Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

meoos

meoos

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 09:13

Ik kan op mijn SGS niet vinden hoe ik alle verbinding met internet in 1 keer uit kan zetten, dus zonder alle apps afzonderlijk in te stellen om niet te syncen. Ik zie wel de vliegtuigmodus maar dan is al het mobile verkeer uit. Ik wil wel kunnen bellen en sms-en maar geen hoge internetkosten (in het buitenland) omdat er van alles nog op de achtergrond wordt geladen en gesyncd. Iemand een idee?

Bewerkt (2 oktober 2010 09:13)
Dirque

Dirque

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 09:58

meoos;44039
Ik kan op mijn SGS niet vinden hoe ik alle verbinding met internet in 1 keer uit kan zetten, dus zonder alle apps afzonderlijk in te stellen om niet te syncen. Ik zie wel de vliegtuigmodus maar dan is al het mobile verkeer uit. Ik wil wel kunnen bellen en sms-en maar geen hoge internetkosten (in het buitenland) omdat er van alles nog op de achtergrond wordt geladen en gesyncd. Iemand een idee?

Toepassingen
Instellingen
Draadloos en netwerk
Mobiele netwerken
Roaming uitvinken

that's all. Je kan dan nog wel gewoon bellen en smsen, maar je dataverbinding is gekilled. Is niet met 1 knop, maar daar kan je eventueel applicaties voor installeren als Quick Settings, APNdroid etc.

Bewerkt (2 oktober 2010 09:58)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 12:41

Shoot me! Daar zeg je me wat, ik ben nog laatst naar belgië en duitsland geweest dus mijn internet stond aan!!:p

Bewerkt (2 oktober 2010 12:41)
Ibo

Ibo

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 13:43

hoi, ik ben net terug uit het buitenland en had de App “APANDROID” erop gezet. Hiermee zet je de internetconnectie uit. SMS is geen probleem en natuurlijk kun je Wifi (hotel / cafe /etc) gewoon gebruiken voor internetten en je mail ophalen en verzenden.
gr. Ibo

Bewerkt (2 oktober 2010 13:43)
madebra

madebra

• Lid sinds 15 september 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 14:22

meoos;44039
Ik gebruik de widget “Control Bar”./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Deze tool geeft overzicht en controle over WiFi, Ringer,APN,Bluetooth, GPS,Sync, airplane mode and brightness control in 1 widget.

Ik zet enkel APN (mobile internet) op indien ik het echt nodig heb. ( ik heb voorlopig nog geen “goedkoop” mobile internet).

Bewerkt (2 oktober 2010 14:22)
madmully

madmully

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 15:50

Roaming heb je in nederland ook niet nodig.
Bij mij staat roaming altijd uit en heb geen extra kosten opgelopen in belgie en duitsland.
Wifi kan inderdaad wel gewoon bij hotels en hotspots in het buitenland.
Dus roaming uitlaten en gewoon lekker zo laten.

Bewerkt (2 oktober 2010 15:50)
Emax

Emax

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 16:07

Zabivelli;44093
Shoot me! Daar zeg je me wat, ik ben nog laatst naar belgië en duitsland geweest dus mijn internet stond aan!!:p

Ik ben net terug van een vakantie in het buitenland, ik heb een abo bij Vodafone waar je voor 10 euro een databundel van 25Mb voor het buitenland kan bestellen en heb daar gebruik van gemaakt. Heb heel scherp het dataverbruik in de gaten gehouden, maar dat ging eigenlijk wel heel goed, ik zag geen data verbruik op de momenten dat ik het niet daadwerkelijk zelf gebruikte en dingen als mail en teletekst blijken echt heel weinig data te verbruiken. Voor 1 Mb kun je heel wat keren je mail checken. Alleen wanneer je dingen als google maps gaat gebruiken kan het ineens hard gaan met het verbruik. Moet er wel bij zeggen dat ik ook geen enkele data-verbruikende widgets of continu draaiende apps heb.

Bewerkt (2 oktober 2010 16:07)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 16:40

Emax;44125
Ik ben net terug van een vakantie in het buitenland, ik heb een abo bij Vodafone waar je voor 10 euro een databundel van 25Mb voor het buitenland kan bestellen en heb daar gebruik van gemaakt. Heb heel scherp het dataverbruik in de gaten gehouden, maar dat ging eigenlijk wel heel goed, ik zag geen data verbruik op de momenten dat ik het niet daadwerkelijk zelf gebruikte en dingen als mail en teletekst blijken echt heel weinig data te verbruiken. Voor 1 Mb kun je heel wat keren je mail checken. Alleen wanneer je dingen als google maps gaat gebruiken kan het ineens hard gaan met het verbruik. Moet er wel bij zeggen dat ik ook geen enkele data-verbruikende widgets of continu draaiende apps heb.

Ik heb gewoon roaming uitgezet dan maakt ie buiten nederland geen verbinding met internet/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (2 oktober 2010 16:40)
meoos

meoos

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 21:21

Ok, duidelijk verhaal, roaming uit en klaar. Dank.

Bewerkt (2 oktober 2010 21:21)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 2 oktober 2010
  • 21:36

meoos;44177
Ok, duidelijk verhaal, roaming uit en klaar. Dank.
En APNDroid gebruiken . Dubbele zekerheid.

Bewerkt (2 oktober 2010 21:36)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.