Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Snowballs

Snowballs

• Lid sinds 02 september 2010
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2010
  • 22:19

Net klaar met de install van froyo (2.2).

Mijn Quadrant score = 993

Dit is hoger dan de originele SGS, maar niet de 2302 die ik al haalde met One Click Lag Fix.
Tips over installeren van OCLF zijn welkom om wederom ook weer te unrooten.

Greetz!

Bewerkt (15 oktober 2010 22:19)
jbakers

jbakers

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2010
  • 01:56

Kan iemand mij vertellen waarom er zo enorm veel ge-geild word op die quadrant score?
Dat die OCLF hielp aan een betere score met quadrant is een feit, maar de snelheden met de jm2 of hoger waren niet of nauwelijks merkbaar.
Mijn score op quadrant nu met jpm fluctueren tussen 850~1000, en er is qua snelheid/apps etc totaal geen verschil merkbaar als de jm2 met de lagfix.

IMO zijn mensen veel te veel gefixeerd op die Quadrant tool score, die in principe helemaal niks zegt.

Vroeger had je op een gegeven moment ook videocard-manufacturers die hun firmware zo wisten te beinvloeden om met bv. Aquamark enorm goede scores te behalen (waar mensen naar zochten) terwijl de kaarten echt crappy waren.

Zeg niet dat dat hier het geval is, maar de snelheid op de froyo 2.2 SGS's zijn niet merkbaar langzamer als de “lagfixed” jm2's….

Wat ik dus wil zeggen: waarom moeite doen om een hogere score te behalen, terwijl het absoluut niet merkbaar is?

ps: dit is geen aanval op de OP. Het is gewoon iets wat mij opvalt op vele fora, en ook iets waar ik me tot voor kort ook schuldig aan maakte (proberen een zo hoog mogelijke quadrant score te halen)

Bewerkt (16 oktober 2010 01:56)
Snowballs

Snowballs

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2010
  • 02:31

Ik ben het met je eens. Ik heb vandaag al eerder gezegd of de quadrant benchmark wel representatief is. In mijn beste technische benadering is dat er iets als een ram-disk aangemaakt wordt. Dat gaat altijd ten koste van andere waardes. Het is wel waar dat het op 2.1 een enorme verbetering was. En ik haalde met 2.1 een score van 2300. Maar de 993 is gewoonweg veel sneller.

Bewerkt (16 oktober 2010 02:31)
Snowballs

Snowballs

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2010
  • 02:32

jbakers;47729
Kan iemand mij vertellen waarom er zo enorm veel ge-geild word op die quadrant score?
Dat die OCLF hielp aan een betere score met quadrant is een feit, maar de snelheden met de jm2 of hoger waren niet of nauwelijks merkbaar.
Mijn score op quadrant nu met jpm fluctueren tussen 850~1000, en er is qua snelheid/apps etc totaal geen verschil merkbaar als de jm2 met de lagfix.

IMO zijn mensen veel te veel gefixeerd op die Quadrant tool score, die in principe helemaal niks zegt.

Vroeger had je op een gegeven moment ook videocard-manufacturers die hun firmware zo wisten te beinvloeden om met bv. Aquamark enorm goede scores te behalen (waar mensen naar zochten) terwijl de kaarten echt crappy waren.

Zeg niet dat dat hier het geval is, maar de snelheid op de froyo 2.2 SGS's zijn niet merkbaar langzamer als de “lagfixed” jm2's….

Wat ik dus wil zeggen: waarom moeite doen om een hogere score te behalen, terwijl het absoluut niet merkbaar is?

ps: dit is geen aanval op de OP/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />. Het is gewoon iets wat mij opvalt op vele fora, en ook iets waar ik me tot voor kort ook schuldig aan maakte (proberen een zo hoog mogelijke quadrant score te halen)/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Ik ben het met je eens. Ik heb vandaag al eerder gezegd of de quadrant benchmark wel representatief is. In mijn beste technische benadering is dat er iets als een ram-disk aangemaakt wordt. Dat gaat altijd ten koste van andere waardes. Het is wel waar dat het op 2.1 een enorme verbetering was. En ik haalde met 2.1 een score van 2300. Maar de 993 is gewoonweg veel sneller.

Bewerkt (16 oktober 2010 02:32)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2010
  • 02:48

ik heb met mijn 2.1 al een quadrant score van 900 en jullie hebben met 2.2 933!!!???

nou nou is het wachten wel waard die 2.2:p

Bewerkt (16 oktober 2010 02:48)
Rednax

Rednax

• Berichten 169
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2010
  • 16:04

Galaxy s met Froyo one click root en one click lag fix.

Ik haal 2029 quadrant score, zal wel door oclf komen :p

Bewerkt (23 oktober 2010 16:04)
brambow

brambow

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 91
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2010
  • 10:11

Mijn SGS is na de update ook echt ontzettend traag geworden.Heb niet echt veel apps er op staan, in totaal naast de orginele die er al op stonden rond de 30 erbij. Zou het wat uitmaken voor de snelheid als ik deze naar de sd kaart verplaats? Want ik word er nu een beetje gek van dat hij steeds zo traag is… Als ik taskkiller gebruik dan heb ik als ik helemaal geen apps run maar rond de 75M available memory.. is dit niet een beetje weinig? Weet dat ik met 2.1 en Lagfix rond de 150M had..

Bewerkt (26 oktober 2010 10:11)
Rednax

Rednax

• Berichten 169
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2010
  • 10:26

Probeer eens een root en/of lagfix? Zie de sticky posts

Bewerkt (26 oktober 2010 10:26)
brambow

brambow

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 91
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2010
  • 10:31

Jaa dat weet ik, die had ik dus op mijn 2.1 versie er wel op staan. Maar ik dacht, opzich zou hij toch met 2.2 ook wel acceptabele snelheid moeten hebben.. Maar niet dus.. Maar ik wacht nog even op die update deze week, als hij er dan nog niet is ga ik maar eens die root en lagfix doen!
Trouwens, als ik hem root/lagfix maar ik unroot hem weer later e gooi er een update overheen (hetzij gewoon de 2.1 of 2.2) kan samsung dat dan zien en is mijn garantie weg of kan ik op die manier het onzichtbaar maken voor samsung en blijft mijn garantie gewoon gelden?

Bewerkt (26 oktober 2010 10:31)
bertus025

bertus025

• Lid sinds 23 augustus 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2010
  • 12:22

brambow;51469
Mijn SGS is na de update ook echt ontzettend traag geworden.Heb niet echt veel apps er op staan, in totaal naast de orginele die er al op stonden rond de 30 erbij. Zou het wat uitmaken voor de snelheid als ik deze naar de sd kaart verplaats? Want ik word er nu een beetje gek van dat hij steeds zo traag is… Als ik taskkiller gebruik dan heb ik als ik helemaal geen apps run maar rond de 75M available memory.. is dit niet een beetje weinig? Weet dat ik met 2.1 en Lagfix rond de 150M had..

Hallo,heb je al een factory reset gedaan ,dat heeft bij mij zeker geholpen na de update liep het allemaal niet zo lekker, na de reset gaat bijna alles veel beter.Natuurlijk wel eerst een backup maken omdat je alles kwijt bent.

Bewerkt (26 oktober 2010 12:22)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.