserver (Twonkey) zo instellen dat hij alleen maar een bepaalde map (-penstructuur) laat zien aan de client. Misschien heeft jou Synology nog wat meet settings voor select all.

Bewerkt (22 april 2013 12:38)
weepeetje

weepeetje

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 156
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2011
  • 22:10

Hallo,

Ik heb ook problemen met Allshare. Mijn sgs ziet wel mijn laptop maarals ik ga kijken naar bestanden dan blijft hij maar zoeken. Mijn Nas ziet hij wel en ook de bestanden. Mijn Nas ziet wel mijn laptop met de bestanden van mijn laptop. En ga ik in mediaplayer op mijn laptop dan zie ik wel mjjn SGS en kan ook bijv muziek afspelen

Bewerkt (22 januari 2011 22:10)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2011
  • 22:14

Via wifi kan je ook es file manager gebruiken, zit stanmdaard videospeler ingebouwd. Niet de beste, maar ik kan er wel mee naar videos van mn laptop kijken

Voor all share gebruik ik PS3 media server, en datr werkte volgens mij normaal (al tijd niet meer geprobeerd)

Bewerkt (22 januari 2011 22:14)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.