Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
De sgs op android 2.1 heeft nog geen manier om apps standaard op de sdkaart op te slaan.
Vanaf 2.2 ondersteund android dit wel.
Je kunt met tooltjes gaan werken zoals apps2sd enzo zodat je wel met je huidige versie naar sd kunt installeren, maar als je het mij vraagt zou je beter even kunnen wachten op de 2.2 versie dan heb je het er al standaard in zitten en hoef je niet met tooltjes te rommelen.
Samsung Galaxy S8+
Aha dus als ik iets op de SD kaart wil zetten dan moet dit via Kies? Slaat de sgs gemaakte foto's of muziekbestanden dan ook niet standaard op de SD kaart op?
Jawel…we hebben het hier alleen over apps installeren op de sdcard….dat gaat nog niet vanuit 2.1 Ook niet via Kies.
Foto's en muziek en alles kun je rustig op je sdcard zetten, geen probleem
Samsung Galaxy S8+
Als ik foto's maak worden die dan wel automatisch op de sd kaart gezet?
Als je het nooit gewijzigt hebt dan is de kans groot dat de instelling staat dat het op je inerne geheugen gezet moet worden. Bij mij stond dat nl standaard op intern, maar je kan er gewoon “opslaan op geheugenkaart” van maken en dan gaan ze naar je sd toe.
Veranderen doe je in de camera-app zelf. daar links even aan dat pijltje trekken om bij je instellingen te komen.
Samsung Galaxy S8+
Madhill;45277
Als ik foto's maak worden die dan wel automatisch op de sd kaart gezet?
AW Forum Queen voor het leven
Wat je kan doen is je toestel rooten en er apps2sd opzetten. Daarmee kan je de apps naar je sd kaart zetten. De site naar uitstek hiervoor is Samdroid board
Ik wacht nog even op de update naar froyo, thnx
Ik heb vandaag een SD kaartje van 8 Gig in de sgs gedaan. Nu heb ik daarna apps gedownload maar deze worden op het interne geheugen opgeslapen. Hoe kan ik instellen dat alles op de SD kaart wordt geïnstalleerd?
Alvast bedankt!