Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Climax

Climax

• Lid sinds 19 november 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 19:32

Ik weet niet of dit de goede categorie is om dit even te posten, maar ik ga vanuit dat het wel mogelijk is..

Nou, vandaag is dus mijn telefoon gestolen door een vriend van mij die ik overigens vol heb vertrouwen. Nu blijkt het dat hij niet te vertrouwen is en mijn mobiel dus echter heeft gestolen. Ik stond echt met open ogen te kijken toen hij wegrende met mijn telefoon en ik vervolgens achter hem aan ging rennen. Ik ga morgen aangifte ervan doen en ik weet dus ook wie het betreffende dader is die mijn telefoon dus heeft gestolen! Wat denk je dat de politie hiermee zou doen?

1. Zouden ze hem oppakken en dan de schade verhalen die hij heeft gemaakt met mijn telefoon en abonnement?
2. Zouden ze hem niet oppakken en wachten tot er genoeg bewijs is verzameld dat het door hem is gestolen?
3. Zouden ze hem niet oppakken, omdat hij het tegendeel bewijst?

Hiermee zou ik graag eventjes hulp mee willen, want ik heb echter geen zin om 1,5 uur op het bureau te zitten voor niks. Overigens is hij ook uit zijn huis getrapt en weet ik momenteel zijn verblijfplaats niet (dat is jammer eigenlijk).

Ik hoef ook geen flauwe geintjes van die telefoon IMEI opsporen met die dames die je dan te zien krijgt met hun kont.

Alvast bedankt,
Climax

Bewerkt (19 november 2010 19:32)
albertbolink

albertbolink

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 181
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 19:36

Je mag hopen dat de politie in het weekend tijd voor je heeft, en op vrijdag is ook al moeilijk want dan zijn ze bezig om zich voor te bereiden op het komende weekend. Enne, heb je het toestel verzekerd tegen vallen,stoten en uiteraard verzekerd voor het feit als ie echt gejat is.

Bewerkt (19 november 2010 19:36)
Climax

Climax

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 19:38

albertbolink;60989
Je mag hopen dat de politie in het weekend tijd voor je heeft, en op vrijdag is ook al moeilijk want dan zijn ze bezig om zich voor te bereiden op het komende weekend. Enne, heb je het toestel verzekerd tegen vallen,stoten en uiteraard verzekerd voor het feit als ie echt gejat is.
Ik wou alles vanavond gaan regelen met het telefoon met een tracker erop. Ik had namelijk een prepaid-creditcard besteld op een website van $20 dollar om die app te kopen. Nee, ik heb me ook er niet voor verzekerd, maar aldus ik zo dom ben om het niet te doen. Ik heb vodafone gebeld en ze zeiden tegen mij dat het wel mogelijk is om via ‘GPS, IMEI of een IMSI’ nummer te traceren is. Maar ik zal het morgen ook aangeven zelf bij de politie, want nu ben ik gewoon een telefoon kwijt van €570,-

Bewerkt (19 november 2010 19:38)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 19:52

Aangeven bij de politie is het enigste juiste wat je kunt doen.
De kans dat die ‘vriend’ het toestel nog in z'n bezit heeft is klein…waarschijnlijk voor een prikkie verpatst, maar misschien kan je de schade op hem verhalen ?

Bewerkt (19 november 2010 19:52)

Samsung Galaxy S8+

Climax

Climax

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 19:55

AVS;60998
Aangeven bij de politie is het enigste juiste wat je kunt doen.
De kans dat die ‘vriend’ het toestel nog in z'n bezit heeft is klein…waarschijnlijk voor een prikkie verpatst, maar misschien kan je de schade op hem verhalen ?
Ja, klopt. De politie in Amersfoort is alleen nog lui, want ik ben daar vandaag geweest en ik zei tegen hem dat ik het niet als een geintje opvat als hij met mijn telefoon ervan doorgaat. Gaat die *** tegen mij zeggen dat ik gewoon hem even moet bellen, terwijl hij zijn telefoon enzo niet meer opneemt, dus dat gaat dan ook zo lekker. Hij zegt tegen mij kom morgen maar terug voor een aangifte, nou dat zal ik zeker doen meneertje de luipaard..

