Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

robkuh84

robkuh84

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 09:44

Hallo, ik heb sinds kort een Galaxy S en zit nog met enkele , misschien wel simpele vraagjes.
- Ik zie wel eens dat je het scherm met applicaties ook verticaal kan scrollen ipv horizontaal. is hier een speciale applicatie voor nodig of gaat dit door bepaalde instellingen?
- ik heb al heel wat applicaties op de telefoon gezet en wil van enkele ondertussen weer vanaf. nu weet ik dat je door ze te bewerken kunt verwijderen (op rood circeltje met witte streep drukken), maar is de applicatie dan ook helemaal verwijderd?
- wat voegt Buienradar en the weather channel toe als ik buienalarm en rainy days erop heb staan?
- wat is de beste applicatie om je dataverbruik te meten? heb nu netcounter, maar weet niet of er nog betere zijn.
- Klopt het dat je Advanced task killer niet nodig hebt als dat groene balkje nog op je scherm staat waar je applicaties mee kunt stoppen?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op bovenstaande vragen,

Alvast bedankt

Gr. Rob

Bewerkt (13 oktober 2010 09:44)
Monique1

Monique1

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 16:44

punt 1 je kan ze ook verticaal scrollen door naar dat menu te gaan, dan op de menu toets klikken en dan lijstweergave..
punt 2 dan is die helemaal weg ja, en je kan het ook doen via de task manager
punt 3 geen idee..
punt 4 ook geen idee
punt 5 dat klopt..

hopelijk helpt het je een beetje?

Bewerkt (18 oktober 2010 16:44)
phondr

phondr

• Lid sinds 15 oktober 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 16:55

- ik heb al heel wat applicaties op de telefoon gezet en wil van enkele ondertussen weer vanaf. nu weet ik dat je door ze te bewerken kunt verwijderen (op rood circeltje met witte streep drukken), maar is de applicatie dan ook helemaal verwijderd?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, je kan het in ieder geval nakijken door de app market op te gaan en te kijken bij downloads, daar staan al je geinstalleerde apps. Je kan ook via settings->applicaties->beheer (of iets dergelijks, mijne staat op engels)

- wat is de beste applicatie om je dataverbruik te meten? heb nu netcounter, maar weet niet of er nog betere zijn.

Ik gebruik zelf 3G Watchdog. Weet niet of dat de beste is maar hij schijnt wel goed te zijn. Dus zie het als een tip en niet als advies (:confused::p)

- Klopt het dat je Advanced task killer niet nodig hebt als dat groene balkje nog op je scherm staat waar je applicaties mee kunt stoppen?

Ik heb vaak genoeg gemerkt dat dat beheerding maar 2 applicaties aangeeft, terwijl ATK er een stuk of 8 kan vinden. Daarom zou ik toch maar atk blijven gebruiken

Bewerkt (18 oktober 2010 16:55)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 17:02

1 - in de standaard samsung launcher is dat via de lijstweergave de enigste mogenlijkheid.
Ikoontjes vertikaal scrollen zit nog niet in de launcher van samsung, daar zou je een andere voor moeten installeren.
2 - Ik kan het rode circeltje met witte streep niet helemaal thuisbrengen, maar ik heb het vermoedden dat de app alleen maar gestopt wordt en niet echt van je toestel verwijderd wordt. Je kunt via de market geinstalleerde apps weer verwijderen of je kunt naar mene / instellingen / toepassingen / toepassingen beheren
3 - Niks. Als je Buienalarm en rainy days erop hebt staan dan is dat eigenlijk wel voldoende en voegt buienradar niet zo bar veel toe. Binnenkort kun je denk ik rainy days ook wel verwijderen (of zeg ik nou teveel Franklin)
4 - Ik gebruik zelf ook netcounter en naar mijn mening geeft die een goed beeld van wat je dataverbruik is. Misschien dat er betere zijn (wat is beter ?) maar voor een gratis app doet netcounter het prima vindt ik.
5 - gevaarlijke discussieSommigen zweren bij een taskkiller en sommigen zijn er tegen. In principe zou je geen taskkiller nodig hebben. Samsung heeft zelf al een manager erop staan en je hebt altijd nog Android die zelf ook z'n taken killed als het nodig is. In android 2.2 zit er nog eens een extra optie bij om taken te stoppen…nog even en we hebben meer taskkillers dan dat we apps op onze toestellen hebben staan

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Rob.

Bewerkt (18 oktober 2010 17:02)

Samsung Galaxy S8+

mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 17:02

voordeel van ATK is verder dat je deze zo kan configuren dat er elke bepaalde tijd word gekeken naar welke apps gekilled kunnen worden en deze worden automatisch gekilled

Bewerkt (18 oktober 2010 17:02)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 17:07

Je wilt niet weten hoe een hekel ik heb aan apps die automatisch andere apps killen

Bewerkt (18 oktober 2010 17:07)

Samsung Galaxy S8+

mvenneker

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 17:10

ook dat kan je finetunen

Bewerkt (18 oktober 2010 17:10)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 18 oktober 2010
  • 17:19

AVS;48562
2 - Ik kan het rode circeltje met witte streep niet helemaal thuisbrengen, maar ik heb het vermoedden dat de app alleen maar gestopt wordt en niet echt van je toestel verwijderd wordt. Je kunt via de market geinstalleerde apps weer verwijderen of je kunt naar mene / instellingen / toepassingen / toepassingen beheren
.

415
Ik denk dat hij deze bedoeld!!

Bewerkt (18 oktober 2010 17:19)

AW Forum Queen voor het leven

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.