Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Ik zie wel dat het nog een alpha versie is dit, mensen zijn er wel tevreden over zie ik.
Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4
Leuk idee. Vooralsnog zinloos want waarom zou je de sgs overclocken? Als het nou een ondermaatse processor was…..
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Ach…als het sneller kan dan is dat altijd leuk
Maar op dit moment zijn die roms mij nog te “vers” om het zelf te gaan proberen.
Trouwens…op die site zie je op een gegeven moment wat screenshots en één daarvan is een benchmark via linpack.
Hij haalt daar met z'n 1.6 Ghz een score van 12,31 terwijl ik gewoon op m'n standaard froyo rom al een score haal van 13,6 gewoon op 1Ghz
Samsung Galaxy S8+
OC'en kan leuk zijn natuurlijk, maar de levensduur vd phone word hierdoor wel aanzienlijk verminderd.
Tevens zal een accu ook niet zo lang meegaan denk ik zo.
Ik zou me er niet aan wagen.
Alfist-GTV6;52309
OC'en kan leuk zijn natuurlijk, maar de levensduur vd phone word hierdoor wel aanzienlijk verminderd.
Tevens zal een accu ook niet zo lang meegaan denk ik zo.
Ik zou me er niet aan wagen.
Je zit ook nog met garantie natuurlijk.
Beschadigd de telefoon door een OC, dan kan je denk ik ook fluiten naar een gerepareerde telefoon.
Tevens geeft een overgeklokte CPU meer hitte af, dus een goede OC is eveneens afhankelijk van een goede koeling.
Zo zie je bijv. in de pc-wereld dat veel OC'ers overstappen op waterkoeling, en de echte die-hard OC'ers zelfs stikstof gebruiken tijdens OC-kampioenschappen.
Zie het al voor me.
*Haalt zijn SGS met waterkoelinstallatie uit zn broekzak*
robbertkrau;52375
Zie het al voor me.
*Haalt zijn SGS met waterkoelinstallatie uit zn broekzak*
Overklokken hoeft je toestel niet te beschadigen hoor.
Als ze bij XDA hun werk goed doen dan zorgen ze dat er in de overgeklokte kernel een governor zit zodat je toestel van frequentie kan veranderen.
De governor zorgt er dan voor (kan in combinatie met bv setCPU of CPUspeed) dat je toestel bv heel veel minder cpu verbruikt als deze in slaapstand gaat….daardoor gaat je batterij dan dus feitelijk langer mee dan de originele kernel met standaard cpu speed.
De meeste CPU's kunnen veel meer aan dan de 1 Ghz waar ze mee uitgeleverd worden.
De fabrikant zoekt gewoon een middenweg tussen snel, betrouwbaar en een lang batterijduur.
Overklokken veranderd die specs natuurlijk drastisch maar je CPU is gemaakt om hoger te kunnen draaien dan die 1Ghz dus zal je toestel er niet kapot door gaan.
Samsung Galaxy S8+
Las net op androidplanet het projectje van team whiskey. Hier te lezen op XDA:
The Manhattan Project 1.6GHz RC0 - Team Whiskey - xda-developers
Hoe (on) veilig is dit? Heb niet zoveel kaas gegeten van overklokken.