Bewerkt (19 november 2010 19:55)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 20:19

nou die schade op hem verhalen lukt toch niet zolang jij niet kunt bewijzen dat hij die telefoon heeft gejat kun je helemaal niks… dan is het jou woord tegen dat van hem … of hij moet bekennen maar dat zal die wel niet doen… of hij moet meedere keren voor komen in het systeem met dit soort dingen.. dan maak je kans … anders ben je mooi genaait … en wat ik dan zal doen is …… vul dat zelf maar in

Bewerkt (19 november 2010 20:19)
mike22

mike22

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 20:32

Als jij aangifte wilt doen van een misdrijf, dan is de politie verplicht een aangifte op te nemen. Zorg dat je je aankoopbewijs en dergelijke bij je hebt. Als de identiteit bekend is van de verdachte, zal de politie hem uitnodigen voor verhoor. Denk niet dat ze hem zullen aanhouden. Na het verhoor zal de politie dossier opmaken en de zaak voorleggen bij justitie, hier zal ook de geleden schade worden meegenomen. Dit proces duurt wel een paar weken, tot maanden als je pech hebt.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (19 november 2010 20:32)
pasmel

pasmel

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 394
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 20:37

Is wat laat, maar heb je de app Lookout erop staan?
Ik neem aan dat Vodafone hem heeft geblokkeerd?
Aangifte bekende dader moeten ze toch opnemen?
Vraag naar de chef van dienst, vertel erbij dat hij ook al uit huis is getrapt etc.
Heeft de dader nog wat gezegd? Je bedreigd misschien?

Bewerkt (19 november 2010 20:37)
Climax

Climax

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 21:10

pasmel;61024
Is wat laat, maar heb je de app Lookout erop staan?
Ik neem aan dat Vodafone hem heeft geblokkeerd?
Aangifte bekende dader moeten ze toch opnemen?
Vraag naar de chef van dienst, vertel erbij dat hij ook al uit huis is getrapt etc.
Heeft de dader nog wat gezegd? Je bedreigd misschien?
Nee, ik heb geen enkele beveiliging apps geinstalleerd, omdat ik dus moest wachten op mijn prepaid-creditcard, anders kan ik geen apps kopen, omdat PayPal nog niet kan. Ik heb het volgende even uitgevonden hoe het misschien zal verlopen:

1 - Je doet aangifte (Gegevens van dader, heler, etc. | IMEI- en IMSI-nummer vermelden. | Wanneer er is gestolen en het laatste factuur erbij pakken.
2. Politie stelt onderzoek in (Roept getuigen op die het voorval hebben zien gebeuren, daarbij heb ik al 2 á 3 getuigen)
3. Politie traceert het IMEI en/of GPS van het telefoon
4. Politie gaat een aanhouding of een verhoor verrichten.
5. Hij gaat niet bekennen dat hij het heeft gestolen, terwijl er veel mensen het hebben gezien en ook getuigen zijn.
6. Hij moet de schade verhalen van mijn laatste factuur en telefoon (als hij het niet meer heeft)
7. Ik blij hij zit vast

Zo ziet het in mijn theorie eruit, maar mijn theorieën kloppen vaak niet, jammer genoeg..

EDIT
Zoals jij vroeg of hij ook nog dreigingen heeft verricht, dat is dus niet gebeurd. Het ging kennelijk om een smerig plannetje van hem en nog zo'n vriend die ik ken. Hij legde wel zijn arm op me schouders, omdat ik achteren niks kon zien, daardoor zag ik bij een raam dat hij wegrende en ik dus ook achter hem aanrende, maar hij heeft dus blijkbaar geluk dat hij zo snel kan rennen. Hij heeft wel vaker dit soort dingen gedaan, ook is hij bekend bij de politie, zoals:

- Scooters en fietsen stelen
- Overvallen
- Afpersingen

en ga zo maar door. Zijn verhaal van de Politie ben ik dus net achtergekomen van een kamergenoot van hem..

EDIT #2
Ik zie nu net ook via Google Latitude zijn laatste locatie, dus van 38 minuten geleden. Dus Google Latitude heeft dus nog wel nut..

Bewerkt (19 november 2010 21:10)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 19 november 2010
  • 21:37

nou dan heb je mischien kans omdat die meer in zijn cv heeft … maar ik hoop dat ze de wat mee doen en dat je niet krijgt te horen sorry we hebben het te druk dit heeft geen prio

Bewerkt (19 november 2010 21:37)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.