Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ericfromnl

ericfromnl

• Lid sinds 24 november 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 24 november 2010
  • 15:04

Beste

Ook ik ben hier nieuw, ga me verder eens verdiepen in mijn Galaxy S met ook de nodige theoretische kennis.
Na de mooie 2.2 update is het er voor allemaal behoorlijk traag geworden. Toetsenbord dat hapert. Mailbox die er tijden over doet om hem op te starten en mailtjes te openen (gelinkt met hotmail) Apps die er tijden over doen om op te starten. Vind het jammer dat ze de batterij status hebben wegehaald, hiermee kon ik apps die op de achtergrond draaiden mee uitzetten. Nu is de batterij dus weg met de 2.2 update. Heb er wel een app-killer opgezet dat iets helpt, maar apps als facebook, ringdroid en twitter activeren zich zelf weer ook nadat je ze met de app killer hebt uitgezet.

Is er iemand die me wat wegwijs kan maken hierin zodat hij weer wat sneller wordt.

Groetjes Eric

Bewerkt (24 november 2010 15:04)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 24 november 2010
  • 15:25

Heb je na de update ook een fabrieks reset gedaan?? Probeer dat eerst eens, je moet daarna wel al je apps weer terug zetten maar dat kan je doen via appbrain (eerst even syncen met je pc voordat je de reset gaat doen)

Bewerkt (24 november 2010 15:25)

AW Forum Queen voor het leven

Michael_1980

Michael_1980

• Lid sinds 07 oktober 2010
  • Berichten 105
  • Reputatie 0
  • 24 november 2010
  • 15:25

Nadat je de geupdate heb naar 2.2 moet je een factory reset doen. Je zult zien dat alles dan weer een stuk soepeler werkt.
Je bent dan wel al je persoonlijke instellingen en je apps kwijt, maar die kun je eerst backuppen via bijvoorbeeld MyBackUp Pro.

Om apps te killen in Froyo (2.2) werken de meeste appkillers niet. Advanced Taskkiller Froyo werkt wel.

Bewerkt (24 november 2010 15:25)
Dodi16

Dodi16

• Lid sinds 14 augustus 2010
  • Berichten 204
  • Reputatie 0
  • 24 november 2010
  • 15:27

Doe even een factory reset in recovery mode. (je raakt hierdoor wel alles kwijt dus sla je contacten etc op zo nodig) telefoon uitzetten->Volumeknop omhoog+homebutton+powerbutton tegelijk in te drukken dan start je telefoon op in recovery mode en met de volume toetsen kan je door het menu heen scrollen, uit me hoofd is de 3e optie dacht ik de factory reset.

wat betreft de taskkiller, die staat er nog op je kan hem toevoegen als widget! en ik zou alle andere taskkillers verwijderen want dat werkt averechts met je andere taskkiller het zuigt dus alleen maar je batterij leeg.

Bewerkt (24 november 2010 15:27)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 24 november 2010
  • 15:32

haha 3x bijna een identiek antwoord!! hier moet je toch iets mee kunnen

Bewerkt (24 november 2010 15:32)

AW Forum Queen voor het leven

ericfromnl

ericfromnl

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 24 november 2010
  • 15:49

Thanks allemaal, ik ga hier van de week even voor zitten en samen met Samsung Kies de apps en de contacten bewaren. Nogmaals bedankt allemaal!

Groetjes Eric

Bewerkt (24 november 2010 15:49)
ericfromnl

ericfromnl

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 25 november 2010
  • 19:02

Nogmaals bedankt allemaal, na de reset van de fabrieksinstellingen draait hij nu weer als een zonnetje.

Bewerkt (25 november 2010 19:02)
ericfromnl

ericfromnl

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 december 2010
  • 15:59

Na de mooie update e.d. heb ik veel apps verwijderd. Draai voornamelijk de volgende apps, facebook, twitter, foursqare.
Maar hij is nu weer vreselijk traag met het openen van mails en facebook zelf. Wat is nu wijsheid om te doen?

Bewerkt (20 december 2010 15:59)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 20 december 2010
  • 16:05

ericfromnl;71565
Na de mooie update e.d. heb ik veel apps verwijderd. Draai voornamelijk de volgende apps, facebook, twitter, foursqare.
Maar hij is nu weer vreselijk traag met het openen van mails en facebook zelf. Wat is nu wijsheid om te doen?

Misschien is wachten nu het beste, er is namelijk in Engeland al een nieuwe firmware uit die veel sneller is. Ik verwacht dat dit redelijk snel beschikbaar zal zijn via kies in Nederland (Als dat nog niet zo is).

Als je het niet erg vind om je telefoon te rooten, en custom rom's erop te zetten zou je eens naar de handleiding kunnen kijken om bv Doc Rom erop te zetten. Deze is namelijk al gebaseerd op de nieuwe firmware van Samsung.

Bewerkt (20 december 2010 16:05)
ericfromnl

ericfromnl

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 20 december 2010
  • 16:53

Backhead;71567
Misschien is wachten nu het beste, er is namelijk in Engeland al een nieuwe firmware uit die veel sneller is. Ik verwacht dat dit redelijk snel beschikbaar zal zijn via kies in Nederland (Als dat nog niet zo is).

Als je het niet erg vind om je telefoon te rooten, en custom rom's erop te zetten zou je eens naar de handleiding kunnen kijken om bv Doc Rom erop te zetten. Deze is namelijk al gebaseerd op de nieuwe firmware van Samsung.

Hoi

Ik zal straks eens kijken via het systeem van KIES of die er al is. Ben een echt n00b met rooten e.d. Ik zal er eens naar kijken.
Bedankt voor de info iig.

Groetjes Eric

Bewerkt (20 december 2010 16:53)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.