Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

VjT

VjT

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 6 november 2010
  • 20:46

Ik heb al gezocht maar niet gevonden (admin mocht het al wel ergens staan dan kan dit draadje weggehaald worden)

Wat is het verschil/wat doen de verschillende lagfixes. Ik zie verschillende lagfixes.
One Click Lagfix: Use OCLF
Voodoo Lagfix: Use Voodoo
JFS Lagfix: Use JFS

Het liefst in het Nederlands want dat blijft toch het eenvoudigst.

Alvast bedankt.
Met groet,Vincent

Bewerkt (6 november 2010 20:46)
VjT

VjT

• Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 10:49

Blijkbaar ben ik de enige die niet weet hoe e.e.a werkt want niemand reageert.

Zou iemand mij willen helpen hiermee?

Thanks.
Gr,
Vincent

Bewerkt (7 november 2010 10:49)
RectorReflector

RectorReflector

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 10:54

Is je toestel wel geroot? En zo ja, welke methode heb je gebruikt?

edit: Overigens heb ik deze methode gebruikt. Vrijwel risicoloos, eenvoudig en snel.
OCLF_root heb ik niet gebruikt, maar de SuperOneClick-methode:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8286-how-froyo-root-lagfix-samsung-galaxy-s.html

Bewerkt (7 november 2010 10:54)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 11:41

wat het verschil er tussen is weet ik niet. ik weet alleen dat ik op de een of andere manier de ocfl niet kon gebruiken maar voodoo wel. en alles werkt zeer goed moet ik zeggen.
wat ik wel gelezen heb is dat voodoo minder geheugen gebruikt als voodoo.

Bewerkt (7 november 2010 11:41)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 12:01

Persoonlijk zou ik deze aanbevelen : http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8866-how-froyo-2-2-i9000xxjpp-27-10-10-firmware-speedmod-froyo-341mb-ram-17.html
betere root (geen verificatiefouten als je iets wilt flashen) dan de oneclickroot.

Bewerkt (7 november 2010 12:01)

Samsung Galaxy S8+

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 7 november 2010
  • 12:27

flevo;56147
wat ik wel gelezen heb is dat voodoo minder geheugen gebruikt als voodoo.

Ehhhh begrijp je niet? :p

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (7 november 2010 12:27)

AW Forum Queen voor het leven

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 november 2010
  • 12:50

esther1801;56176
Ehhhh begrijp je niet? :p

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Esther1801 toch!!!! Dit is typisch het sgs alzheimer effect. De eerste, dus oude voodoo heeft minder geheugen dan de verse jonge voodoo.

Maar alle gekheid op een stokje. Wat ik begrijp, ben ook maar een nieuweling, is dat root je extra privileges geeft om aan je toestel ‘zaken’ te veranderen, waar je anders niet bij kan komen. Een lag(fix) verandert de wijze waarop je sgs dingen (applicaties ) oppakt en wegschrijft met als beoogd resultaat een snellere telefoon. Ik kan het fout hebben, maar dan is er vast wel een doorgewinterde roooter/lagger hier die mij verbetert.

Makker

Bewerkt (7 november 2010 12:50)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

VjT

VjT

• Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 20:20

AVS;56160
Persoonlijk zou ik deze aanbevelen : http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8866-how-froyo-2-2-i9000xxjpp-27-10-10-firmware-speedmod-froyo-341mb-ram-17.html
betere root (geen verificatiefouten als je iets wilt flashen) dan de oneclickroot.
Deze heb ik gedaan, maar dan moet ik kiezen tussen de drie lagfix opties. Nu wil ik graag weten wat precies de verschillen tussen deze drie lagfixen zijn. dat kan ik niet vinden.

Wat je bedoel je met “dan de oneclickroot”???? ik heb toch al geroot als ik alle stappen heb gedaan. of bedoel je je de oneclick lagfix?

Bewerkt (7 november 2010 20:20)
HaTe

HaTe

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 969
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 20:50

Zegt jullie waarschijnlijk niet veel, maar hier worden de verschillen uitgelegd.
rfs is het filesystem dat Samsung er standaard op heeft staan (op een paar partities uitgezonderd)
ext4, ext2 en jfs zijn dus andere systemen die anders, zoals Makker zegt “de wijze waarop je sgs dingen (applicaties ) oppakt en wegschrijft”, met het geheugen omgaan waar ze op staan.

OCLF (van RyanZA) is de sloomste, ookal zegt Quadrant van niet, maar wordt door de meeste mensen gebruikt, omdat deze makkelijk uit de market te downloaden is.
“Voodoo” is de manier waarop supercurio de partities heeft ingedeeld. Hij is ook de gene die de basis heeft gelegd voor deze lagfixes. http://project-voodoo.org

• OCLF: /data stays at rfs, but has an ext2 loop device on top of it
  • Voodoo: /data is ext4, all others are kept at rfs
  • JFS Voodoo: /data is jfs, all others are still rfs
  • No-RFS Standard: /data is rfs+ext2, all other partitions are ext4
  • No-RFS Advanced: all partitions are ext4
  • No-RFS Advanced JFS: all partitions are jfs
  • No-RFS Overkill: turns on all options: everything is ext4+ext2 and /data/data is bound to /dbdata
  • No-RFS Overkill JFS: turns on all options: everything is jfs+ext2 and /data/data is bound to /dbdata

Die OCLF en Voodoo van Universal Lagfix zijn niet echt OCLF en Voodoo he.. Het komt alleen op het zelfde neer, daarom worden ze zo genoemd.. Dus als je via ULF Voodoo lagfix instelt, kan je de de lagfix niet verwijderen door een bestandje “disable lagfix” te maken. Zelfde geldt voor OCLF.. Je kan niet het programma uit de market halen en de lagfix er af halen.

Ik heb nu zelf No-RFS Advanced draaien, welke werd aanbevolen bij de ROM die ik gebruik. Werkt goed/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (7 november 2010 20:50)
VjT

VjT

• Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 21:00

Als ik bovenstaande lees dan zou ik zeggen ik kies voor No-RFS Advanced. Dan is alles anders dan Samsung standaard hanteert (en dat is langzaam. toch?) Maar is deze te gebruiken met de versie via KIES? (en is er ook een how-to uninstall voor deze No-RFS Advanced lagfix. Dat is wel handig)

Gr,
Vincent

Bewerkt (7 november 2010 21:00)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.